تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820758581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد بیش از 32 درصدی حفاری انحرافی - افقی چاه های نفت و گاز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رشد بیش از 32 درصدی حفاری انحرافی - افقی چاه های نفت و گاز
رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از رشد 32.5 درصدی عملیات حفاری انحرافی و افقی چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد که به همت متخصصان مجرب این شرکت تحقق یافته است.
نویسنده : معصومه صالحی 
مهران عالیپور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری 35 هزار و 518 متر حفاری افقی در میادین نفت و گاز کشور با استفاده از توانمندی های فنی و تخصصی این شرکت انجام شد.
وی افزود: این شیوه حفاری هم اینک در حوزه های عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی و در میادین دریایی برای شرکت نفت فلات قاره به کارگیری شده است.
عالیپور با اشاره به  برنامه این شرکت برای کاربست آخرین فناوری های روز جهان در عملیات حفاری افقی، توضیح داد: در این ارتباط بهره گیری از ابزار هوشمند حفاری جهت دار در دستور کار قرار دارد و با به کارگیری این ابزار پیشرفته  شاهد رشد چند برابری حفاری به روش انحرافی و افقی خواهیم بود.
وی اظهار کرد: حفاری انحرافی افقی یکی از خدمات تخصصی مهم در صنعت حفاری است و فناوری بالایی دارد و با استفاده از موتورهای درون چاهی و ابزار جهت یابی انجام می شود.
رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که این اداره توانایی ارائه هرگونه فعالیت فنی تخصصی در این بخش را دارد، گفت: هم اکنون بالغ بر  ٢٠٠ کارشناس با تجربه در قالب گروه های تخصصی در این زمینه،  در بخش عملیات ویژه شرکت فعالیت دارند.
وی افزود: در حال حاضر فعالیت گروه های تخصصی این اداره بر روی پروژه های حفاری کلید در دست در بخش خشکی و دریایی تمرکز دارد و همزمان به شرکت های متقاضی نیز خدمات لازم ارائه می گردد. 
عالیپور اظهار کرد: حفاری انحرافی و افقی در حفاری چاه های امدادی (در حین فوران)، حفاری یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاه های متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مخازن مشترک، مناطق غیر قابل دسترس مانند مناطق شهری و مسکونی و حفاری گسل ها کاربرد دارد. 







تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن