تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813231158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام بانکي بايد در حوزه دانش و تجربه، مهياي دوران پساتحريم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۱۶ق.ظ)
نظام بانکي بايد در حوزه دانش و تجربه، مهياي دوران پساتحريم باشد موج - انتقال دانش و تجربه بين‌المللي مبارزه با پولشويي به سياست‌گذاران نظام بانکي، فرايند همکاري نظام بانکي کشورمان را با شبکه بانکداري بين‌المللي سريع‌تر مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر داوود سوري، رئيس آکادمي سامان، در آستانه "همايش بين‌المللي مبارزه با پولشويي، هماهنگي قوانين داخلي و بين‌المللي"، درباره ضرورت برگزاري اين همايش، ضمن بيان اين مطلب تصريح کرد: موضوع مبارزه با پولشويي يکي از مباحثي است که امروزه در ارتباط با فعاليت‌هاي بين‌بانکي و بين‌المللي بسيار مورد توجه است. متاسفانه تحريم بانکي کشور در سال‌هاي گذشته و رکود نسبي فعاليت‌هاي بين‌المللي بانک‌هاي کشورمان سبب شده دانش بانکي در مورد قوانين و رويکردهاي جديد در مبارزه با پولشويي هماهنگ با نظام بانکداري بين‌المللي پيش نرود.
سوري تصريح کرد: اينک که تحريم‌ها در حال برداشته شدن هستند و انتظار مي‌رود که به‌زودي ارتباط بين بانک‌هاي ايراني و بانک‌هاي خارجي گسترش بيابد، آشنا نبودن با قوانين و رويه‌هاي جديد مبارزه با پولشويي در دوران پساتحريم مي‌تواند مشکل ايجاد کند.
وي گفت: بانک سامان در راستاي ياري رساندن به انتقال دانش به بدنه نظام بانکي کشور تصميم به برگزاري چنين سمينارهايي گرفته است تا از اين طريق گامي در جهت توسعه نظام بانکي و توسعه اقتصادي کشور بردارد.
سوري افزود: در سال جاري و تاکنون، سه سمينار با حضور سخنرانان خارجي و دو سمينار با استفاده از اساتيد داخلي توسط آکادمي سامان برگزار شده است. همچنين در آبان ماه امسال، دوره تجزيه و تحليل اعتباري (Credit Analysis) با همکاري موسسه معتبر يوروماني توسط آکادمي برگزار خواهد شد.
رئيس آکادمي سامان درخصوص دستاوردها و کارکردهاي اين همايش‌ها اظهار کرد: حضور مديران ارشد شبکه بانکي، روسا و کارشناسان ادارات مبارزه با پولشويي بانک‌هاي کشور در اين‌گونه همايش‌هاي علمي و عملي، سبب انتقال دانش و تجربه کارشناسان بين‌المللي مبارزه با پولشويي به سياست‌گذاران نظام بانکي کشور در زماني کوتاه مي‌شود.
وي افزود: در صورتي‌که اين تجربه‌ها به درستي مورد استفاده قرار بگيرد، زمينه پذيرش و تعامل سيستم بانکي کشور در نظام بانکداري بين‌الملل با سرعت بيشتري صورت خواهد گرفت.
سوري درباره استاد سخنران "همايش بين‌المللي مبارزه با پولشويي، هماهنگي قوانين داخلي و بين‌المللي" نيز خاطرنشان کرد: پروفسور جورج شاپوتو علاوه بر سابقه دانشگاهي، حدود 20 سال تجربه کار در بانک‌هاي معتبر خارجي را دارد و در زمينه آموزش کارکنان بانک‌ها بسيار فعال است.
وي گفت: پروفسور شاپوتو از اساتيد دوره MIM آکادمي سامان است که از سال 1393 با همکاري دانشگاه گرونوبل فرانسه در تهران برگزار مي‌شود و به همين دليل آشنايي کاملي با نظام بانکي ايران دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن