تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814065239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداي فرش «ستارگان سبز غدير» به آستان قدس رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۵ب.ظ)
اهداي فرش «ستارگان سبز غدير» به آستان قدس رضوي موج-در آستانه عيد غدير قالي باف تبريزي دومين فرش دست باف خود را تقديم حرم حضرت امام علي بن موسي الرضا (ع) کرد.
به گزارش خبرگزاري موج،در آستانه عيد غدير و در دهه ولايت، هنرمند تبريزي دومين فرش دست باف خود را با نام «ستارگان سبز غدير» تقديم حرم مطهر رضوي کرد.
سرپرست اداره کل روابط عمومي آستان قدس رضوي در اين مراسم گفت: در طول تاريخ هنرمندان بسياري آثار هنري خود را که در واقع جزو بهترين سرمايه‌هايشان محسوب مي‌شده است، به حرم مطهر رضوي اهدا کرده‌اند که اين نشان از اعتقاد قوي هنرمندان و ارادت خاص آنان به اهل بيت (ع) دارد.
سيد احمد هاشم آبادي گفت: آستان قدس رضوي با احداث موزه فرش در جوار بارگاه منور رضوي مجموعه اي بي نظير از فرش‌هاي هنرمندان ايراني را در معرض ديد علاقه مندان قرار داده و اين موزه از بي نظيرترين موزه‌هاي فرش دنياست.
«محمدرضا برادران شکوهي»،استاد و هنرمند قالي باف در خصوص خلق اين اثر هنري گفت: اين فرش که منقش به نام تمامي اهل بيت (ع) است و در نقش اصلي و ميانه آن نام مبارک حضرت ولي عصر (عج) آمده است، در 60 رج و در ابعاد 158*95 سانتي متر در طول مدت 19 ماه با بهترين نخ‌هاي ابريشم بافته شده است.
وي درخصوص ارادتش به حضرت علي بن موسي الرضا (ع) نيز گفت: همه هستي ما متعلق به امام رضا (ع) است و ما و هنر ما جز با عنايت آن حضرت روح نخواهد داشت و هنري که روح نداشته باشد را نمي‌توان اثر هنري ناميد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن