تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات طرفداران دموکراسي در هنگ کنگ


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۴۲ب.ظ)
تظاهرات طرفداران دموکراسي در هنگ کنگ موج - منابع خبري هنگ کنگ از تظاهرات هزاران نفر از طرفداران دموکراسي در اين کشور خبر داده اند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از الجزيره، هزاران نفر از فعالان طرفدار دموکراسي در نزديکي مقر دولت در هنگ کنگ در ميان تدابير شديد امنيتي تظاهرات کردند.
جمع کثير هنگ کنگي ها امروز (دوشنبه/ 6 شهريور) به مناسبت اولين سالگرد تظاهرات طرفداران دموکراسي به خيابان ها آمدند.
اخبار منتشره از هنگ کنگ تصريح مي کند: معترضان شعارهاي ضددولتي سر دادند و فعالان راديکال تر به بستن جاده ها و ايجاد ترافيک مبادرت کردند.
تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي امروز وظيفه ايجاد امنيت را برعهده داشتند و چند هزار نفر ديگر نيز در حال آماده باش بودند.
مک برايد، يکي از مقامات هنگ کنگي که وظيفه ايجاد امنيت در اين شهر را بر عهده داشت، تصريح کرد: تدابير امنيتي امروز در هنگ کنگ به منظور جلوگيري از ايجاد شرايط سال قبل انجام شده بود.
برايد توضيح داد: موانع فلزي در مکان هاي کليدي، از جمله مقر دولت و در نزديکي دفتر لئونگ چون يانگ، رهبر هنگ کنگ تعبيه شده بود.
وي ادامه داد: طي دهه اخير تظاهرات دموکراسي خواهان در هنگ کنگ به يکي از چالش هاي مهم سياسي چين تبديل شده است.
در سال گذشته ميلادي براي بيش از دو ماه تظاهرات دموکراسي خواهان به طول انجاميد و طي آن دهها هزار نفر از مردم به طور منظم گرد هم آمدند و خواستار اصلاحات سياسي شدند.
با وجود تظاهرات بي سابقه اي که دموکراسي خواهان در هنگ کنگ ايجاد کردند، معترضان نتوانستند تغييري در مسائل سياسي ايجاد کنند.
معترضان اعتقاد دارند که در هنگ کنگ آزادي بيان و مطبوعات وجود ندارد و با توجه به ناکامي در دستيابي به اهداف، لازم است که با استراتژي جديد و تجديد قوا به ميدان آمد.
لستر شوم، رهبر دانشجويان معترض در جمع معترضان اظهار کرد: پکن در مقابل خواسته هاي ما مقاومت مي کند، امّا؛ اين به معناي ناتواني ما در دستيابي به اهدافمان نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن