تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815619161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست دادن ظريف به اوباما در ادامه روند ديپلماتيک است/ انتقادات نمايندگان منطقي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۰ب.ظ)
داريوش قنبري در گفتگو با موج تاکيد کرد؛ دست دادن ظريف به اوباما در ادامه روند ديپلماتيک است/ انتقادات نمايندگان منطقي نيست موج - اي کاش نمايندگان منتقد ظريف که به شکل غيرمنصفانه تهمت به وي مي زنند کار نمايندگي خودشان را بلد بودند.
به گزارش خبرنگارخبرگزاري موج، دست دادن ظريف و اوباما در راهروي سازمان ملل آنچنان چالشي شد که برخي نمايندگان را به سخنراني عليه ظريف در مجلس وادار کرد. سخنراني که نه در شأن نمايندگي آنان بود و نه در مورد شخص وزير خارجه صدق مي کرد. به هر حال آن طور از اوضاع برمي آيد اين ايراد و اشکال گيري نمايندگان از ظريف به جا نيست و چه بسا که اصلا موضوع پر اهميتي نباشد؛ چرا که آنقدر مسايل مهم در سياست خارجي ما وجود دارد که پرداختن برخي نمايندگان به مسايل از اين دست خدشه به جايگاه خودشان است. در اين زمينه با داريوش قنبري، استاد دانشگاه الزهرا و عضو شوراي مرکزي حزب مردمسالاري گفتگو کرده يم.

برخي مي خواهند اهداف جناحي خود را پيش ببرند
قنبري گفت: برخي نمايندگان در رابطه با موضوع دست دادن آقاي ظريف و اوباما برخي اهداف سياسي و جناحي را دنبال مي کنند. آنهايي که چنين انتقاداتي را مي کنند بايد جواب دهند چه تفاوتي بين دست دادن ظريف و کري و ظريف و اوباما است؟
وي افزود: وقتي قرار است با کشوري مذ اکره اي صورت گيرد بنا نيست که صحبت کردن ودست دادن با وزير خارجه آن کشور مباح باشد و با رئيس جمهور آن کشور حرام باشد!
استاد دانشگاه الزهرا با اشاره به انتقاد تعدادي از نمايندگان از ظريف گفت: اين گونه انتقادات براساس منطق محکم و استواري نيست. جز اينکه بخواهند اهداف جناحي خود را پيش ببرند. اگر ايران و آمريکا براي حل مناقشه هسته اي مذاکره کردند قطعا بايد صحبت و گفتگو در سطح مقامات عالي تر بايد صورت گيرد.
اين نماينده پيشين مجلس تاکيد کرد: دست دادن ظريف به معني ادامه کاري ديپلماتيک خود درراستاي کاهش تنش ها در بحث هسته اي است. درکل اقدام ظريف نه تنها قابل سرزنش نيست بلکه ايشان به خاطر کارهايي که در سطح ديپلماتيک انجام مي دهند و به خاطر کاهش تنش ها و به سرانجام رساندن موضوع هسته اي قابل تقدير است، نه اينکه مورد هجمه واقع شود.

تهمت زنندگان به ظريف بايد پاسخگو باشند
عضو شوراي مرکزي حزب مردمسالاري گفت: دست دادن يک فرد به فرد ديگر به هيچ وجه مصداق جاسوسي نيست و کساني که اين تهمت را به آقاي ظريف زدند حتما بايستي در مقابل اين تهمت در دستگاه قضايي حاضر شوند و پاسخگو باشند.
قنبري تاکيد کرد: اگر قرار است هر کسي با فردي احول پرسي مي کند جاسوس تلقي شود به اين شکل حتما مقامات و نمايندگاني که با مسوولين کشورهاي ديگر مذاکره مي کنند همه بايد جاسوس باشند!

برخي صحبت ها درباره ظريف مبناي منطقي ندارد
وي با اشاره به برخي تهمت ها به ظريف افزود: اين صحبت ها هيچ مبناي منطقي ندارد و هدف آقاي ظريف پيش برد تنش ها در راستاي پيشرفت موضوع هسته اي است. همه مي دانند که آقاي ظريف چه راه دشواري را پيش رو داشته تا توافق هسته اي انجام شود؛ چرا که مخالفان زيادي در جامعه آمريکا وجود داشتند که به شکل قوي و مقتدرانه عمل کردند و به جايي نرسيدند. به علاوه اينکه مخالفت هايي از طرف بازيگران منطقه اي صورت گرفت و به جايي نرسيد.

نمايندگان کاربلد بودند کشور گل و بلبل مي شد
قنبري با اشاره به تلاش ظريف در عرصه ديپلماسي گفت: نتيجه لبخندها و گفتگوها و مذاکرات بوده که دشمنان ايران در اهدافشان شکست خوردند و به نتيجه رسيدند. آقاي ظريف در عرصه ديپلماسي مهارت زيادي دارد. اي کاش نمايندگان منتقد ايشان که به شکل غيرمنصفانه تهمت به وي مي زنند کار نمايندگي خودشان را بلد بودند. اگر آنها کار نمايندگي خود را بلد بودند و به خوبي در راستاي وظايف اصلي خود عمل مي کردند کشور تبديل به کشور گل و بلبل مي شد. توصيه من به برخي نمايندگان مجلس اين است که اول کار نمايندگي را ياد بگيرند و بعد از آن اظهار نظر کنند.
وي اظهار کرد: يکي از مواردي که نمايندگان بايد در وظايف خود به آن عمل کنند توجه به منافع ملي است و پيشبرد منافع ملت ايران است. آيا برخي نمايندگان با بعضي حرفها منافع ملت ايران را به پيش بردند يا آقاي ظريف با اقدامات ديپلماتيک؟! اگر نمايندگان بهتر به وظايف خود عمل کنند مشکلات کشور بهتر و زودتر حل خواهد شد تا وقتي که به برخي مسايل اينچنيني بپردازند که سنخيت چنداني با منافع ملي ندارد. بايد بدانيم که اقدامات ظريف در راستاي حمايت از منافع ملي است.

آمريکا دشمن ايران است
نماينده پيشين مجلس با اشاره به سياست خارجي ايران گفت: به هر حال آمريکا دشمن ايران است و خود آنها هم اعلام کردند که روابط ما با ايران روابطي خصمانه است و گفتند که ايران دشمن ما در منطقه است. با اين حال زماني که با دشمن مذاکره شود هم بايد دست داد و گفتگو کرد؛ چرا که مذاکره آداب و اصولي دارد. ظريف در چارچوب آداب مذاکره پيش رفته است. بعضي وقت ها يک لبخند در عرصه ديپلماسي مي تواند از ساعت ها مذاکره و گفتگو موثر تر باشد. قطعا گفتگو با رئيس دولت آمريکا مي تواند مفيدتر هم باشد و چه بسا نياز باشد ايران براي پيشبرد منافع ملي خود با رئيس جمهور آمريکا هم گفتگو کند. اين يک امر طبيعي در عرصه ديپلماسي است و نبايد مسوولان عرصه ديپلماسي کشورمان به اين گونه مورد هجمه عده اي قرار گيرند. هجمه هايي که يا از سر ناداني است يا براساس رقابت هاي سياسي و مسايل بغض آميز صورت مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن