تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806333858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربيت 25 قرآن‌آموز در قالب طرح ملي حفظ قرآن توسط اوقاف لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۵ب.ظ)
مدير کل اوقاف لرستان خبر داد: تربيت 25 قرآن‌آموز در قالب طرح ملي حفظ قرآن توسط اوقاف لرستان موج - خرم‌آباد - مدير کل اوقاف لرستان گفت: استان لرستان در طول اين چهار سال بين 23 هزار تا 25 هزار نفر قرآن‌آموز را تربيت کرده است و اوقاف لرستان در سال 94 توانست رتبه برتر کشوري را در اين زمينه به خود اختصاص دهد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام مرتضي خاک‌باز، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان، در نشست خبري با اصحاب رسانه با عنوان «بصيرت عاشورايي»، که يک‌شنبه، 19 مهر، برگزار شد، ضمن تسليت به‌ مناسبت فرا رسيدن ايام حزن و اندوه و سوگواري سيد و سالار شهيدان، گفت: لازم مي‌دانم به نوبه خودم رحلت شهادت گونه حجاج ايراني و بقيه بلاد اسلامي را در سرزمين منا تسليت عرض کنم.
وي ادامه داد: خداوند منان را به سوز سينه فاطمه زهرا(س) قسم مي‌دهيم که هرچه سريع‌تر ريشه آل‌سعود را بر کند و جامعه اسلامي را از لوث وجود آل‌سعود پليد و اين معظل اساسي که به يک نوعي مسلمان نيست اما نام اسلام را با خودش حمل مي‌کند، پاک کند.
خاک‌باز با اشاره به اين‌که اوقاف و امور خيريه بر اين باور است که با کمک اصحاب رسانه و مطبوعات و صاحبان قلم مي‌تواند مثل مثل گذشته کارها را بهتر از پيش جلو ببرد، عنوان کرد: اگر در اين جلسات مطالبي گفته مي‌شود که با آن‌ها آشنا هستيد به اين جهت است که اوقاف اين برنامه‌ها را هرساله برگزار مي‌کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان ادامه داد: هر سال از طرف سازمان مرکزي در محوريت بقاع متبرکه و مسجد، کارهاي اجتماعي و در کارهاي حقوقي و ثبتي يک برش برنامه‌اي براي استان لرستان تعريف مي‌شود، عنوان برنامه‌ها تکراري است اما محتواي آن نسبت به سال‌هاي گذشته متفاوت است.
وي با اشاره به اين‌که اوقاف و امور خيريه اولويت‌هايي دارد، عنوان کرد: يکي از اولويت‌هايي که اوقاف آن‌را دنبال مي‌کند؛ محوريت کارهاي فرهنگي و اجتماعي است.
خاکباز با اشاره به اين‌که وظيفه ذاتي ما اجراي چند برنامه است که در طي سال آن‌ها را انجام مي‌دهيم تا اين‌که بتوانيم به نحو احسنت خدمتي به جامعه خودمان داشته باشيم، اظهار کرد: اولين برنامه اوقاف و امور خيريه طرح آرامش بهاري است که از 28 اسفند تا 17 فروردين برگزار مي‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه لرستان ادامه داد: اوقاف و امور خيريه استان لرستان در سال 94 و در اجراي طرح «آرامش بهاري» جز سه استان برتر کشور بود و بازرس اوقاف کشور با حضوري که در استان داشت و با مصاحبه‌هايي که با اصحاب رسانه داشت از استان لرستان به‌عنوان استان پيشتاز کشور نام برد.
وي با اشاره به اين‌که دومين طرحي سازمان اوقاف و امور خيريه انجام مي‌دهد، طرح تربيت حافظان قرآن کريم است، عنوان کرد: اين طرح چهار سال است که در حال برگزاري است، و در هر سال رقم و تعداد افراد قرآن‌آموز ما متغير هستند.
خاک‌باز تصريح کرد: تعهد سازمان اوقاف لرستان به مقام معظم رهبري، در سال‌جاري که سال چهارم و به‌نوعي آخرين سال برگزاري اين طرح است؛ چراکه ممکن است سال آينده به شکل ديگري مطرح شود، يک ميليون قاري و حافظ بوده است که ما امسال ظرفيت‌مان را با 31 استان تکميل کرديم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه لرستان ادامه داد: استان لرستان در طول اين چهار سال بين 23 هزار تا 25 هزار نفر قرآن‌آموز را تربيت کرده است؛ يعني در سال 94 بالاي هشت هزار نفر قرآن‌آموز داريم که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، که مشخصات آن‌ها کاملاً مشخص است، که اوقاف لرستان در سال 94 توانست رتبه برتر کشوري را در اين زمينه به خود اختصاص دهد.
وي با اشاره به اين‌که طرح «سوگواره ياس نبوي» طرح ديگري است که سازمان اوقاف و امور خيريه لرستان آن‌را انجام مي‌دهد، خاطرنشان کرد: اين طرح در ايام شهادت حضرت زهرا(س) در دهه اول و دوم با دعوت از مبلغين غيربومي و بومي انجام شد.
خاک‌باز با اشاره به برگزاري طرح «ضيافت الهي» در ايام ماه مبارک رمضان توسط سازمان اوقاف و امور خيريه استان لرستان، ادامه داد: ما در ماه رمضان از بيش‌از 200 مبلغ غيربومي و حداقل 50 مبلغ بومي دعوت کرديم که در اين طرح ما را ياري کردند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان با اشاره به اين‌که يکي از طرح‌هاي بزرگي که در آستانه آن هستيم طرح «سوگواره بصيرت عاشورايي» است، اظهار کرد: در همين راستا نشستي با اصناف، بازاريان و سرهيئتي‌ها داريم و وارد دستور کار اين طرح مي‌شويم.
وي تأکيد کرد: در اين طرح برنامه‌هايي داريم که براي اولين بار در کشور توسط سازمان اوقاف و امور خيريه کشور و در لرستان توسط سازمان اوقاف و امور خيريه لرستان برگزار مي‌‌شود.
خاک‌باز با اشاره به اين‌که از شب اول ماه محرم تا روز دوازدهم ماه محرم پنج تجمع برگزار مي‌کنيم، اظهار کرد: روز دوم ماه محرم که اولين جمعه اين ماه است و همزمان با ورود کاروان امام حسين(ع) به سرزمين کربلا است، در نوبت صبح در امامزاده زيدبن علي(ع) تجمع شيرخوارگان حسيني را داريم و در نوبت بعدازظهر تجمع «لبيک يا حسين(ع)» را برگزار مي‌کنيم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان ادامه داد: در سال گذشته اولين دستگاهي که ورود کاروان امام حسين(ع) را به عزا نشست سازمان اوقاف و امور خيريه بود که در کنار امامزاده‌ها در تمام شهرستان‌ها برگزار شد و به‌دنبال اين هستيم که اين طرح براي ابد نهادينه شود.
وي با اشاره به اين‌که تجمع «احلي من‌العسل» سومين تجمع اين سازمان در ايام ماه محرم، به‌مناسبت شهادت قاسم‌بن‌حسن(ع) است، اظهار کرد: تجمع سوگواران حسيني در تاسوعا و عاشوراي حسيني در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان دو طرح ديگر است.
خاک‌باز با اشاره به اين‌که در اين طرح از 200 مبلغ بومي و غيربومي دعوت به‌عمل آمده است، عنوان کرد: تجمع «رهروان حضرت زينب(س)» در دوازدهم محرم برگزار مي‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان لرستان ادامه داد: علاوه‌بر اجراي اين برنامه‌ها هرشب در امامزاده‌ها و مساجد تحت پوشش خودمان که روحاني به آن‌جا اعزام مي‌کنيم برنامه داريم.
وي با اشاره به اينکه اوقاف و امور خيريه علاوه‌بر اجراي برنامه‌هاي مناسبتي مانند مواليد و شهادت‌ها برنامه‌هاي ابداعي ديگري نيز برگزار مي‌کند، تصريح کرد: مي‌توان برنامه‌هايي مانند «اسرائيل کودک‌کش»، و برنامه «يمن تنها نمي‌ماند» از برنامه‌هاي ابداعي اين سازمان دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن