تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816167154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر / چالشهای پیش رو برای احقاق حقوق از عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر / چالشهای پیش رو برای احقاق حقوق از عربستان


ساعد وکیل، کارشناس حقوق در برنامه پیشخوان خبر گفت: در حال حاضر ما برای احقاق حقوق حجاج با دو چالش روبرو هستیم، مرحله نخست اثبات نقض حقوق بین المللی توسط دولت عربستان است و چالش دوم پیدا کردن مرجعی است که بتواند به این دعوا رسیدگی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، براساس آمار منتشر شده تعداد قربانیان حادثه مرگبار منا همچنان ثابت است این درحالی است که مسئولان کشورمان در تلاش هستند تا هرچه سریع تر پیکرپاک جانباختگان حج امسال را به کشور بازگردانند، از طرف دیگر کشور عربستان به مسئولیت های بین المللی خود پایبند نیست و تا به امروز مسئولیت حادثه مرگبار منا را برعهده نگرفته است که این اقدام عربستان برخلاف اصل قوانین بین المللی حقوق بشر و مخالف کرامت انسانی است. قائم مقام معاون هوانوردی و امیر ساعد وکیل حقوقدان در برنامه پیشخوان خبر وضع انتقال حجاج به کشور و واکاوی حقوق این فاجعه را بررسی کرد. مرتضی دهقان قائم مقام معاون هوانوردی با اشاره به عملیات بازگشت حجاج به کشور گفت: عملیات بازگشت حجاج به کشور از ششم مهر یعنی از دو روز پیش آغاز شده است و سه خط پروازی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و سعودی ایرلاین عملیات انتقال حجاج را انجام می دهند. قائم مقام معاون هوانوردی با اشاره به تاخیر هواپیماها اظهار داشت: پروازها طبق برنامه صورت می گیرد و این تاخیرها به علت شلوغی فرودگاه جده است و بر اساس آمار در سه روز گذشته در مجموع هشت هزار و 573 تن از حجاج کشورمان به کشور بازگشته اند. دهقان درباره تاریخ بازگشت حجاج به کشور گفت: عملیات بازگشت حجاج به میهن تا تاریخ 26 مهرماه ادامه دارد و هرتعداد هواپیما برای بازگشت حجاج نیاز باشد ما اعزام می کنیم و از این جهت هیچ محدودیتی نداریم.  

  دهقان با اشاره به راه های کسب اطلاعات پرواز برای خانواده های حجاج گفت: هموطنانمان می توانند با سامانه 199 تماس بگیرند و آخرین اطلاعات پرواز را کسب کنند و یا با مراجعه به وب سایت airport.ir  بصورت آن لاین تازه ترین اطلاعات پرواز و شماره کاروان هایی را که به ایران بازگشته اند به دست آورند. امیر ساعد وکیل حقوقدان دیگر میهمان برنامه با اشاره به قوانین بین المللی که دولت عربستان زیر پا گذاشته است گفت: از نظر حقوقی دولت عربستان به عنوان میزبان موظف بوده است امنیت حجاج و زائران را تامین کند اما متاسفانه دولت سعودی با سوء مدیریت نتوانست به تعهد بین المللی خود عمل کند و هم اکنون با توسل به ابتکاراتی به دنبال حذف اسناد موجود است.  

  ساعد وکیل ادامه داد: در اعلامیه های حقوق بشر امنیت و آزادی افراد در برگزاری مناسک مذهبی شان به رسمیت شناخته شده است و کشور میزبان مسئول است تا امنیت و مزایایی را برای کسانی که به کشور میزبان سفر کرده اند تامین کند به این ترتیب واضح است که عربستان در حادثه غمبارمنا به تعهدات بین الملی خود عمل نکرده است. این حقوقدان درباره کنوانسیون های مودت بین ایران و عربستان گفت: در کنوانسیونهای 1961 و 1963 ملاحظاتی در جهت تامین حقوق دو کشور ایران و عربستان منعقد شده ولی متاسفانه در معاهده مودت بین ایران و عربستان هیچ مرجعی برای حل و فصل اختلافات بین دو کشور مشخص نشده که این یک مشکل بزرگ است. وی افزود: یکی دیگر از تخلفات دولت عربستان در حادثه مرگبار منا این است که براساس قوانین سازمان ملل رها کردن افراد در حوادث بر خلاف کرامت انسانی است که براساس اظهارات شاهدان عینی دولت عربستان در این زمینه نیز کوتاهی کرده است. ساعد وکیل  با تاکید بر اینکه در حال حاضر ما برای احقاق حقوق حجاج با دو چالش روبرو هستیم اظهار داشت: مرحله اول اثبات نقض حقوق بین المللی توسط دولت عربستان است که کار دشواری نیست زیرا دولت عربستان نتوانست امنیت حجاج را تامین کند و به دنبال آن به حادثه دیدگان کمکی نکرد و عملا حادثه دیدگان را به حال خود رها کرد اما چالش دوم پیدا کردن مرجعی است که بتواند به این دعوا رسیدگی کند زیرا هیچ یک از دو کشور ایران و عربستان مرجعی برای حل اختلافاتشان مشخص نکرده اند که یافتن راه حلی برای این مورد کمی دشوار به نظر می رسد.
 
دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن