تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816685433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموز و اولین وعده غذایی


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:

Picture-71


آیا اهمیت صبحانه خوردن اطفال را می دانید و اطلاع دارید تا چه حد این موضوع حائز اهمیت و مهم است و مصرف  آن قبل از رفتن به مدرسه برای همه اطفال و کودکان توصیه می شود می خواهیم بهترین و مغذی ترین صبحانه ها را به شما معرفی کنیم!
فرزاد بابایی به بیان دلایل علمی اهمیت خوردن صبحانه در دانش آموزان پرداخت و گفت: بعد از بیدار شدن افراد از خواب، سطح قند خون بدن به میزان چشمگیری کاهش یافته و همین مسئله می تواند در کاهش یادگیری فرد اثرگذار باشد.

بابایی افزود: میزان آب و الکترولیت‌های بدن افراد پس از بیدار شدن از خواب نیز به میزان زیادی کاهش می یابد که خوردن صبحانه به تامین آب مورد نیاز بدن و ایجاد تعادل در میزان الکترولیت های بدن کمک می کند و از این حیث نیز خوردن صبحانه از نظر علمی برای همه افراد به ویژه دانش آموزان که در سنین رشد هستند، ضروری است.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه خوردن صبحانه باعث جذب مواد مورد نیاز بدن می شود، گفت: دانش آموزانی که صبحانه می خورند با آمادگی بیشتری سر کلاس حاضر شده و قدرت یادگیری بیشتری دارند، ضمن اینکه با خوردن صبحانه قند خون افراد تنظیم شده و تمایل کمتری به خوردن غذاهای پر قند از خود نشان می دهند.

بابایی با تاکید بر نقش مهم تغذیه سالم و درست در افزایش قدرت یادگیری و رشد فیزیکی دانش آموزان گفت: دانش آموزان در سنین رشد بوده و برای تامین نیازهای بدن خود به مصرف میان وعده ها نیاز دارند.

بابایی در ادامه با بیان اینکه بعد از یک ساعت نشستن سر کلاس درس مقداری خستگی در دانش آموزان ایجاد می شود، نقش میان وعده سالم را در بالا بردن روحیه دانش آموزان برای ادامه فرآیند یادگیری مهم دانست و گفت: میان وعده ها می توانند نقش مهمی در بازگرداندن نشاط و شادابی و آمادگی برای کلاس رفتن در دانش آموزان ایجاد کنند.

بابایی در ادامه بهترین میان وعده ها را شامل لقمه های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گردو و یا نان و تخم مرغ و گوجه دانست وگفت: خوردن مخلوطی از مغز دانه های مختلف به همراه یک پاکت شیر می تواند میان وعده خوبی برای دانش آموزان باشد.

بابایی گفت: مصرف آش های عرضه شده در مدارس نیز در صورت رعایت موارد بهداشتی و داشتن مجوز توصیه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین میان وعده‌ها میان وعده‌هایی هستند که به آرامی قند را آزاد کرده و در اختیار سلول ها قرار می دهند، گفت: مصرف موادی مثل چیپس و پفک و اسنک ها و آب میوه ها به عنوان میان وعده برای دانش آموزان توصیه نمی شود.

بابایی در ادامه مصرف چیپس و پفک را به عنوان میان وعده برای دانش آموزان نامناسب ارزیابی کرد و گفت: از نظر علمی مصرف اینگونه خوراکی ها در سنین نوجوانی سبب می شود تا افراد در سنین میانسالی با عوارض زیادی مواجه شوند.yjc

8 مهر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن