تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798345508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار شهید همدانی مرد لحظه‌های خطر بود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سردار شهید همدانی مرد لحظه‌های خطر بود
سردار شهید همدانی مرد لحظه‌های خطر بود همرزم سردار شهید حسین همدانی با بیان اینکه سردار شهید همدانی مرد لحظه‌های خطر بود، گفت: ایشان در عملیات‌های سخت دفاع مقدس همیشه پیشتاز نیروهایش بود و فرمانده قرارگاهی نبود.


به گزارش فرهنگ نیوز ، مردم همدان، همرزمان و نزدیکان شهید غرق در سوگ شخصیتی بزرگ و ماندگار در تاریخ انقلاب، دوران دفاع مقدس و مقاومت در منطقه هستند فضای همدان با تصاویر شهید گرانقدر سردار حاج حسین همدانی مزین شده، پوسترهای تصاویر شهید روی شیشه‌های خودروها نقش بسته، در و دیوارهای شهر به بنرها و پرچم‌های 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران مزین است.
 
بسیاری از همرزمان شهید از نبود فرمانده دیرین خود در ماتم هستند اما از سوی دیگر در دلشان برای اینکه سردارشان به آرزوی دیرینه خود که راه شهادت بود رسید خوشحالند.
 
در این راستا به گفت‌و‌گو با یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانباز گرانقدری که از سال 59 در رکاب سردار همدانی بود، پرداختیم:
 
با فرمانده سابق تیپ انصارالحسین‌(ع) هم‌صحبت ‌شده‌ایم؛ سردار حاج جعفر مظاهری، جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس و خدمتگزار انقلاب و امنیتی که اکنون آن را مدیون حضور چنین سرداران و از خودگذشتگانی هستیم.
 
درباره یار دیرینه‌اش سردار شهید حاج حسین همدانی پرسیدم، حالش دگرگون شد با صدایی که گرفتگی آن حاصل آثار شیمیایی دوران دفاع مقدس بود سخن خود را با این کلام که گفتن از این سردار بزرگ توسط من حق مطلب را ادا نمی‌کند مصاحبه را آغاز کرد.
 
سردار همدانی برای من حکم برادری داشت
 مظاهری از همرزمان، دوستان و یار دیرینه‌ سردار شهید همدانی است که به گفته خودش سردار برایش حکم برادری را داشت که اکنون فقدانش برای او بسیار عذاب آور و سخت است.
 
 وی اظهار داشت: آشنایی من با سردار همدانی از لحظه ورودم به سپاه از سال 59 شروع شد و جزو نخستین نفراتی بودم که با ایشان آشنا شدم و در قسمت‌های مختلف مدتهای زیادی را با یکدیگر همکار بودیم.
 
 سردار مظاهری افزود: زمانی که جنگ آغاز شد ایشان مسئولیت جبهه میانی و سربازان را عهده دار بود که تا سال 61 از نیروهای ایشان بودم و از آن به بعد نیز به محض تشکیل یگان انصارالحسین(ع) تا پایان دفاع مقدس به عنوان معاون و جانشین ایشان با او همراه بودم.
 
 وی با بیان اینکه در سال 64 فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به سردار همدانی سپردند، گفت: در آن جایگاه نیز من جانشین شهید گرانقدرمان بودم و در عملیات‌های کربلای4، کربلای5 و تکمیلی کربلای 5 در یگان قدس گیلان و بعد از آن نیز در زمانی که فرماندهی عملیات قرارگاه قدس را داشت او را همراهی می‌کردم.
 
 مظاهری تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز در اکثر مسئولیت‌هایی که ایشان بر عهده داشت من نیز در کنارشان بودم تا اینکه به خاطر مشکلات ناشی از ضایعات شیمیایی حاصل از جنگ از همراهی ایشان بازماندم ولی با این وجود ارتباطم با ایشان قطع نشد و بیش از گذشته ایشان به من لطف داشت.
 
 وی با مکث و اندوهی از نبود سردار شهید همدانی اظهار داشت: ارتباط سالیان سال ما به اندازه‌ای بود که ایشان از فرمانده و مسئول ارشد من به برادری مهربان برای من تبدیل شد و نبود ایشان غم بزرگی را در دل من انداخت.
 
 جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تشکیل کنگره سرداران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان، ایجاد باغ موزه بزرگ دفاع مقدس همدان، تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت از 9 سال پیش در استان همدان و مدیریت آن که هر 3 ماه یک بار گردهمایی آن برگزار می‌شود بخشی از اقدامات سردار شهید همدانی بود.
 
 سردار شهید همدانی تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد
   مظاهری گفت: سردار شهید همدانی اسطوره، ایمان، تقوا، پاکی، پایمردی و رشادت بود که از تمام تعلقات دنیوی گذشته و تمام زندگی خود را وقف انقلاب و اسلام کرده بود و این ویژگی ایشان از اخلاص او نشأت گرفته بود.
 
 وی عنوان کرد: سردار همدانی همیشه در کانون سختی‌ها و خطرات قرار می‌گرفت از زمان قبل انقلاب در همدان، تهران و خوزستان فعالیت‌های سیاسی داشت و بعد از آن در زمینه مبارزه با گروهک‌های معاند کردستان حضوری فعال داشت و سپس از زمان آغاز جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌های نبرد حضور یافت و در تمام عملیاتهای سخت شرکت کرد.
 
 حضور شهید همدانی در جبهه قرارگاهی نبود و در عملیاتها پیشتاز نیروهایش بود
 دوست و همرزم دیرینه سردار شهید همدان اظهار داشت: حضور شهید همدانی در جبهه قرارگاهی نبود و در عملیاتها پیشتاز نیروهایش بود و سایر رزمندگان را بعد از خود به جلو فرا می‌خواند.
 
 مظاهری گفت: زمانی که استکبار جهانی تمام زور خود را به کار گرفت تا به محور مقاومت آسیب برساند سردار همدانی مردانه به سوریه و دمشق رفت و زمانیکه سوریه و دمشق در حال سقوط بود نیروهای مردمی را بسیج کرد و با اتکا به نیروی مردمی بسیج را در آنجا سازماندهی کرد.
 
 وی بیان کرد: سردار همدانی بعد از چندین سال فعالیت اساسی در سوریه و بعد از اینکه ثبات را در حکومیت و مردم آنجا ایجاد کرد باز هم نگران منطقه بود و هر از گاهی برای سرکشی به سوریه می‌رفت که در آخرین سفرش به سوریه به شهادت رسید.
 
 سردار مظاهری مطرح کرد: در دل از اینکه سردار همدان، دوست و یاورمان به آرزوی دیرینه‌اش رسید خوشحال هستیم و مزد ایشان برای 40 سال از عمری که وقف اسلام و انقلاب کرد چیزی جز شهادت نبود.
 
 همرزم و یار دیرینه سردار شهید همدانی افزود: همگی وظیفه داریم تا راه پر صلابت شهید بزرگوارمان را ادامه دهیم، حسین همدانی شهید شد اما صدها همدانی مثل خودش را تحویل انقلاب داد.


منبع: تسنیم


94/7/20 - 08:05 - 2015-10-12 08:05:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن