تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813218579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگ‌هاي پاييزي به خاك برگ تبديل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برگ‌هاي پاييزي به خاك برگ تبديل مي شود
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اظهار كرد: برگ‌هاي خزان كه از منابع تجديدپذير بوده جمع آوري و به خاك برگ تبديل مي شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،احمد سليماني پور با بيان اين مطلب گفت: در طبيعت درختان مواد غذايي را از خاك جذب كرده و به برگ هاي خود انتقال مي دهند و با فرا رسيدن فصل خزان و ريزش برگ ها، عناصر غذايي جذب شده توسط گياه به خاك برگردانده مي شود .


وي افزود : اين برگ ها توسط ميكرو ارگانيسم ها تجزيه شده و ضمن بهبود خصوصيات فيزيكي، شيميايي و بيولوژيك خاك، چرخه عناصر در طبيعت جريان خواهد داشت .


مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان تصريح كرد: برگ هاي خزان كه از منابع تجديدپذير بوده جمع آوري و به مكان هاي پیش بینی شده جهت سيلوي برگ انتقال مي يابد.


سليماني پور ادامه داد: مدت زمان لازم برای فرآوری خاکبرگ حدود يك سال است که در این زمان با فراهم آوردن شرايط بهينه فعاليت ميكروارگانيسم ها مانند رطوبت، دما، تهويه و كود آلي و شيميايي دهي، فرآیند پوسیدگی و تجزیه کامل برگها صورت گرفته و در نهایت خاکبرگ تولید می شود.


وي اضافه كرد: خاكبرگ توليد شده به عنوان ماده آلي اصلاح كننده ي خاك در عمليات بستر سازي عرصه هاي فضاي سبز و همچنين اقدامات بهسازي خاك مورد استفاده قرار مي گيرد كه اين روند باعث ادامه يافتن چرخه ي طبيعي عناصر غذايي درخاك خواهد شد.


مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان بيان كرد: عملیات فراوری خاکبرگ در راستای حفظ حاصلخیزی و منابع غذایی موجود در خاک و استفاده از منابع تجدیدپذیر بوده و جزء اقدامات بنیادین با هدف اصلاح الگوی مصرف و توسعه فضای سبز پایدار می باشد. 
انتهای پیام/ش  



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

درگذشت زن املشی بر اثر برخورد صاعقه
ارزش آثار کتابخانه مرکزي و موزه‌ آستان قدس رضوي جهاني است
تاثیر بسزای کشت کلزا در مدیریت مصرف آب
جمع آوری برگ های پاییزی از مکان های پرتردد و خیابان ها
توزیع مرحله دوم کالابرگ های نفت سفید در خراسان شمالی





۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن