تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دل همه ايران برايت تنگ مى شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دل همه ايران برايت تنگ مى شود
خبر شهادت سردار همداني در ميان هنرمندان، نويسندگان و مخصوصاً سينماگران بازتاب وسيعي داشته است.


خبر شهادت سردار همداني در ميان هنرمندان، نويسندگان و مخصوصاً سينماگران بازتاب وسيعي داشته است.
به گزارش «جوان»، در اين بين ابراهيم حاتمي‌كيا فيلمساز برجسته و شناخته شده سينماي ايران، مسعوده ده‌نمكي، روح‌الله سهرابي قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس و همچنين گلعلي بابايي نويسنده و رئيس سابق سازمان هنري و ادبيات دفاع مقدس در يادداشت‌ها و خاطرات جداگانه فراق اين سردار سربدار را تسليت گفته‌اند. حاتمي‌كيا در يادداشتي كه در اختيار رسانه‌ها قرار داده، نوشته است: «خبر آمد كه سردار حسين همداني رفت. لحظه‌اي كه خبر به جانم نشست، بيش از آنكه به سردار فكر كنم از جا ماندگي خودم حالم گرفت. سردار كه بايد مي‌رفت. سردار كه در صراط رفتن بود و مگر جز اين، زيبنده سردار بود. اين ماييم كه در اين هندسه حضور، حصاري به قد عادات‌مان به دور خويش كشيده‌ايم و سردارِ سربدار اين هندسه را برهم زد و رفت.»
اين سينما گر برجسته كه اغلب آثارش با سوژه‌هاي دفاع مقدس است، ادامه داده: «سردارِ سربدار حسين همداني، آن سيماي سفيد كرده در آسياب جهاد سال‌هاست كه مي‌رفت و ما گمان كرديم در كنارمان است. او بازمانده قافله‌اي بود كه سالارش حاج احمد متوسليان بود. در سوي ديگر مسعود ده‌نمكي در اينستاگرامش نوشت: «سردار همداني از فرماندهان دوران دفاع مقدس ديروز در سوريه به شهادت رسيد. سردار همداني وقتي «اخراجي‌ها» را ديد گفت اگر كسي از تو شاهد خواست كه مگر همچين آدم‌هايي در جنگ بودند؟ بگو پيش من بيايد آدرسشان را بگيرد.»
همچنين روح‌الله سهرابي در يادداشتي كه اختصاصي در اختيار روزنامه جوان قرار داده، نوشت: « سردار سرافراز وطنم، شهادت غريبانه‌ات قلب ملتى را به درد آورد. ملتى كه تو را آسان به دست نياورده بود. البته كه آسان هم از دست نداد. هنوز نامت كابوس فراموش نشدنى روبه‌صفتانى است كه شوكت پوشالى‌شان تنها و تنها زنان و كودكان بى‌دفاع سرزمينى خسته از ظلم را نشانه رفته است. نامت، هنوز مى‌تواند خواب شيطان‌صفتان سنگدل را آشفته سازد. نامت هنوز امنيت خاطرى است براى همه آنان كه امنيتشان به تاراج رفته است. نامت همواره يادآور دورانى است كه سرشار بود از دفاع. دفاعى سخت. سخت و مقدس. نامت آن سال‌ها همنامى بود، وقتى براى سرت جايزه مى‌گذاشتند...
سردار روزهاى سخت دفاع، سال‌هاى سال است تو را مى‌شناسم. نه من كه همه ايران تو را مى‌شناسند... بيشتر از ما اما در آن سوى مرزها كودكانى تو را مى‌شناسند كه سوغات شبشان وحشت و سرگرمى روزشان آتش است و بيشتر از مردم مظلوم بى‌دفاع، در و ديوار حرم پيام‌آور كربلاست كه تو را مى‌شناسد. آنجا كه هنوز ياد حضرت كافى است تا ددمنشان نااميدانه آرزوى رسيدن به آن را به گور ببرند. سردار پرابهت وطنم، صلابت نام و نجابت نگاهت، هنوز برايمان تازه است. تازه و عجيب... عجيب و باور نكردنى! يادهمه روزها و شب‌هايى به خير كه سپاه ايران، هنوز «تو» را داشت. سردار خستگى‌ناپذير ايران عزيز، دل همه ايران برايت تنگ مى‌شود... .
 معصومه رامهرمزي، نويسنده حوزه دفاع مقدس هم درباره شهادت سردار همداني مي‌گويد: «سردار همداني فراتر از نگاه‌هاي حماسي رايج، نگاهي ادبي و علمي به دفاع مقدس داشتند.»
رامهرمزي درباره شناخت سردار همداني از ادبيات دفاع مقدس و حمايت‌هاي ايشان از اين بخش، مي‌گويد: «چيزي كه درباره ايشان مي‌توانم بگويم اينكه بعد از هر جشنواره علمي و ادبي كه در حوزه دفاع مقدس برگزار مي‌كرديم، مناسب‌ترين فرد براي سخنراني كسي نبود جز سردار حسين همداني.»
سردار گلعلي بابايي نيز در اين رابطه مي‌گويد: «ما كه فعلاً در شوك خبر حاج حسين همداني هستيم. ايشان انسان بزرگوار و فرمانده فهيمي بودند، ايشان در هر جايي كه مي‌رفتند به جز كارهاي نظامي به دنبال اقدامات فرهنگي بودند. در سوريه هم كه حضور داشتند، اقدامات فرهنگي بسياري را انجام دادند كه از جمله آنها ماجراي ترجمه و توزيع كتاب‌هاي مقدس در كشورهايي مانند سوريه و عراق بوده است.» وي افزود: ايشان دوشنبه گذشته(13 مهر 1394) در آخرين سفر خود به تهران آمده بودند. ايشان به همراه بنده و جمعي ديگر به خدمت مقام معظم رهبري رسيديم و اين شهيد به مقام معظم رهبري تعدادي از كتاب‌هاي ترجمه شده را معرفي كرده و مي‌گفتند كه ترجمه كتاب‌ها در سوريه طرفداران بسياري دارد.
گفتني است روز گذشته سردار سرتيپ پاسدار حسين همداني، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مستشاران ارشد نظامي كشورمان، در سوريه به شهادت رسيد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن