تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش قيمت به بهانه محرم تخلف است، گزارش كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزايش قيمت به بهانه محرم تخلف است، گزارش كنيد
با نزديك شدن به ماه محرم و آغاز عزاداري‌ها برخي از سود جويان اقدام به نوسان قيمت در بازارهاي مصرفي مرتبط با برگزاري مراسم عزاداري مي‌كنند كه اين امر يك عمل قبيح به شمار مي‌آيد...
نویسنده : هادي غلامحسيني 


با نزديك شدن به ماه محرم و آغاز عزاداري‌ها برخي از سود جويان اقدام به نوسان قيمت در بازارهاي مصرفي مرتبط با برگزاري مراسم عزاداري مي‌كنند كه اين امر يك عمل قبيح به شمار مي‌آيد، اين در حالي است كه يك منبع آگاه در بخش بنكداري شهر قم از نوسان قيمت برخي از كالاها به بهانه افزايش تقاضا در ماه محرم خبر داد. لازم به ذكر است رئيس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان اظهارداشت: تا پايان ركود اقتصادي قيمت هيچ يك از اقلام موجود در بازار تغييري نخواهد كرد.
به گزارش «جوان»، همزمان با آغاز محرم الحرام موجي از تقاضا براي برگزاري مراسم عزاداري در كشور ايجاد مي‌شود كه مسئولان امر بي‌شك پيش از اين پيش بيني لازم را براي تنظيم بازار انجام داده‌اند مضاف براين قيمت هيچ يك از كالاها در اين ايام نبايد تغيير كند و هر گونه تغيير قيمتي غير قانوني و تخلف محرز به شمار مي‌آيد با اين حال يكي از فعالان اقتصادي در شهرمقدس قم در تماس با اين رسانه از تغيير برخي قيمت‌ها به بهانه افزايش تقاضا در ماه محرم خبر داد كه اين كار يك تخلف است و مردم بايد بلافاصله بعد از رؤيت كوچك‌ترين تغيير قيمت كالا در اين ماه با 124 تماس گرفته و مراتب را جهت برخورد قانوني با متخلفان به سازمان حمايت حقوق مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان گزارش كنند.
   
ممنوعيت افزايش قيمت‌ها
در اين بين رئيس سازمان حمايت طي روزهاي گذشته اعلام داشت كه درخواست صنوف براي افزايش قيمت‌ها غير معقول است و قيمت هيچ يك از كالاها تا پايان ركود اقتصادي در كشور نبايد تغيير كند، اين اظهار نظر اگرچه مهر باطلي بر هرگونه افزايش قيمت كالا در بازارهاي موجود كشور به شمار مي‌آيد ولي انتظار مي‌رود برخي از سود جويان در افزايش تقاضا در ماه محرم به دليل خريد اقلام مورد نياز جهت برگزاري مراسم عزاداري سوء‌استفاده كرده و اين امر را بهانه‌اي براي رشد قيمت قرار دهند كه اين امر تخلف محرز است.
  
كاهش قيمت مرغ در آستانه ماه محرم  
مدير عامل اتحاديه سراسري مرغداران مرغ گوشتي گفت: از نظر توليد و عرضه هيچ مشكلي در زمينه‌ گوشت مرغ وجود ندارد و در هفته جاري در آستانه ماه محرم با كاهش 400 توماني هر كيلوگرم گوشت مرغ مواجه شده‌ايم. عظيم حجت در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه ميزان توليد گوشت مرغ در سال جاري به حدود 2 ميليون و 100 هزار تن خواهد رسيد، اظهار كرد: توليد روند خطي خود را از ابتداي امسال با نوسان كمتر از 5 درصد ادامه داده است و جوجه‌ريزي در ماه اخير كه توليد آن به اين روزها مي‌رسد، هيچ كمبودي نداشته و با توجه به اينكه تلفات غيرعادي در كشور گزارش نشده به نظر نمي‌رسد در ماه محرم با كمبودي مواجه شويم. وي افزود: تا هفته گذشته قيمت گوشت مرغ حدود 7 هزار تا 7 هزار و 100 تومان بود اما از اواخر هفته گذشته تاكنون روند كاهشي قيمت گوشت مرغ در بازار آغاز شده است، به گونه‌اي كه هر كيلوگرم از اين محصول در مرغداري از حدود 4 هزار و 700 به 4 هزار و 300 تومان و در بازار مصرف از حدود كيلويي 7 هزار و 100 تومان به 6 هزار و 700 تومان رسيده است. مدير عامل اتحاديه سراسري مرغداران مرغ گوشتي ادامه داد: حداقل قيمت منطقي كه مي‌تواند رضايت مرغدار و مصرف‌كننده را در بازار در بر داشته باشد كيلويي 4 هزار و 500 تا 4 هزار و 800 تومان براي توليد‌كننده و كيلويي 7 هزار تا 7 هزار و 200 تومان براي مصرف‌كننده است تا توليد‌كننده ضمن بهبود معيشت خود بتواند با سرمايه‌گذاري جديد از محل درآمد راندمان توليد خود را افزايش دهد.
  
بازار داغ پيراهن‌هاي مشكي
از آنجا كه در ماه محرم خريدهاي قابل ملاحظه‌اي از سوي مردم انجام مي‌گيرد، لذا از مردم ايران بايد خواست به دليل ركود در بازار خريد اجناس ايراني را در تمامي حوزه‌ها در دستور كار قرار دهند تا بدين واسطه مواهب افزايش تقاضا به توليد كنندگان داخلي برسد و اقتصاد به نوعي كمي جان بگيرد.
اين‌ روزها اخبار و گزارش‌ها از بازار داغ ادوات و پيراهن‌هاي مشكي در ماه محرم حكايت دارد و فروشندگان تأكيد مي‌كنند كه چين سهم بالايي در اين بازار دارد. در اين زمينه رئيس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان مي‌گويد كه حدود 60 تا 70 درصد پيراهن‌هاي مشكي محرم از چين وارد شده است. جواد دروديان اظهار كرد: پارچه مشكي از كشورهاي تركيه، تايلند و چين با مارك‌هاي متفاوت وارد مي‌شود ولي سهم بيشتري از اين واردات متعلق به كشور چين است. وي با اشاره به اينكه بازار خريد وفروش پيراهن در ركود به سر مي‌برد، افزود: قيمت پوشاك چين مناسب و ارزان‌تر بوده ولي كيفيت و دوخت آن رضايت‌بخش نيست. دروديان با بيان اينكه سود توليدكنندگان پيراهن مشكي 13 تا 15 درصد و مغازه داران 25 تا 30 درصد است، افزود: در حال حاضر قيمت توليد پيراهن‌هاي مشكي مردانه حدود 25 تا 30 هزار تومان است كه مغازه‌داران نيز با حداكثر سود 20 درصدي آن را مي‌فروشند، ولي در برخي مواقع شاهديم كه همين پيراهن‌ها با قيمت بسيار بالاتري به فروش مي‌رسند، البته بايد توجه داشت كه تمامي توليد‌كنندگان در تلاشند توليدات خود را به فروش برسانند، چون اين پيراهن‌ها در ايام ديگر خريداري ندارد.
  
چه نوع ظروف يكبار مصرفي بخريم؟
از سوي ديگر براساس گزارش ميداني خبرنگار ايسنا، خيابان مولوي و ميدان راه‌آهن تهران، بورس فروش ظروف يكبار مصرف است كه قيمت‌ها از اين بازار پرفروش و البته شلوغ در اين ايام سال بدين گونه است كه هر قطعه ظروف «تك پرس آلومينيومي» دو برابر ظروف «تك پرس فومي» قيمت دارد، به گونه‌اي كه «ظرف تك پرس فوم» در بسته‌هاي 300 تايي 22 تا 28 هزار تومان است كه اين تفاوت قيمت به دليل تفاوت در شركت توليدكننده است. همچنين «ظرف تك پرس آلومينيوم» در بسته‌هاي هزار تايي حدود 200 هزار تومان عرضه مي‌شود. «بشقاب معمولي» در بسته‌هاي 500 تايي در حدود 35 هزار تومان در بازار قيمت دارد كه مقاومت، نوع جنس و شركت توليدكننده، باعث ايجاد اختلاف قيمت مي‌شود. «ليوان» كه بدون ترديد پركاربردترين در ميان ساير ظروف يكبار مصرف است، دو نوع پلاستيكي و كاغذي دارد. «ليوان پلاستيكي» در بسته‌هاي 500 تايي حدود 7 هزار تا 8 هزار تومان و «ليوان كاغذي» در بسته‌هاي 50 تايي حدود 3 هزار تومان به فروش مي‌رسد. البته رئيس اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان پلاستيك و نايلون توصيه مي‌كند كه مردم از خريد ليوان‌هاي يكبار مصرف كاغذي خودداري كنند و مايعات گرم را در ليوان‌هاي كاغذي مصرف نكنند و در صورت استفاده از اين ليوان ها، حتماً بايد مايعات را به صورت سرد مصرف كنند. همچنين «سفره كاغذي 12متري طرح دار» 6 هزار تا 7 هزار تومان قيمت دارد و «سفره پلاستيكي 50 متري» نيز بسته به كيفيت و ضخامت آن 3 هزار تا 5‌هزار تومان فروخته مي‌شود. «قاشق و چنگال» سه نوع شيشه‌اي، سفيد خشك و سفيد نرم دارد كه نوع شيشه‌اي در بسته‌هاي 100تايي آن 3هزار تومان، نوع سفيد خشك در بسته‌هاي 500 تايي حدود 12‌هزار تومان و نوع سفيد نرم در بسته‌هاي 500 تايي حدود 11 هزار تومان است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن