تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت موجود در آمریکا امنیت نظامی و سیاسی است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
امنیت موجود در آمریکا امنیت نظامی و سیاسی است
امنیت موجود در آمریکا امنیت نظامی و سیاسی است عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امنیت موجود در آمریکا امنیت نظامی و سیاسی است، گفت: کشوری که به حقوق دیگران تجاوز کند، متوحش است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در کنفرانس بین‌المللی سکوت صلح که صبح امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که به فرشتگان اطلاع دادند که در زمین موجودی وجود دارد که می‌تواند خلیفه باشد، برای ملائک این سوال مطرح شد که فساد و خونریزی با این تقرب و نمایندگی چه تناسبی دارد ولی خداوند در جواب آنها فرمود من چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید. 
 
وی ادامه داد: فساد و خونریزی به خاطر تعلق است و ملائکه چون تعلق ندارند، فساد نمی‌کنند ولی انسان چون تعلق دارد، فساد و خونریزی می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: طبیعت تعلق اینگونه است که اگر آن را به خاطر علاقه به خداوند مهار کنیم و قید تعلق را بزنیم، تعلق و علاقه تغییر می‌کند و علاقه تو تبدیل به علاقه معشوق تو می‌شود. انسان هر کاری را برای علاقه به خداوند انجام دهد و برای این علاقه از علائق شخصی خود بگذرد، علاقه‌اش تبدیل به علاقه الهی می‌شود و اگر انسان در جایگاهی قرار گیرد که دریایی از تعلقات باشد، دریایی از فساد و خونریزی و خرج کردن به وجود می‌آید. 
 
آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه هر جا انسان علقه‌های خود را به خاطر علاقه به خدا رها کند، ترقی می‌کند، یادآور شد: کسانی که به مکه می‌روند از علاقه به زن و فرزند دست می‌کشند و تعلقات و لباس فاخر و عناوین خود را رها می‌کنند و وقتی از خود می‌گذرند، می‌توانند لبیک بگویند.
 
وی با اشاره به حقوق بشر اسلامی افزود: در علوم انسانی ابتدا باید انسان را تعریف کرد و بحث دوم علوم انسانی است که باید به آن پرداخت. اگر کسی بگوید انسان در حیطه علم نمی‌گنجد، اشتباه می‌کند که وارد علوم انسانی می‌شود. اسلام می‌گوید جامعه‌شناسی انسانی و علوم انسانی در خانه‌ای است که بالای در آن خانه می‌نویسند «انسان‌شناسی». کسی که انسان را نمی‌شناسد، حق ورود به این خانه را ندارد چون می‌گوییم اقتصاد برای انسان نه انسان برای اقتصاد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا شما بدون تامین عدالت می‌توانید آزادی و امنیت را تامین کنید، تصریح کرد: بسیاری تصور می‌کنند که اول امنیت و بعد عدالت باید برقرار شود؛ آنها اشتباه می‌کنند چرا که امنیت وسیله‌ای برای استعمار خواهد شد و حرف اول تمام استعمارگران، نظم و امنیت است اما نظم و امنیتی که منافع مردم را تامین کند، نیست بلکه نظم  امنیتی که حاکمیت آنها را تامین کند. 
 
آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: اگر 95 درصد جامعه به حق خود قانع باشند، آرام می‌گیرند و می‌توان با 5 درصدی که به حق خود قانع نیستند، امنیتی برخورد کرد و در تمام جوامع با شلاق و زندان کسی که زیاده‌طلب است را مهار می‌‌کند، ولی باید مسائل و مشکلات 95 درصد جامعه به صورت حقوقی حل شود نه به صورت امنیتی. 
 
وی اظهار داشت: ابتدا باید عدالت را تامین کنیم تا امنیتی که به وجود می‌آوریم، امنیت نظامی نباشد و امنیت مدنی باشد و برای اینکه 95 درصد جامعه در امنیت باشند، 5 درصد را محدود می‌کنیم. 
 
عضو مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت آمریکا در موضوع دموکراسی و آزادی افزود: در آمریکا که سمبل آزادی است و پرچم دموکراسی را برافراشته، وضعیت چگونه است؟ آیا این دروغ است که در آمریکا یک درصد مردم، 99 درصد دارایی دارند و 99 درصد مردم مجموعا یک درصد ثروت بیشتر ندارند؟ اگر دروغ است آمار بدهند و دارایی مردم و یک درصد جمعیت خود را اعلام کنند. 
 
آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: امنیتی که در آمریکاست امنیت حقوقی نیست. بلکه امنیت نظامی، سیاسی و فشاری است و این امنیت، امنیت ظالم است نه مظلوم. 
 
وی ادامه داد: بنابراین حق اول انسان عدالت است و همه انسان‌ها از حقوق مساوی برخوردارند و هیچ کس از مادر برتر متولد نمی‌شود. ارزش انسان‌ها متفاوت نیست. حق دوم انسان امنیت است و حق سوم آزادی است؛ اگر عدالت و امنیت برقرار شد، بستر آزادی فراهم می‌شود و اولین مایه احترام به انسان آزاد بودن در انتخاب است. 
 
عضو مجلس خبرگان حق چهارم انسان را کرامت انسانی دانست و گفت: حق پنجم محبت و عشق است و وقتی عشق وجود ندارد، حیات نیست. 
 
آیت‌الله حائری با اشاره به موضوع دین و علم یادآور شد: علم امتحان خود را در تامین این 5 حق پس داده است. در حق عدالت آنچه جوامع لائیک مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان انجام دادند، چیست؟ جز این است که 99 درصد یک درصد دارایی‌ها و یک درصد جمعیت در این جوامع 99 درصد ثروت را در اختیار خود گرفته‌اند؟ آنها با علم و فرمول‌های اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند و به همین دلیل می‌گویند که سرمایه‌دار حق دارد که بهره بگیرد ولی اسلام این حرف را قبول ندارد. 
 
وی با بیان اینکه در اسلام پول کار نمی‌کند، افزود: آنچه در جامعه می‌گذرد این است که  تمام موسسات بانکی بدون تبدیل شدن پول به کالا سود می‌برند ولی در اسلام پول کار نمی‌کند پول‌های امروز که تولید ناخالص ملی را پشتوانه پول می‌کنند به راحتی بیماریهای عضوی اقتصادی را به وجود می‌آورد و پول بیمار می‌شود.
 
عضو مجلس خبرگان با اشاره به موضوع امنیت در جامعه اظهار داشت: مگر ما مسخره‌ترین دوره بشر را عصر حجر نمی‌دانیم؟ در عصر حجر امنیت بشر بیشتر بود یا دوره عصر اتم؟ در آنجا قلوه‌سنگی در دست شخصی که به فرق انسانی اصابت می‌کرد، منجر به مرگ وی می‌شد و بیشتر از این ناامنی وجود نداشت ولی امروز بازوی انسان تبدیل به موشک قاره‌پیما و قلوه‌سنگ نیز تبدیل به کلاهک هسته‌ای شده است و تاج افتخار علم این است.
 
آیت‌الله حائری افزود: اولین بحث حقوق انسانی و بشر اسلامی این است که امنیت علم را شرق و غرب می‌داند. علم در اختیار کشور الف سلاح بازدارنده می‌گذارد چرا که آن کشور از کشور »ب در امان نیست و برای اینکه کشور «ب» را از تجاوز به خود بازدارد، سلاح بازدارنده تولید می‌کند و کشور «ب» نیز در مقابل همین کار را انجام می‌دهد؛ نتیجه این کار ایجاد مسابقه تسلیحاتی و تبدیل قلوه‌سنگ به موشک و کلاهک هسته‌ای است. 
 
وی ادامه داد:‌اما دین به ما می‌گوید که ما در این بحث به دو امنیت نیاز داریم؛ اول اینکه کشور «ب» به کشور «الف» و متقابلا کشور «الف» به کشور «ب» تجاوز نکند ولی کمیت علم در این قسمت می‌لنگد اما دین انسان را از تجاوز به دیگری بازمی‌دارد. حال باید پرسید که آیا آمریکا و 5 کشور در سازمان ملل از قدرت خود سوءاستفاده نمی‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان با اشاره به جنگ آمریکا و ژاپن گفت: جنگ آمریکا و ژاپن جنگ هسته‌ای نبود ولی آمریکا از قدرت هسته‌ای سوءاستفاده کرد و دو شهر ژاپن را از بین برد. حالا آمریکا با این تفاسیر پرچمدار مبارزه با تروریسم و تامین آزادی است؟ این حرف از شوخی‌های عالم است.
 
آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد:‌در سازمان ملل که مظهر تمدن شما 5 کشور مسلح به سلاح هسته‌ای نسبت به تهدید منافع‌شان حق وتو دارند ولی 200 کشور دیگر محلی از اعراب ندارند. یعنی حرف هندوستان، ژاپن و آلمان هیچ ارزشی ندارد. ما به این 5 کشور می‌گوییم که تمدن مبارک خودتان باشد  این توحش است.
 
وی با بیان خاطره‌ای از دوران اسارت خود در زندان‌های شاهنشاهی افزود: علی عمویی مدت‌ها با من در زمان رژیم طاغوت زندانی بودیم و من از او پرسیدم که متمدن را چگونه تعریف می‌کنی؟ او پاسخ داد به کسی که به حق دیگران تجاوز نکند و مواظب خودش باشد، متمدن می‌گوییم. حال باید پرسید آیا آمریکا مواظب است و به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند و آیا انگلیس، فرانسه، آلمان، شوروی و چین مواظب خود هستند که به حق دیگران تجاوز نکنند؟ تمام اینها متوحشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متمدن کسی است که مواظب خودش باشد و به حقوق دیگران تجاوز نکند. این موضوع در حکومت‌ها مصداقی ندارد ولی جمهوری اسلامی‌ می‌خواهد اینگونه باشد. 


منبع: تسنیم


94/7/13 - 12:50 - 2015-10-5 12:50:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن