تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820248352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش «پيام عاشورا» در هند برگزار شد/ بنياد بين‌المللي عاشورا تأسيس مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۱ق.ظ)
همايش «پيام عاشورا» در هند برگزار شد/ بنياد بين‌المللي عاشورا تأسيس مي‌شود موج- همايش «پيام عاشورا» به همت مجمع محلي اهل بيت (ع) هند و همكاري خانه فرهنگ ايران و دفتر نمايندگي ولي فقيه، در دهلي‌نو برگزار شد. دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) در اين كنفرانس از تأسيس بنياد بين‌المللي عاشورا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به منظور هماهنگي با خطبا، مبلغين و ذاکرين در برگزاري باشکوه مراسم ايام عزاداري سالار شهيدان در ماه‌هاي محرم و صفر، به همت مجمع محلي اهل بيت (ع) در هندوستان و همکاري خانه فرهنگ كشورمان در دهلي‌نو و دفتر نمايندگي ولي فقيه در هندوستان، کنفرانس پيام عاشورا در روز چهارشنبه پانزدهم مهر، در دهلي‌نو برگزار شد.
آيت‌الله اختري، دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت (ع)، حجت‌الاسلام مهدوي‌پور، نماينده ولي فقيه در هندوستان، احمد عالمي، معاون رايزني فرهنگي ايران در هند، حجت‌الاسلام صالح، نماينده جامعه المصطفي العالميه در هندوستان و علما و خطبا و ذاکرين از سراسر هندوستان، شركت‌كنندگان در اين كنفرانس بودند.
سيد محسن تقوي، دبير محلي مجمع اهل بيت (ع) در هندوستان در ابتداي اين كنفرانس هدف از برگزاري آن را توضيح داد. سپس سيد عديل رضا، رسول نوري، محمود الحسن، کلب جواد، نعيم عباس عابدي، حميدالحسن و ميرزا اطهر، از علماني هندي به ايراد سخن در خصوص برنامه‌ةاي خود در ايان عزادري محرم و صفر پرداختند.
رجوع به انديشه‌هاي شهيد مطهري در مورد خطبه‌ها و فرمايشات امام حسين(ع)، تلاش براي بيداري احساسات، حفظ صورت و هويت سنت ديرينه عزاداري، سکوت نكردن برابر ظالم و ظلم و بهره بردن از خطبه و منبر، از جمله ماردي بود كه علماي هندي در سخنان خود بر آنها تأكيد كردند.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدوي‌پور، نماينده ولي فقيه در هندوستان در سخناني حادثه دلخراش منا را تسليت گفت و اين حادثه ناگوار را براي حاضران تشريح کرد و افزود: روز يکشنبه نوردهم مهر در هند عزاي عمومي اعلام مي‌شود تا نسبت به کشته‌شدگان اين حادثه اداي احترام كنيم.
مهدوي‌پور در ادامه به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: اين حادثه از دو بُعد قابل بررسي است. يكي از دست دادن سرور سالار شهيدان و ياران باوفايش و ديگري درس‌آموزي و پيام‌هاي اين حادثه بزرگ است. ما از حادثه عاشورا درس آزادي، عزت و ظلم‌ستيزي را مي آموزيم؛ بنابراين بايد تأثير اين قيام مقدس را به مردم جامعه خود برسانيم.
وي همچنين از مبلغين خواست تا از برگزاري مراسم عزاداري براي سالار شهيدان استفاده کامل ببرند و تعاليم ديني را به مردم آموزش دهند و اين فرصت را از دست ندهند.

بنياد بين‌المللي عاشورا تأسيس مي‌شود
آخرين سخنران اين كنفرانس آيت‌الله اختري، دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت (ع) بود. وي با قرائت چند حديث در اهميت محبت به اهل بيت پيامبر (ص) اظهار كرد: در برداشتن اين محبت فرصتي است تا اسلام ناب را در بين مردم گسترش دهيم.
وي به فرصت‌هاي تبليغي در طول سال اشاره کرد و گفت: بهترين فرصت براي تعاليم و تبيين اسلام ناب محمدي (ص) ايام عزاداري امام حسين (ع) است. حضرت امام خميني (ره) هم فرمودند كه اين محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
آيت‌الله اختري ادامه داد: در اين کنفرانس بايد درخصوص چند موضوع توافق و براي تحقق آن تلاش کنيم كه عبارتند از: کمک به مظلومين در جهان و مقابله با باطل. اين دو موضوع عقلاني و منطقي که هرکس ان را تأييد مي‌کند.
دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت (ع) در ادامه سخنان خود به خدعه و توطئه دشمنان مکتب اهل بيت (ع) اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات ما مقابله با آنان است. همه بايد هم‌صدا شويم و اختلافات جزيي را کنار بگذاريم و خطر را احساس کنيم و با وحدت کلمه به تبيين ديدگاه مکتب اهل بيت (ع) بپردازيم.
وي همچنين از تشکيل بنياد بين‌المللي عاشورا خبر داد و گفت: به زودي اين بنياد کار خود را آغاز خواهد کرد و با همت پيروان عاشورا و خط حسيني، هرچه بيش‌تر به تبيين و به دفاع از آرمان حسيني خواهد پرداخت.
بنا بر اعلام اين خبر، در پايان اين كنفرانس از چند کتاب تازه‌انتشار يافته رونمايي شد؛ از جمله کتاب «رساله حقوق» به زبان اردو و هندي که با همت رايزني فرهنگي ايران در هند ترجمه و چاپ شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن