تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814958364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقایان برای تخریب من ورزش را ذبح نکنند/ بیایند با من برخورد کنند!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
آقایان برای تخریب من ورزش را ذبح نکنند/ بیایند با من برخورد کنند!
آقایان برای تخریب من ورزش را ذبح نکنند/ بیایند با من برخورد کنند! وزیر ورزش و جوانان با اشاره به انتقاداتی که به عملکرد وی مطرح شده است گفت: آقایان برای تخریب من ورزش را ذبح نکنند.


به گزارش فرهنگ نیوز ، محمود گودرزی که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای استعدیابی فدراسیون‌های ورزشی صحبت می‌کرد، با تاکید بر اینکه تصور خیلی‌ها این است که مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی که ورزش هم یکی از آنهاست، باید مساله در قالب یک ساختمان به چشم بیاید، اظهار داشت: این‌گونه نیست، ورزش جزو سرمایه‌های نامرئی است که اثرات آن را باید در نظر گرفت.
 
وی ادامه داد: برخی از اصحاب رسانه و سیاسیون عادت کرده‌اند که به جای تقویت و کمک به توسعه، راه تخریب در پیش بگیرند. از ما می‌پرسند برنامه شما چیست، آن را ارائه می‌دهیم. بعد می‌گویند چه کرده‌اید، در حالی که با وضعیت و به خصوص بیت‌المال این‌چنینی که شاهد هستیم، شاید کار شگرفی نتوانیم انجام دهیم. در حال حاضر 4400 پروژه رها شده در سراسر کشور وجود دارد که برای اتمام آنها به پول نیاز است.
 
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تولید‌کنندگان ثروت در کشورهای توسعه یافته، نیروهای منابع انسانی آنها هستند، گفت: استراتژیک یعنی اینکه ببینیم در چه وضعیتی هستیم و با این وضعیت به کجا می‌رسیم. در حال حاضر ما در وضعیتی هستیم که نمی‌توانیم به یک شرایط مطلوبِ آیده‌آل برسیم. از نظر من شرایط فعلی خیلی خوب نیست، چون حرکت ما، حرکت لحظه‌ای، بدون پشتوانه، غیرمستمر و سلیقه‌ای در بخش‌های مختلف است.
 
گودرزی با تاکید بر اینکه حرکت باید با نظم و سازماندهی‌ شده باشد، یادآور شد: در حوزه همگانی که یک پهنه وسیع به نام ایران را دربر می‌گیرد، باید فعالیت داشت تا به این واسطه استعدادها به مرور زمان خود را نشان دهند و زمینه‌های لازم برای توسعه ورزش قهرمانی و به دنبال آن سلامت جامعه ایجاد شود. تقویت نظام ورزش یعنی در نهایت ایجاد سلامت کشور؛ به همین دلیل اولین اقدامی که از سوی گروه مدیریتی فعلی ورزش کشور انجام شد، اضافه کردن 10 درصد اعتبارات به ورزش همگانی برای فدراسیون‌ها بود.
 
وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 درصد از جمعیت کشور به ورزش اشتغال دارند، گفت: این آمار برای کشورهای توسعه یافته نزدیک به 75 درصد است. باید کار جدی‌تری در حوزه همگانی داشته باشیم تا بتوانیم به آماری بهتر دست یابیم؛ به دلیل اینکه از توجه به ورزش همگانی می‌توان به توسعه ورزش قهرمانی رسید.
 
وی در این رابطه تاکید کرد: باید بهای بیشتری به ورزش همگانی داده شود اما نه از سهم ورزش قهرمانی؛ این بهای مالی باید از سایر منابع تزریق شود. در کل اینکه باید بگویم توسعه ورزش قهرمانی منجر به توسعه ورزش همگانی می‌شود. ورزش قهرمانی باید سر و سامان داده شود. برای یافتن قهرمانان تعریف نظام استعدادیابی یک مقوله مهم و زیربنایی است و باید به صورت یک اصل مورد توجه قرار بگیرد.
 
گودرزی با تاکید بر اینکه برنامه‌های استعدادیابی باید مورد حمایت قرار گرفته و هدایت شوند تا در زمینه شناسایی باقی نمانند، یادآور شد: باید با فعالیت‌های خود بر کاستی‌های موجود غلبه کنیم. یکی از کارهای لازم در این زمینه توجه به آمایش رشته‌هاست و اینکه اولویت‌های مناطق جغرافیایی را در نظر بگیریم. به هر حال در مناطق مختلف علایق متفاوتی به رشته‌های ورزشی وجود دارد که همواره در حال نوسان هم هستند. باید در این زمینه اولویت‌بندی صورت بگیرد و با در نظر گرفتن محدودیت‌های منابع مادی و انسانی، فعالیت‌های لازم انجام شود.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور ورزش تصریح کرد: اگر بتوانیم تمام ایران را به لحاظ زیرساخت‌های ورزشی غنی کنیم، قطعاً به نتایج بهتری خواهیم رسید که البته در واقعیت چنین چیزی امکانپذیر نیست. باید محدودیت‌ها را در نظر گرفت. در فوتبال همه می‌دانیم که حجم گسترده‌ای از علاقه‌مندان به فوتبال وجود دارد که اگر آنها را مورد هدایت و حمایت قرار دهیم، شاهد پشتوانه غنی در آینده نزدیک خواهیم بود.
 
وی همچنین به یک موضوع مهم اشاره کرد و گفت: به لحاظ کمی و کیفی از کشورهای خلیج‌فارس بالاتر هستیم اما در میدان مسابقه با آنها کم می‌آوریم. البته انتقاد من به مدیران نیست چون وضعیت موجود به دلیل ضعف‌هایی است که از گذشته باقی مانده است.
 
گودرزی تاکید کرد: توجه به نتیجه‌گرایی خوب است، اما در صورتی که زمان لازم را در اختیار داشته باشیم. نتیجه‌گیری لحظه‌ای، کوتاه مدت و ... برای ورزش مثمر ثمر نیست.


منبع: مهر


94/7/19 - 10:47 - 2015-10-11 10:47:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن