تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820831883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرشماري صحيح لازمه برنامه ريزي دولت براي عشاير است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سرشماري صحيح لازمه برنامه ريزي دولت براي عشاير است
بيرجند - خبرگزاري مهر: مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري خراسان جنوبي سرشماري صحيح و ارائه آمار واقعي را لازمه برنامه ريزي و خدمت رساني دولت به عشاير دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در بيرجند،حميدرضا اطميناني ظهر امروز در نشست كميته تبليغات سرشماري اجتماعي – اقتصادي عشاير كوچنده خراسان جنوبي اولين گام براي برنامه ريزي را داشتن آمار صحيح عنوان نمود و افزود: در راستاي اجراي برنامه هاي دولت و عدالت محوري براي جامعه عشايري طرح سرشماري عشاير كوچنده اين استان برگزار مي شود.

وي خواستار اطلاع رساني از سوي رسانه هاي اين استان براي ارائه اطلاعات صحيح از سوي عشاير به مامورين آمارگير شد و اظهارداشت: مامورين آمار گير با فرم لباس مخصوص خواهند بود و عشاير از پاسخگويي به افراد غير مسئول خوداري كنند.

وي خاطر نشان كرد: اگر آمار گيري بر اساس توانمندي و نيازهاي جامعه هدف باشد به به هدف نهايي و كمك به اين قشر نائل خواهيم شد.

اطميناني توانمندي هاي جامعه عشايري را بسيار بالا دانست و يادآورشد: براساس اين توانمندي ها بايد امكانات در اختيار آنها گذاشت تا بتوانند توليدات خود را به مردم ارائه كنند.

دبيرشوراي اطلاع رساني خراسان جنوبي نيز در اين نشست افزود: اكنون با گذشت 10 سال از سرشماري عشاير كوچنده سال 1377 ‌جمعيت، ‌خصوصيات جمعيتي،‌ دامداري و زندگي عشاير دستخوش تغييراتي شده است و بر اساس نيازهاي اعلام شده از سوي سازمان امور عشاير كشور از يك سو و الزامات تعيين شده در آيين ‌نامه ساماندهي عشاير مصوب هيئت دولت ‌سرشماري از عشاير كوچنده كشور براي اجرا در سال 1387 در برنامه كار مركز آمار ايران قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: ‌ستاد استاني سرشماري فوق‌الذكر به رياست استاندار خراسان جنوبي، ‌معاونين برنامه‌ ريزي، پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري، ‌رئيس سازمان جهاد كشاورزي، ‌فرماندهي انتظامي، ‌مدير‌كل ثبت احوال، ‌مدير‌كل دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري و مدير‌كل آمار و اطلاعات استانداري و رئيس اداره روابط عمومي و امور بين ‌الملل استانداري تشكيل مي ‌شود.

مسئول كميته تبليغات سرشماري اجتماعي اقتصادي عشاير كوچنده خراسان جنوبي به سه ويژگي مهم زندگي جامعه عشايري اشاره كرد و خاطرنشان كرد: ‌اقتصاد مبتني بر دام و دامداري، كوچرو بودن و حاكم بودن سلسله مراتب ايلي در بين آنها، سه ويژگي مهم زندگي جوامع عشاير كوچ رو به حساب مي ‌آيد.

نوفرستي در خصوص اعضاء كميته تبليغات اين طرح بزرگ ملي اظهار داشت: اعضاء اين كميته شامل صدا و سيماي مركز استان، ‌اداره كل امور عشاير، ‌خبرگزاري‌ها، محيط زيست، ‌تعاوني عشاير و مرزداران، نيروي انتظامي،‌ بسيج عشايري، ‌سازمان آموزش و پرورش، ‌جهاد‌كشاورزي و روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري است.

وي ادامه داد: اعتمادسازي و ارتقاء آگاهي خانواده‌هاي عشايري، تبيين اهميت ارتقاء و جايگاه سرشماري عشايري در برنامه ‌ريزي ‌هاي كلان كشور، ‌ارتقاء جايگاه آمار در برنامه‌ ريزي‌ها از جمله اهداف اين كميته است.

دبير شوراي اطلاع‌ رساني خراسان جنوبي با بيان اين كه اين آمار محرمانه بوده و فقط در برنامه ‌ريزيهاي كشوري مورد نياز است، تصريح كرد: اين سرشماري از تيرماه سال‌جاري به مدت 20 روز طي مراسم افتتاحيه ‌اي كه با حضور معتمدين، بزرگان ايل‌هاي عشايري، مسئولان و دست ‌اندركاران در يكي از شهرستان‌هاي اين استان برگزار مي ‌شود.

نوفرستي از مشاركت بيش از پنج هزار نفر نيروي انساني در اين سرشماري خبر داد و يادآورشد: اين سرشماري در 28 استان كشور و در سه مرحله به اجرا در مي ‌آيد كه مرحله اول قبل از اجرا سرشماري است و از 31 خردادماه جاري انجام مي ‌شود و مرحله دوم شامل برنامه سرشماري بوده و از يكم تيرماه سال‌ جاري شروع مي ‌شود و مرحله سوم انتشار نتايج مقدماتي است كه از 16 مرداد به انجام مي ‌رسد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن