تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810212179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ معاينه فني در تهران، نسبت به کشورهاي ديگر بسيار پايين است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
نرخ معاينه فني در تهران، نسبت به کشورهاي ديگر بسيار پايين است موج-مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران با اعلام اين‌که نرخ معاينه فني در تهران 11 هزار تومان و در ترکيه 80 يورو يعني بيش از 300 هزار تومان است، گفت: نرخ معاينه فني در تهران، نسبت به کشورهاي ديگر بسيار پايين است.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، ولي آذروش، مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران با اعلام اين‌که نرخ معاينه فني در تهران 11 هزار تومان و در ترکيه 80 يورو يعني بيش از 300 هزار تومان است، گفت: اين در شرايطي است که با وجود توان ارائه خدمات همزمان به 6 هزار دستگاه خودرو در مراکز مکانيزه تهران، 30 درصد از ظرفيت اين مراکز نيز پر نمي‌شود.
ولي آذروش افزود: با توجه به تدابير و تمهيدات انديشيده شده در خصوص اجراي طرح کاهش (آل.اي.زد)، يکي از الزامات اين طرح، انجام معاينه فني است و انتظار مي‌رود همزمان با آغاز طرح مذکور، مراکز مکانيزه شلوغ شوند و همچنين با عنايت به پيش‌بيني به عمل آمده، داشتن يا نداشتن مجوز معاينه فني و همچنين محل اخذ اين مجوزها از مراکز مجاز يا غيرمجاز از طريق سامانه ملي معاينه فني، مشخص مي‌شود.
وي با اشاره به اين‌که 58 هزار دستگاه خودرو در تهران بالاي سن فرسودگي قرار دارند و فاقد شرايط قبولي در معاينه فني هستند، اظهار کرد: اين گروه از خودروها در «گروه قرمز» قرار مي‌گيرند و اجازه تردد در سطح شهر تهران را نخواهند داشت و در اين خصوص اولويت مديريت شهري، سلامت مردم است و از اين مسأله مهم کوتاه نمي‌آييم.
آذروش با بيان اين‌که استاندارد آلايندگي يک و نيم ميليون دستگاه خودروي کاربراتوري، پايين‌تر از يورو 2 است که اين خودروها در «گروه زرد» قرار مي‌گيرند، تصريح کرد: اين گروه نه به محدوده «طرح ترافيک» و نه به محدوده «طرح کاهش»، اجازه ورود نخواهند داشت و براي تردد در ديگر مناطق شهر نيز بايد مجوز معاينه فني داشته باشند.
آذروش با بيان اين‌که «گروه سبز»،خودروهاي انژکتوري توليد 82 به بعد هستند که استاندارد يورو 2 دارند و مي‌توانند در محدوده مرکزي شهر تردد کنند، تصريح کرد: «گروه آبي» نيز شامل خودروهاي پاک از جمله خودروهاي هيبريدي و برقي است.
مديرعامل ستاد معاينه فني تهران با اشاره به اين‌که همه اتوبوس‌هاي ناوگان اتوبوس‌راني تهران در «طرح کاهش» معاينه فني مي‌شوند، تصريح کرد: هماهنگي لازم با شرکت واحد اتوبوس‌راني تهران انجام شده و اتفاقا در خصوص معاينه فني اتوبوس‌هاي شهري، حساسيت بيشتري داريم.
آذروش با اشاره به اين‌که در حال حاضر سه خط معاينه فني ويژه اتوبوس‌هاي شرکت واحد در توقفگاه اين شرکت به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند، اضافه کرد: در سال گذشته، شش هزار و 262 دستگاه و در نيمه نخست سال جاري نيز سه هزار و 178 دستگاه اتوبوس معاينه فني شده‌اند و 50 درصد مابقي اتوبوس‌هاي تهران نيز نيمه دوم امسال معاينه فني مي‌شوند.
وي با اشاره به اين‌که صدها هزار دستگاه موتورسيکلت در تهران در حال تردد هستند، اظهار کرد: موتورسيکلت‌ها از نظر ايمني، آلودگي صدا و آلودگي هوا بيشترين خسارت را به شهروندان مي‌زنند، در شرايطي است که برنامه‌اي براي کنترل آن‌ها وجود ندارد.
آذروش با بيان اين‌که در کشورمان، کمترين مؤلفه‌هاي معاينه فني نيز در ساخت موتورسيکلت‌هاي داخلي رعايت نمي‌شود، تصريح کرد: از ابتداي سال جاري تا کنون، تنها 93 دستگاه موتورسيکلت به 10 مرکز معاينه فني مراجعه کرده‌اند و به بياني، هر دو روز يک دستگاه موتورسيکلت و به عبارتي، يک روز در ميان يک دستگاه موتورسيکلت به اين مراکز مراجعه مي‌نمايند.
مديرعامل ستاد معاينه فني تهران در ادامه با تأکيد بر اين‌که امروز موتورسيکلت‌ها به يک بحران براي تهران و شهروندان آن تبديل شده‌اند، خاطرنشان کرد: براي کنترل و کاهش اين بحران بايد طرح‌هاي اجرايي و برنامه‌هاي عملياتي در نظر گرفته شود و از جمله ساماندهي موتورسيکلت‌ها در فازهاي بعدي اجراي «طرح کاهش» مورد توجه ويژه قرار بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن