تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814796277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/عربستان قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/عربستان قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت


کارشناسان حقوقی معتقدند کار مهم عربستان این است که خانواده های داغ دیده را در خصوص وقوع فاجعه منا قانع کند، و پاسخ بدهد که چرا برخلاف قوانین بین المللی از دریافت کمک سایر کشورها در این موضوع مهم بشری امتناع کرده است؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مجید تفرشی خامنه کارشناس مسائل حقوقی با حضور در برنامه پیشخوان خبر فاجعه مرگبار منا را از لحاظ حقوقی بررسی کرد. مجید تفرشی خامنه با اشاره به فاجعه مرگبار منا گفت: فاجعه منا درعین سادگی بسیار پیچیده و دردناک است زیرا عربستان براساس حقوق بین الملل به کرامت بشری احترام نگذاشته است.
این کارشناس حقوقی در ادامه گفت: مهم نیست چه تعداد در این حادثه جان باخته اند مهم نحوه برخورد دولت عربستان با این قربانیان حادثه دیده است، و همچنین مسئولیت پذیری دولت سعودی اهمیت دارد، زیرا تا به امروز مسئولیت این فاجعه انسانی را برعهده نگرفته است در حالی که براساس قوانین بین الملیل حقوق بشر، عربستان مسئول این فاجعه مرگبار است.


او با اشاره به تفسیر و بررسی  این حادثه مرگبار گفت: حادثه مرگبار منا نیاز به واکاوی دارد زیرا مقامات سعودی تلاش می کنند تا آمار کشته شدگان را دستکاری کنند که با وجود وسایل ارتباط جمعی گسترده در دنیا این کارعملی نیست، اهمیت این موضوع تا به آنجاست که نیجریه گروه حقیقت یابی را به عربستان اعزام کرده است که در کمال تعجب با برخورد سیاسی مقامات سعودی روبرو شده اند.
تفرشی در ادامه افزود: یک قانون کلی در سازمان صلیب سرخ جهانی وجود دارد که تمام کشورهای دنیا را تحت پوشش قرار می دهد و آن این است که در تمام جنگهای داخلی و یا بین المللی باید همه امکانات موجود بسیج شوند تا هرچه سریعتر اجساد جمع آوری و در اسرع وقت منتقل شوند حال شما این قانون بین المللی را با رفتار مقامات سعودی مقایسه کنید، معلوم است که این اقدام عربستان محکوم است و تک تک خانواده های داغدار می توانند به دادگاههای بین المللی مراجعه و از دولت عربستان شکایت کنند.
او در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع زمانی تامل برانگیزتر می شود که بدانیم دبیرکل سازمان ملل و نیز شورای امنیت نسبت به این حادثه کوچکترین واکنشی نشان نداده اند و در مقابل این حادثه دردناک سکوت اختیار کرده اند.
تفرشی با اشاره به حداقل کاری که عربستان در این روزهای اندوهبار می تواند برای کشورهای مسلمان داغدار حادثه منا  انجام دهد گفت: حداقل کاری که مقامات سعودی برای تسلی خاطر داغ دیدگان می تواند انجام دهد این است که مسئولیت این کار را برعهده بگیرد و به خاطر این حادثه اندوه بار از مسلمانان جهان عذرخواهی کند زیرا حج تنها به دولت عربستان  تعلق ندارد و موضوع مهم جهان اسلام است.
او در ادامه گفت: کار مهمی که عربستان باید انجام دهد این است که باید خانواده های داغدیده را قانع کند که این حادثه به چه دلیلی اتقاق افتاده است و چرا عربستان برخلاف قوانین بین المللی از کمک سایر کشورها در این موضوع مهم انسانی امتناع کرده است.
دانلود

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن