تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814782693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی‌آبرویی سعودی‌ها از صنعا تا منا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بی‌آبرویی سعودی‌ها از صنعا تا منا
حوادثی که در یمن و سرزمین وحی رخ داده، اندک آبرویی برای سعودی‌ها باقی نگذاشته است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آل سعود که به حق می‌توان آن را حکومتی دست‌نشانده و رژیمی مرتجع و وابسته به امپریالیسم نوظهور جهانی دانست، به سبب حوادثی که از روی قصور یا تقصیر در یمن و سرزمین وحی رقم زده، دیگر آبرویی در جهان برای خود باقی نگذاشته و به نوعی افتضاح سیاسی رسیده است.


حکّام پلید سعودی، بی‌رحمانه و ناجوانمردانه بر حریم امنیت مردم بی‌دفاع یمن تاخته‌اند و بی‌دلیل، هزاران یمنی را به خاک و خون کشیده‌اند. هر روز، اخبار جدیدی از تبعات ناگوار و شوم لشکرکشی قوم فرعون‌صفت زمانه ما به یمن و حملات هوایی ویران کننده و خانمان‌برانداز جائران سعودی منتشر می‌شود که قلب هر انسان سلیم‌النفس و منصفی را به درد می‌آورد.



بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!



تصاویر دهشتناک از هجوم به خانه‌های یمنی‌ها و به جا ماندن هزاران قربانی به ویژه زن و کودک در جای جای یمن به دلیل وحشی‌گری‌های سعودی، تنها گویای بخشی از دجالی های رژیم سعودی است.
اما به تازگی آل سعود، در قصوری فاحش و نزدیک به تقصیر، نتوانست فرایند مناسک حج امسال در صحرای منا را مدیریت کند و نتیجه آن شد که دیدیم و شنیدیم؛ هزاران قربانی که از فرط تشنگی و درماندگی به سبب سوء تدبیر سعودی‌ها زیر دست و پا ماندند و تلف شدند و‌ آب هم در دل سعودی‌های نابکار تکان نخورد. نابخردان سیاه روی عصر ما، با اجساد و ابدان زائران حرم امن الهی رفتاری کردند که تاریخ، شاید حتی سابقه‌ای از آن به یاد ندارد.



بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!



آنچه آثار وخیم فاجعه منا را به مراتب دردآورتر می‌سازد، تعللی است که عربستان در ارائه آمار صحیح از قربانیان و نیز در فرآیند تحویل اجساد قربانیان بیگناه فاجعه منا و نیز در ارائه خدمات درمانی – پزشکی – پرستاری به مجروحان حادثه شوم سرزمین وحی به خرج دادند.
مقامات و مسئولان کشور ما مراتب نارضایتی و انتقاد و اعتراض خود را به دلیل عدم کارآمدی و بی‌مدیریتی سعودی‌ها اعلام کردند اما گویا گوش رژیم استکبارخوی عرب، بدهکار این حرف‌ها نبود.


کار به جایی رسید که رهبری نظام اسلامی در عالی‌ترین سطح اقتدار سیاسی وارد میدان شد و هشداری که مدت‌ها بسیاری منتظر آن بودند را مطرح ساخت و خیال همه را راحت کرد که جمهوری اسلامی ایران، بر سر حیثیت تمامیت جسمانی اتباع خود با احدی شوخی ندارد و بر سر این اعتبار والامرتبه، با کسی معامله نخواهد کرد.



بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!



رهبری با همان لحن قاطع همیشگی اعلام کردند که دولت عربستان باید به جای فرافکنی و حاشیه‌سازی و دروغ‌افکنی، مسئولیت خود در حدوث فاجعه منا را بپذیرد و با دولت‌هایی که در این فاجعه قربانی داده‌اند همکاری کند.
ایشان با خطابی دندان‌شکن اظهار داشتند جمهوری اسلامی ایران، تنها مراعات ادب و برادری اسلامی را کرده و تا به حال خویشتن‌داری نموده است و اگر مقامات سعودی بر رفتار غلط خود اصرار بورزند، پاسخ جمهوری اسلامی ایران، سخت و شدید خواهد بود.
همین حرف کافی بود تا حساب دست مقامات آل سعود بیاید و آن‌ها به این نتیجه برسند که قضیه شوخی نیست. به فاصله کمتر از یک روز، سعودی‌ها به تکاپو افتادند که مبادا شرایط برای پاسخ سخت و شدید ایران اسلامی فراهم آید!
بنا بر قول وزیر بهداشت کشورمان که به عنوان نماینده دولت برای پیگیری وضعیت قربانیان و مجروحان فاجعه منا به عربستان سفر کرده بود، لحن و رفتار سعودی‌ها پس از نطق مقتدرانه رهبری آشکارا تغییر کرد و آن‌ها ضمن تمهید شرایط بررسی وضعیت از سوی تیم ایرانی، قول همه گونه همکاری با مقامات کشورمان را نیز دادند.



بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!



پس تردیدی نمی‌توان داشت که سعودی‌ها اگر با قاطعیت رهبری ایران مواجه نشده بودند، چه بسا به رفتار اشتباه خود ادامه می‌دادند و آنگاه بود که ایران اسلامی رسماً وارد میدان می‌شد و حق عربستان سعودی را به دلیل فجایعی که در صنعا و منا رخ داده‌، کف دستش می‌گذاشت و سعودی‌ها را برای همیشه از کرده خود پشیمان می‌کرد.


اقتداری که مقام معظم رهبری در مورد فاجعه منا نشان دادند و البته بارها همین موضع مقتدرانه را درباره حوادثی که عربستان در یمن آفریده اعلان داشته‌اند، به راستی مهم‌ترین دلگرمی ملت ایران در مواجهه با استکبارپیشگی و تفرعن سعودی‌هاست. 


این اقتدار ستودنی است. باید از مقام معظم رهبری قدردان بود و خداوند را شکر نهاد که ایران اسلامی به مدد ستون استوار خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه، از چنین اقتدار فزاینده و دشمن‌شکنی برخوردار است.

گزارش از حمیدرضا حیدرپور

انتهای پیام/ 





اشتراک گذاری







۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن