واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عضو هیئتعلمی کودکان استثنایی دانشگاه اصفهان مطرح کرد:
نقش کمکی بازیهای رایانهای در درمانهای شناختی و آموزش و پرورش
شناسهٔ خبر: 2940062 - سهشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
استانها > اصفهان
اصفهان –عضو هیئتعلمی کودکان استثنایی دانشگان اصفهان با اشاره به نقش کمکی بازیهای رایانهای در آموزش و پرورش گفت: این بازها در تمرکز دادن کودکان بیشفعال به تکالیف درسی نقش قابلتوجهی دارد. به گزارش خبرنگار مهر، امیر قمرانی ظهر سهشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور ایران نیز باید وارد عرصه ساخت بازیهای رایانهای با هدف ایجاد غرور ملی در میان کودکان و نوجوانان شود، اظهار داشت: غرور ملی یک سازه جامعه شناختی است که اگر به درستی در روح کودکان نهادینه شود، آنها در بزرگسالی به هیچ عنوان حاضر به ترک کشور خود نخواهد بود. وی افزود: هویت ملی و مذهبی از موضوعاتی است که به کمک انیمیشن و بازی به خوبی می توان آن را در درون انسانها پرورش داد و بر این اساس باید به بازهای رایانهای به چشم یک فرصت بی بدیل نگاه کرد. روانشناس و دبیر کمیته علوم و فناوری شناختی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پرداختن به این موضوعات در بازیهای ما انگشتشمار بوده است، تاکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز میتوان با کمک بازی مفاهیم سخت دروسی مانند ریاضی و علوم را به خوبی به کودکان آموزش داد. وی تاکید کرد: توانبخشی شناختی یکی از مباحث جدید در دنیا است که به کودکانی میپردازد که دچار نقص در حافظه توجه و پردازش اطلاعات و در نتیجه یادگیری مشکل است. نقش بازهای رایانه ای در آموزش افرادی که در یادگیری مشکل دارند قمرانی با اشاره به اینکه از سویی کودکان بیشفعال نیز به دلیل تمرکز کمتر مشکلاتی در یادگیری دارند، بیان داشت: تحقیقات نشان می دهد بازیهای رایانه ای در درمان افراد و کودکانی که در یادگیری مشکل دارند و توجه دادن کودکان بیش فعال به تکالیف درسی نقش اساسی دارد. وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اینکه کنفرانس بازهای ملی رایانهای چند ویژگی متمایز کننده دارد، اظهار داشت: با توجه به رصد تیمهای اجرایی، چنین کنفرانسی که از دیدگاه های مختلف صنعتی، انسانی و فنی به بازهای رایانهای بپردازد تاکنون در کشور برگزار نشده است. دبیرعلمی کنفرانس بازیهای رایانه ای ادامه داد: از سویی این کنفرانس با توجه به انتخاب یک موضوع خاص و نه کلی دربرگیرندگی و شمول خوبی برای تمام جامعه دارد و حوزه های متمایزی همچون فنی مهندسی و علوم انسانی را در بازهای رایانه ای به یکدیگر پیوند می دهد. وی بیان داشت: فرهنگ سازی در زمینه ساخت بازهای رایانه ای که با فرهنگ ما همخوانی داشته باشند ضروری است که بخش عمده ای از اطلاع رسانی این موضوع بر عهده رسانه ها است. ایجاد انگیزه برای فارغ التحصیلان کامپیوتر در راستای تولید بازیهای رایانه ای بومی همچنین احمدرضا نقشنیلچی در ادامه در ارتباط با کنفرانس ملی بازیهای رایانه ای اظهار داشت: هدف از برگزاری کنفرانس ملی بازهای رایانهای ایجاد انگیزه برای محققان، دانشجویان و فارغالتحصیلان کامپیوتر است برای اینکه به سمت شناخت و حرکت در راستای تولیدی بازیهای رایانهای بومی گام بردارند. وی افزود: ما باید فضایی برای شرکت کنندگان ایجاد کنیم که احساس کنند می توانتد علاوه بر کارهای فنی در سطح بالا در زمینه تولید بازیهای رایانه ای، درآمدزایی خوبی نیز در این زمینه داشته باشند. دبیر علمی کنفرانس بازیهای رایانه ای در حوزه فنی مهندسی تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس فرصتی برای شرکتکنندگان فنی و شرکتها است چراکه متخصصان در این کنفرانس ایدهها و پژوهش ها و تحقیقات علمی خود در زمینه های مختلف را ارائه می کنند و این افراد می توانند فرصتی برای ارزیابی کار، تبادل نظر و رفع اشکالات کار خود داشته باشند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]