تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار سامانه تأمين کالا در شرکت‌هاي وزارت نفت، گامي جدي براي شفاف‌سازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
استقرار سامانه تأمين کالا در شرکت‌هاي وزارت نفت، گامي جدي براي شفاف‌سازي است موج - معاونان وزير نفت معتقدند که استقرار کامل و درست سامانه الکترونيکي تامين کالاي صنعت نفت در همه شرکت‌هاي تابعه وزارت نفت، گامي جدي در مسير شفاف سازي فرايند تامين کالاها و تجهيزات در اين صنعت به شمار مي رود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، بر اساس تصميمي که در پنجاهمين جلسه شوراي معاونان وزارت نفت اتخاذ شد و با تأکيد وزير نفت، همه شرکت‌هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه مکلف شده‌اند تا پايان بهمن امسال، همه معاملات خود را از سامانه‌هاي موجود به سامانه جديد تأمين کالاي وزارت نفت منتقل کنند و معاملات خود را صرفا از طريق اين سامانه انجام دهند.
تصميمي که به زعم معاون وزير نفت، اجرايي شدن کامل آن، نماد کاملي از عمل صالح به شمار مي‌رود.
محمدرضا مقدم، معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري و سرپرست معاونت امور مهندسي، با اشاره به تصميم اخير شوراي معاونان وزارت نفت و تأکيد وزير بر استقرار کامل سامانه تأمين کالا در زيرمجموعه‌هاي اين وزارتخانه گفت: در صورتي که اين سامانه به صورت کامل استقرار يابد و معاملات شرکت‌هاي تابعه صرفا از طريق اين سامانه انجام شود، فرايند تأمين کالا بسيار شفاف خواهد شد.
وي اين اقدام را نماد بارزي از عمل صالح عنوان کرد و افزود: با استقرار اين سامانه الکترونيکي در شرکت‌هاي تابعه وزارت نفت، جلو بسياري از دوباره کاري‌ها گرفته مي‌شود و با توجه به معرفي انواع تجهيزات و کالاها و سازندگان آن‌ها در اين سامانه و فراهم بودن امکان انتخاب مناسب براي خريدار، از خريدهايي که بعضا با قيمت‌هاي گزاف و يا چند برابري نسبت به قيمت واقعي کالا انجام مي‌شد، جلوگيري به عمل مي‌آيد.
مقدم در ادامه، از همکاري مناسب ميان ستاد وزارت نفت و شرکت‌هاي تابعه اين وزارتخانه به خصوص شرکت ملي نفت ايران ابراز خرسندي کرد و گفت: اين همکاري تنگاتنگ و رابطه عميق کاري ميان حوزه‌هاي صف و ستاد که در نوع خود بي‌سابقه است، مي‌تواند بيش از پيش به تحقق اهداف وزارت نفت کمک کند.
رکن‌الدين جوادي، مدير عامل شرکت ملي نفت ايران، نيز گفت: هر تصميمي که منجر به شفاف‌سازي فرايندها شود، به طور طبيعي امکان سوءاستفاده افراد سودجو را کاهش مي‌دهد.
وي متذکر شد: اگر اين سامانه به درستي در شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت نفت مستقر شود، قطعا به شفاف‌سازي فرايند تأمين کالا کمک مي‌کند و حاشيه‌هاي موجود را در اين زمينه تا حدود زيادي تقليل مي‌دهد.
جوادي خاطرنشان کرد: حسب دستور وزير نفت، اين سامانه تا پايان بهمن امسال در همه شرکت‌هاي تابعه وزارت نفت و چهار شرکت اصلي عملياتي مي‌شود.
استقرار سامانه تأمين الکترونيکي کالا با هدف شفاف‌سازي معاملات، جلوگيري از موازي کاري‌ها، شناسايي و دسترسي بهتر به سازندگان داخلي تجهيزات و کالاهاي صنعت نفت و در مجموع، بهبود فرايند تأمين کالا در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و در همين راستا براساس تصميمي که در پنجاهمين جلسه شوراي معاونان وزارت نفت اتخاذ شده است، همه شرکت‌هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه موظف به عملياتي کردن اين سامانه تا پايان بهمن امسال شده‌اند.
بر اين اساس، مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت ملي نفت ايران موظف است برنامه زمان‌بندي آموزش و استقرار سامانه را ظرف دو هفته به همه شرکت‌هاي تابعه اعلام کند؛ همچنين معاونت امور مهندسي موظف است به نمايندگي از وزارت نفت با بهره‌گيري از اهرم‌هايي که به موجب قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت در اختيار دارد، با تشويق و ايجاد هماهنگي بر همه شرکت‌هاي تابعه در اجراي دقيق اين فرايند به طور منظم نظارت کند و پيشرفت کار را هر سه ماه يک‌بار به شوراي معاونان ارائه دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن