تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815413995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده سيستان خواستار افزايش سقف تجارت مرزنشينان از 2 ميليون به 5 ميليون تومان شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۶ب.ظ)
نماينده سيستان خواستار افزايش سقف تجارت مرزنشينان از 2 ميليون به 5 ميليون تومان شد موج-نماينده سيستان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌که توسعه بازارچه‌هاي مرزي جلوي قاچاق کالاهاي بي‌کيفيت را مي‌گيرد، گفت: سقف تجارت مرزنشينان از 2 ميليون تومان به 5 ميليون افزايش يابد تا کمک خوبي به معيشت مردم باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدباقر حسيني، در خصوص قاچاق کالا و تاثيرات آن در مرزهاي شرقي کشور، افزود: قاچاق کالا پديده شومي است که ضرر جدي و غيرقابل توصيف به کشور وارد مي‌کند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که راه‌هايي که منجر به قاچاق کالا مي‌شود را بايد بست، افزود: ما بايد ورود برخي کالاها را قانونمند کرده و براي آن‌ها مجوز صادر کنيم تا از اين طريق بتوانيم کالاهاي با کيفيت وارد کشور کنيم و شاهد ضرر به اقتصاد کشور نشويم.
وي افزود: هرچند لازم است در ابتدا به فکر افزايش توليد داخلي باشيم و کيفيت کالاهاي خودمان را بالا ببريم در اين صورت است که ديگر شاهد ورود کالاهاي قاچاق به کشور نخواهيم بود؛ چراکه اين کالاها ازکيفيت بالايي برخوردار نيستند و اگرهم لازم به ورود کالا بود بايد قانونمند عمل کنيم تا قاچاقي در اين عرصه صورت نگيرد.
حسيني در خصوص تأثير بازارچه‌هاي مرزي در کاهش يا افزايش قاچاق کالا به کشور، گفت: با داشتن بازارچه‌هاي رسمي مي‌توان شاهد افزايش اشتغال و درآمد براي شهروندان مرزي بود و هم جلوي کالاهاي بي کيفيت قاچاق را گرفت. سود حاصل از بازارچه‌هاي مرزي که به طور رسمي فعال هستند مي‌تواند به جيب مردم برود ولي باز هم تدبير نمي‌شود و سود آن به جيب افراد خاص مي‌رود.
حسيني با بيان اينکه بازارچه رسمي شرق کشور توان رفع مشکلات کنوني در عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي را ندارد، افزود: بارها در شوراي ستاد مبارزه با قاچاق کالا شرکت کردم و عنوان داشتم که در منطقه سيستان و بلوچستان راهکارهايي براي فعاليت اقتصادي مرز نشينان مهيا شود و سقف تجارت مرزنشينان از 2 ميليون تومان به 5 ميليون افزايش يابد تا کمک خوبي به معيشت مردم باشد ولي اين فرصت‌ها براي مردم مهيا نمي‌شود.
نماينده سيستان در مجلس شوراي اسلامي، يادآورشد: با توجه به خشکسالي هاي اخير و گسترش بيکاري‌ها بايد فضا را به گونه اي پيش ببريم تا مردم با نظارت دولت دراين گونه فعاليت‌هاي اقتصادي حضور يابند تا علاوه بر اين که داراي شغل مي‌شوند، مي‌توانند از ورود سودهاي کلان به جيب قاچاقچيان جلوگيري کنند.
وي تصريح کرد: با فعاليت بازارچه‌هاي مرزي علاوه برايجاد اشتغال مي‌توان جلوي مهاجرت بي رويه روستائيان و نقاط مرزي را به شهرهاي ديگر کاهش داد و مردم در اين منطقه ماندگار شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن