تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814807735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بذرپاش: توسل به برجام اقتصاد را شفا نمی‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بذرپاش: توسل به برجام اقتصاد را شفا نمی‌دهد
بذرپاش: توسل به برجام اقتصاد را شفا نمی‌دهد عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی دارایی‌های مردم در بورس پس از امضای سند برجام گفت: دولت به امامزاده برجام متوسل شده فارغ از این که این امامزاده اقتصاد ایران را شفا نمی‌دهد.


به گزارش فرهنگ نیوز، روز گذشته نامه 4 وزیر به رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بالاخره بخشی از بدنه دولت شرایطی حساس و اضطرار اقتصادی کشور را حس کرده است چرا که از مدت‌ها پیش پارلمان بخش خصوصی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی به شدت نسبت به وضعیت رکود و سیاست‌های انقباضی دولت که برای مهار تورم در پیش گرفته شده بود هشدار داده بودند.
مهرداد بذرپاش در واکنش به نامه 4 وزیر اظهار داشت: دولت آنقدر به امامزاده برجام متوسل شده که متوجه نیست این امامزاده اقتصاد ایران را شفا نمی‌دهد.
 
نماینده تهران ادامه داد: به دلایل مختلف سیاسی دوستان در دولت حاضر به پذیرش این واقعیت نیستند و بیشتر تمام هم و غم خود را در مذاکرات سپری می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مولفه‌های جاری اقتصاد چیزی نیست که با گفتار درمانی بشود آنها را حل کرد تصریح کرد: شاخص‌های مختلف اقتصادی از جمله شاخص بازار سرمایه، رشد بدهی‌های دولت به بانک‌ها و رشد معوقات بانکی و شاخص رشد نرخ بیکاری همه می‌تواند نشانگر وضعیت سلامت یا بیماری اقتصاد باشد.
 
وی ادامه داد: شاخص بازار سرمایه بعد از توافق برجام و توافق ژنو 32 درصد کاهش داشته و به این مفهوم است که بیش از 32 درصد دارایی ‌های مردم در بازار سرمایه از بین رفته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاخص رشد بدهی‌های دولت به بانک‌ها در مرز علایم هشدار دهنده است، افزود: رشد معوقات بانکی طی یک سال اخیر نزدیک به 90 هزار میلیارد تومان رسیده که علامت مثبتی در بازار تولید و خدمات نمی‌دهد.
 
بذرپاش ادامه داد: اینکه مرتب اعلام کنیم تورم پایین آمده امر قابل تقدیری است اما نباید فراموش کرد که تورم ناشی از شوک ارزی در سال 91 و ناشی از تحریم‌ها به وجود آمده و همانی است که به مرور زمان به سمت صفر میل می‌کند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس به این نکته هم اشاره کرد: علایم رشد نرخ بیکاری نشانگر یک رکود سنگین در بازار است و از طرف دیگر عدم تلاش برای فعال‌سازی طرف تقاضا و کمتر خرید کردن مردم در بازار به دلایل مختلفی از جمله نظام انقباضی بانکی کشور برمی‌گردد و حاکی از آن است که وضعیت اقتصادی به تب عجیبی دچار شده که حالا مدام با موضوع برجام می‌خواهیم این تب را نشان ندهیم.
 


منبع: فارس


94/7/13 - 18:06 - 2015-10-5 18:06:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن