تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد خانوار شهری از فروش کالای دست دوم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
درآمد خانوار شهری از فروش کالای دست دوم




کل درآمد خانواده ها از فروش کالاهای دست دوم به طور متوسط بیش از یک میلیون و 60 هزار تومان برای هر خانوار برآورد شده است.





خبرآنلاین: کل درآمد خانواده ها از فروش کالاهای دست دوم به طور متوسط بیش از یک میلیون و 60 هزار تومان برای هر خانوار برآورد شده است.

زهرا علي اكبري - سال گذشته خانوارهاي شهري ايران نزديك به 17هزار ميليارد تومان كالاي دست دوم فروختند.

بررسي هاي صورت گرفته توسط بانك مركزي نشان مي دهد در سال 1393 در حدود 3.4 درصد درآمدهاي خانوارهاي شهري از محل فروش كالاي دست دوم تامين شده است .

سال گذشته براي اولين بار درآمد خانوار ايراني از محل فروش كالاي دست دوم ميليوني شد . پيش از اين در سال 1392 درآمد خانواده هاي شهري از فروش كالاي دست دوم 933 هزار تومان بود . هر چند درآمد حاصل از فروش كالاي دست دوم در سال 1393 نسبت به سال 1392 افزايشي در حدود 13 درصد را تجربه كرده اما سهم اين درآمد از كل درآمدهاي خانوار شهري در سال 1393 تفاوتي با سال پيش از آن نكرده است.

كل درآمد خانواده ها از فروش كالاهاي دست دوم به طور متوسط بيش از يك ميليون و 60 هزار تومان براي هر خانوار برآورد شده است.

برآوردهاي مركز آمار ايران نشان مي دهد بيش از 15.4 ميليون خانوار شهري در ايران سكونت دارند . اين خانوارها در سرشماري سال 1390 شناسايي شده اند . با احتساب رشد جمعيت و همچنين افزايش سهم خانوارهاي شهري از جمعيت مي توان تعداد خانوارهاي شهري را حدود 16 ميليون خانوار برآورد كرد . به اين ترتيب با احتساب كل خانوارهاي شهري در ايران رقمي در حدود 16 هزار و 900 ميليارد تومان از محل فروش كالاهاي دست دوم به دست آمده است .

بالاترين درآمد حاصل از فروش كالاهاي دست دوم به خانوارهاي چهار نفره شهري تعلق دارد . در حالي كه خانوارهاي يك نفره در سال 1393 حدود 354 هزار تومان از اين محل درآمد داشتند، خانواده هاي چهار نفره درآمدي در حدود يك ميليون و 310 هزار تومان درآمد از فروش لوازم دست دوم خود به دست آورده اند كه رقم قابل توجهي است . بررسي هاي بانك مركزي نشان مي دهد بيش از 30 درصد خانوارهاي شهري ايران 4 نفره هستند . پس از اين گروه ، خانوارهاي سه نفره بيشترين درآمد را از اين محل به خود اختصاص داده اند . درآمد خانوارهاي سه نفره از فروش كالاي دست دوم يك ميليون و 223 هزار تومان در سال گذشته برآورد شده است .

 هر چند فروش كالاهاي دست دوم در ايران مانند ساير كشورها متداول نيست و بسياري از خانوارها به جاي فروش لوازم دست دوم ترجيح مي دهند آنها را در انباري ها نگهداري كنند اما به نظر مي رسد درآمد مناسبي كه از اين محل حاصل مي شود ، علاقمندي به فروش اين كالاها را افزايش دهد .







تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن