تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد گذری بر زندگی اکبرالقرای ایران در دوران خفقان ستم‌شاهی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
گذری بر زندگی اکبرالقرای ایران در دوران خفقان ستم‌شاهی
ابراهیم پورفرزیب(مولایی) از کودکی با وجود خفقان دوران ستم‌شاهی به فعالیت‌های قرآنی علاقه بسیاری داشته و همواره سعی در قرارگرفتن در مسیر امور قرآنی داشت.

خبرگزاری فارس: گذری بر زندگی اکبرالقرای ایران در دوران خفقان ستم‌شاهی



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، ابراهیم پورفرزیب(مولایی) در سال 1306 هجری شمسی در منطقه سنگلج تهران به دنیا آمد. وی از کودکی با وجود خفقان دوران ستم‌شاهی به فعالیت‌های قرآنی علاقه بسیاری داشت و همواره سعی در قرارگرفتن در مسیر امور قرآنی داشت.  

  مولایی دوران ابتدایی را در دبستان عنصری تهران و دوره متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر خیابان سعدی تهران گذراند و در رشته ادبیات فارسی وارد دانشگاه تهران شد و در همین رشته هم فارغ‌التحصیل شد و از همان زمان اقدام به برگزاری جلسه قرآن کرد. وی در عمر با برکت خود شاگردان بسیاری داشت و توانست اساتیدی همچون محسن بادپا، سیدعباس میرداماد، شهریار پرهیزکار، حسن رضائیان، محمدحسین سبزعلی، عباس امام‌جمعه تربیت کند.  

استاد مولایی از زمره‌ بزرگان قرآنی کشور بود که به گواهی پیشکسوتان عرصه‌ قرآن در دوران قبل از انقلاب اسلامی هدایت جامعه‌ قرآنی و تربیت اساتید قرآنی کشور را با بهره‌گیری از جلسات مردمی برعهده گرفت و آغازکننده‌ نهضت جدید قرائت قرآن در کشور شد. وی به ارائه تلاوت‌های تأثیرگذار اهمیت ویژه‌ای می‌داد و همواره شاگردان خود را به رعایت اصالت تلاوت قرآن تشویق می‌کرد و معتقد بود قرآن را باید برای قرآن خواند.  

این استاد قرآن کریم چند بار نزد مقام معظم رهبری تلاوت کرد. به دلیل صوت تلاوت دلنشین این استاد مسلم قرآن کریم رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «اکبرالقرا» نامیدند. سرانجام استاد ابراهیم مولایی بیش از 60 سال به آموزش قرآن کریم پرداخت و برای موفقیت در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد. وی از 17 مردادماه سال گذشته به دلیل نارسایی مغزی و کارکرد نامنظم قلب در بیمارستان مهر تهران بستری بود که اوایل مهرماه از بیمارستان مرخص شد و در منزل، تحت مراقبت قرار گرفت تا اینکه 22 مهرماه 1393 در 86 سالگی چشم از جهان فرو بست.  

  امروز یک سال از خاموش شدن نوای آسمانی استاد مولایی می‌گذرد بر همین اساس «محمد خواجوی» استاد پیشکسوت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه استاد مولایی در کنار توانمندی انگیزه بالایی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی داشت، گفت: او با همه توان و وجودش سعی در توسعه فرهنگ قرآنی می‌کرد و در این راه هیچ‌گاه خسته نمی‌شد. وی با بیان اینکه من 10 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جلسات استاد مولایی شرکت می‌کردم، افزود: در آن زمان جلسه استاد مولایی یکی از بهترین و شاخص‌ترین جلسات قرآن بود به طوری که از نقاط مختلف کشور در جلسه این استاد قرآن شرکت می‌کردند. خواجوی با اشاره به اینکه من گاهی در جلسات استاد مولایی حضور می‌یافتم، گفت: او سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تربیت شاگردان می‌کرد و در این راه به موفقیت هایی نیز رسید که فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل موفقیتش انگیزه الهی بود.

  این استاد پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه شیوه تدریس استاد مولایی موجب جذب جوانان می‌شد، خاطر نشان کرد: او همواره به برگزاری جلسه قرآن اهتمام داشت و امکان نداشت بی‌دلیل این جلسات تعطیل شوند و همین امر موجب می‌شد که قرآن‌آموزان انگیزه بیشتری داشته باشند. علاوه بر این توجه بیش از حد استاد مولایی به نوجوانان زمینه رشد و پیشرفت آن‌ها را فراهم می‌ساخت به طوری که در جلسات این استاد قرآن همیشه جایی مخصوص نوجوانان بود. خواجوی اطلاعات کافی و نحوه درست انتقال آن‌ها را از مهم‌ترین دلایل جذب افراد به جلسات استاد مولایی عنوان کرد و افزود: اطلاعات استاد مولایی در زمینه‌های قرآنی آنقدر بالا بود که در هر زمینه‌ای او حرفی برای گفتن داشت. وقتی ما در جلسه قرآن استاد مولایی شرکت می‌کردیم حس رقابتی دوستانه موجب می‌شد که همواره سعی در ارتقای توانمندی‌های خود داشته باشیم. به گزارش فارس، مراسم سالگرد این استاد قرآن کریم جمعه 23 مهرماه ساعت 8 صبح در مسجد حجت‌ابن‌الحسن(عج) در خیابان سهرودی شمالی برگزار می‌شود. انتهای پیام/  
لینک را کپی کنید


94/07/22 - 00:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن