تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبض بازار آتي در دستان اونس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۷ب.ظ)
نبض بازار آتي در دستان اونس موج - قيمت سکه در بازار آتي بورس کالاي ايران و بازار نقدي ديروز دوشنبه همزمان با افت قيمت طلا در بازارهاي جهاني با کاهش روبرو شد، اين در حالي است که نرخ دلار آزاد رشد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، روز گذشته هر چهار سررسيد فعال بازار آتي تحت تأثير سکه نقدي و حرکت رو به پايين اونس جهاني طلا قرار گرفت و کار خود را با روند کاهشي قيمت‌ها به پايان رساند، به طوري که سکه آبان ماه با افت 0.29 درصدي با نرخ ۹۱۵ هزار تومان معامله شد. سکه تحويل دي با قيمت ۹۱۵ هزار تومان به فروش رسيد که کاهش 0.27 درصدي را نسبت به آخرين معامله به ثبت رساند. قرارداد تحويل اسفند نيز با قيمت ۹۱۹ هزار تومان معامله شد و افت 0.37 درصدي را در اين روز تجربه کرد. در آخر نيز قرارداد سکه تحويل ارديبهشت با نرخ ۹۱۹ هزار تومان روي تابلوي معاملاتي نقش بست که نسبت به روز گذشته با کاهش 0.52 درصدي به معاملات خود پايان داد.
گفتني است ديروز حجم قراردادهاي آتي سکه به دو هزار و ۴۸۴ قرارداد به ارزش بيش از ۲۲۹ ميليارد ريال رسيد، اين در شرايطي است که روز يکشنبه گذشته حجم معاملات آتي يک هزار و ۵۷۱ قرار داد رسيده بود که اين نشان از رشد ۵۸ درصدي معاملات طي روز دوشنبه دارد.
از طرفي ديروز قيمت سکه نقدي نيز کاهشي شد، به طوري که هر قطعه سکه تمام بهار آزادي با افت ۴ هزار توماني به قيمت ۹۱۸ هزار تومان رسيد. اين در شرايطي است که نيم‌سکه در اين بازار داخلي با قيمت ۴۶۷ هزار تومان معامله شد و کاهش يک هزار توماني را نسبت به شنبه گذشته تجربه کرد. از طرفي ربع سکه نيز با قيمت ۲۵۸ و سکه يک گرمي با نرخ ۱۷۰ هزار تومان در اين روز به فروش رسيد.
به گفته کارشناسان اقتصادي، اگر همان طور که انتظار مي‌رود بانک مرکزي آمريکا نرخ‌هاي بهره را در دسامبر افزايش دهد، حداقل در کوتاه مدت عامل منفي براي قيمت طلا خواهد بود و قيمت هر اونس طلا در صورت افزايش نرخ‌ها ممکن است در کوتاه مدت به ۱۰۵۰ دلار کاهش پيدا خواهد کرد که اين امر تأثير زيادي بر بهاي سکه نقدي و آتي خواهد گذاشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن