تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814678995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش مذاکره مستقيم با سعودي‌ها جواب نداد / امير کويت واسطه شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
ظريف: روش مذاکره مستقيم با سعودي‌ها جواب نداد / امير کويت واسطه شد موج - وزير امور خارجه کشور مان گفت: بعد از اين که روش مذاکره مستقيم با سعودي‌ها پاسخ نداد بنده از طريق امير کويت خواستار مداخله در موضوع شدم و اين مداخله سبب ايجاد شرايط بهتر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان، که از طريق ويديو کنفرانس در برنامه گفت و گوي ويژه خبري حضور يافته بود با اشاره به حادثه جان سوز منا گفت: حادثه منا تمام ذهن همه هيات ايراني را به خود معطوف داشت که در اين راستا نيز بنده و آقاي روحاني فاجعه منا را از اين جا دنبال کرده و هماهنگي‌هاي لازم را با همکاران خود در تهران به طور مرتب انجام مي‌دهيم و يکي از موضوعات اساسي که در همه ملاقات‌ها به آن اشاره مي‌شود ضرورت توجه به قربانيان اين فاجعه و از طرف ديگر رسيدگي به ابعاد حقوقي و سياسي اين موضوع بوده است.
وزير امور خارجه در ادامه در خصوص جزئيات ملاقات خود با وزير خارجه آمريکا نيز اظهار داشت: موضوع اصلي ما بحث اجراي برجام بوده است ضمن اين که نسبت به برخي از اظهاراتي که در دو ماه گذشته در فضاي سياسي آمريکا از سوي افراد مختلف مطرح شده بود نگراني‌هاي خود را مطرح کرديم.
وي تاکيد کرد: عنوان شد که اين گونه اظهارات مي‌تواند زمينه را براي اجراي آرام و با اطمينان سازي برجام ناممکن و ناهموار کند.

طرف آمريکايي اطمينان داد که متعهد به انجام وظايف خود در برجام است
ظريف ادامه داد: موضوع بعدي در خصوص ضرورت اجراي تعهدات و نحوه اجراي تعهدات در حوزه برداشتن تحريم‌ها مخصوصاً با تبليغاتي که اين روزها براي جلب افکار گروه‌هاي فشار داخلي آمريکا مطرح مي‌شود را مطرح کرديم که در اين خصوص نيز طرف آمريکا کاملاً اطمينان داد که متعهد به انجام وظايف خود در برجام است.
ظريف در ادامه برنامه با اشاره به اين که آيا در رابطه با موضوع سوريه در ديدارهاي انجام شده گفتگويي صورت گرفته است، گفت: مذاکرات ما با ايالات متحده منحصر به بحث هسته اي است به طوري که راجع به ساير موضوعات مذاکره نمي‌کنيم.
وي با بيان اين که در برخي از جلسات موضوعاتي از طرف مقابل مطرح مي‌شود، بيان کرد: در مذاکرات ديشب وارد مذاکره پيرامون سوريه و مسائل منطقه اي نشديم.
وي در پاسخ به سؤال ديگري پيرامون فاجعه منا گفت: همکاري‌هاي عربستان سعودي بسيار در روزهاي قبل ناقص بود، همکارانمان طبق مقررات حقوق بين‌المللي بايستي به آسيب ديدگان دسترسي پيدا مي‌کردند.
وزير امور خارجه با اشاره به اين که تعدادي از مفقودان کم شده است و به ازاي آن به تعداد درگذشتگان اضافه شده است گفت: متأسفانه شاهد همکاري‌هاي خوبي از سوي سعودي‌ها نبوديم.

ديدار روحاني و دبير کل سازمان ملل براي بررسي حادثه منا
ظريف با اشاره به ديدار رئيس جمهور با دبير کل سازمان ملل پيرامون اين موضوع گفت: بنده هم با قائم مقام دبير کل صحبت‌ها و ديدارهايي داشتم.
وي گفت: بعد از اين که روش مذاکره مستقيم با سعودي‌ها پاسخ نداد بنده از طريق امير کويت خواستار مداخله در موضوع شدم و اين مداخله سبب ايجاد شرايط بهتر شد.
وزير امور خارجه با بيان اين که تعداد بيشتري از اجساد شناسايي شدند ادامه داد: متأسفانه همکاري سعودي‌ها براي شناسايي جان باختگان و مفقودان به خوبي صورت نگرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن