تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830528819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاجعه‌ای دیگر در حال رخ دادن است؛ خطر گم شدن در یک تابلو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فاجعه‌ای دیگر در حال رخ دادن است؛ خطر گم شدن در یک تابلو
راهرویی باریک که به یک سالن نیمه روشن منتهی می‌شود، جایی که هر چه در آن می‌گردی، بیش‌تر گم می‌شوی.


حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با این نوشته می‌خواهیم به جایی بریم که شاید بعضی از شما رفته باشید، بیاین این چیزی رو که می‌گم تجسم کنید یک صفحه زرد رنگ 100×120 که روی اون خط خطی‌هایی با رنگ قهوه‌ای کشیده شده خط‌هایی که از هر طرف به اون نگاه می‌کنی چیزی ازش نمی‌فهمی. حالا این صفحه کجا قرار دارد؟! باز هم تصور کنید یک راهروی باریک را طی می‌کنید و به سالنی کم نور بزرگ که مستطیلی شکل است می‌رسید. تو این سالن حدود 4 کار مشابه با اثری که توصیف کردم می‌بینید که هر کدوم رو از هر طرف نگاه می‌کنی، گیج‌تر میشی از او چیزی عایدت نمِی‌شه!


جایی که تو هستی و کلی آدم با شکل و قیافه‌های عجیب و غریب که مدام با نگاهی متفکر کارها رو تایید می‌کنند و به به و چه چه می‌گویند، کم‌کم سر درگم در هیاهوی این تعاریف دست و پا می‌زنی. یکدفعه با خودت فکر می‌کنی پس چرا من نمی‌فهم، این‌ها واقعا از همین خط‌ها انقدر تعریف می‌کنند؟! یه احساس خاص بهت دست داد. حسی که انگار می‌گه اصلا من کجا و هنر کجا؟! برای همین دست از پا درازتر به خودت برمی‌گردی و ترجیح می‌دی فقط عکس‌ چیزهایی که یه موقع دوست داشتی رو ببینی. سهم آرام آرام خودت و علاقه‌ای که به هنر داشتی رو هم می‌بازی، از اون روز تصمیم می‌گیری دیگه پا تو تو همچین جاهایی نذاری.


شاید شما هم این اتفاق رو تجربه کرده باشید،‌ نمایشگاه‌های رنگارنگی که بدون در نظر گرفتن مخاطب عام خود دست به خلق آثاری می‌زنند که روز به روز باعث دلسردی خیلی‌ها از رفتن به نگارخانه‌ها می‌شوند از این دست اتفاقات دور و بر ما کم نیست، مثل بعضی از تئاترها یا فیلم‌‌هایی که از شدت به قول معروف هنری بودن کلا بی‌سر و ته و نامفهوم می‌شوند.


آثاری که سازنده یا خالق آن انگار تنها قصد دارد بگوید من هم مثلا هنرمندم! این در صورت است که برخی هنرمندان مثل حسین غیابی که از نقاشان کشورمان است در این خصوص این طور می‌گوید: هر کار هنری 2 جنبه دارد یکی کار برای جلب مخاطب بیشتر و دیگری برای بیان دغدغه‌های شخصی و حرف‌هایی که در دل خالق اثر است، حال این به عهده هنرمند است که انتخاب کند کدام راه را برود.


به همین جهت با هم به طور قطعی نمی‌توانیم چنین کارهایی را زیر سوال ببریم ولی باید برخی از کسانی که در این عرصه باری به هر جهت قلم به دست می‌گیرند و می‌کشد، هواسشان بیشتر به ارزش هنر و مخاطبانی باشد که عاشقانه به دنبال ردی از احساس و ارتباط با این دنیای وسیع هستند چرا که تولستوی نویسنده به نام فرانسوی هنر را عنصری می‌داند که باید یک ارتباط حسی مشخص بین هنرمند و مخاطب ایجاد کند و او را تحت تاثیر قرار دهد، مثل حسی که نقاشی در اثر خود ترس کودکی را از دیدن یک گرگ به تصویر می‌کشد. او هنر را یکی از شرایط حیات بشری و وسیله ارتباط انسان‌ها می‌داند.


با این تفاسیر شاید بهتر باشد هنرمندان هم نگاهی عامیانه‌تر را در آثارشان لحاظ کنند تا بلکه طیف مهجور بتوانند با این دنیا وسیع ارتباط برقرار کند.


یادداشت؛ فاطمه شهدوست
انتهای پیام/







اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

برپایی نمایشگاه تصویرگری مربیان کانون در لهستان
دریافتن معنای زندگی در جهان با بازگشت به اثر هنری
گفتگو با خالقان کودکانه‌ها، «زیر گنبد کبود»
نمایش شکستن سکوت یک هنرمند روی بوم‌های نقاشی
مجسمه‌سازی که سال‌ها خاک هنر خورده است





۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن