تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820796536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاری جشنواره مد لباس فجر به اتاق اصناف ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واگذاری جشنواره مد لباس فجر به اتاق اصناف ایران


برپایی پنجمین جشنواره بین المللی مد لباس فجر در تفاهم نامه ای به اتاق اصناف ایران واگذار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداو سیما،‌ در جلسه ای که صبح امروز با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ حمید قبادی مدیر کارگروه مد لباس و علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در معاونت هنری این وزارتخانه تشکیل شد ، با امضای تفاهم نامه ای میان کارگروه ، اتاق اصناف ایران و معاونت هنری برپایی پنجمین اثر بین المللی مد لباس فجر به اتاق اصناف ایران واگذار شد.

مدیر کارگروه مد لباس در این جلسه گفت: یکی از سیاست های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری فعالیت های مختلف این وزارتخانه به بخش خصوصی است وکارگزاری مد لباس نیز تلاش زیادی کرده تا بتواند این سیاست را عملی کند که در راستای همین موضوع حدود سه ماه است که ما همکاریمان را با اتاق اصناف ایران به عنوان بزرگترین شبکه غیر دولتی کشور آغاز کرده ایم.

حمید قبادی افزود: من فکرمی کنم که کارمان را دیر آغاز کرده ایم اما همه افراد درگیر در این کار و بیست و سه صنف موجود در کمیسیون اتاق اصناف همه تلاششان را می کنند که به موقع به هدف مورد نظر برسیم.

وی اضافه کرد: گام دومی که با مجموعه اتاق اصناف ایران برداشتیم اعطای نشان ایرانی بر روی تولیداتمان است، ما در حال حاضر ظرفیت های زیادی در کشورمان داریم مخصوصا در حوزه مد و لباس شاهد تولید محصولات با کیفیتی هستیم اما به دلیل شرایط موجود برخی از تولید کنندگان مجبورند نشانه های خارجی را  روی محصولات ایرانی نصب کنند.

قبادی افزود: با همکاری اتاق اصناف ، نشانی را طراحی خواهیم کرد که خانواده های ایرانی تولیداتمان را با افتخار بخرند.

وی گام بعدی کارگروه مد لباس و اتاق اصناف ایران را واگذاری مسئولیت های اجرایی و دبیری جشنواره های فجر به بخش خصوصی ذکر کرد و گفت : پیشتر ، از شش جشنواره ای که برگزار شد مسئولیت اجرایی سه دوره آن برعهده معاونت هنری بوده که با سیاست های مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، واگذاری جشنواره مد و لباس ، دومین واگذاری است.

مدیر کارگروه مد لباس گفت: همچنین قرار است با امضای این تفاهم نامه دوره های ‌ ششم و هفتم جشنواره مد و لباس فجر در یک پروسه سه ساله به این اتاق واگذار شود.

قبادی افزود: اتفاق بسیار مهمی که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده واگذاری صفر تا صد هزینه های این جشنواره به اتاق اصناف ایران است.

وی ادامه داد: از مهمترین تعهداتی که در این تفاهم نامه آمده است می توان به تسهیل ، ایجاد هماهنگی و به وجود آوردن شرایط مناسب کار برای دوستان اتاق اصناف ایران و ارائه گزارش عمل به تعهدات مالی و اجرای درست برنامه های داده شده از سوی بنیاد اتاق اصناف ایران اشاره کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره این تفاهم نامه گفت : امیدوارم بر اساس سیاست های کلی دولت بتوانیم با چنین اقداماتی فضای کار را برای فعالیت بخش های خصوصی ایجاد کنیم و دولت نیز به جای پرداختن به کارهای اجرایی بیشتر ، روی روند امور مختلف نظارت کند.

مرادخانی افزود : مقوله مد و لباس درحال حاضر به نقطه مطلوبی رسیده اما همه ما می دانیم که این فضا نوپا است و ما تجربیات زیادی در این عرصه نداشته ایم .

وی ادامه داد : در هر دوره ای که جشنواره فجر برگزار شده است اطلاعات و تجربیات زیادی کسب کرده ایم،‌ اما کشوری با این تمدن که درطول تاریخ توانسته موثر واقع شود باید در این زمینه هم به تجربیات خیلی خوبی برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران هم در این جلسه درباره این تفاهم نامه گفت : خوشبختانه در دولت جدید نگاه تعاملی دولت با بخش خصوصی ، نگاه واقعی است و سپردن کار مردم به دست خود مردم و مردم محور کردن اقتصاد و فرهنگ ، از اصولی ترین کارهایی است که دولت به آن توجه دارد.

علی فاضلی افزود: دومین کار بزرگی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید انجام شده ، واگذاری جشنواره مد و لباس فجر به اتاق اصناف ایران است.

وی با بیان اینکه  اصناف برخلاف دیگر قشرها درهمه جا وجود دارد و درحال حاضر نیز 28 اتحادیه صنفی در کشور در این رخداد بزرگ مشارکت خواهند کرد گفت : نخستین بار است که تصمیم داریم از مزون ها و طراحان ایرانی استفاده ویژه ای داشته باشیم.
 


سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن