تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگي صوتي از موضوعات مغفول مديريت شهري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸ب.ظ)
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قم: آلودگي صوتي از موضوعات مغفول مديريت شهري است موج - قم - نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قم، آلودگي صوتي را از موضوعات مغفول در مديريت شهر قم و ديگر كلان شهرها دانست.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قم در جلسه شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به تشكيل كميته بهداشت و محيط زيست در كميسيون خدمات شهري شورا گفت: هدفمان اين است كه در حوزه محيط زيست شهري اطلاع‌رساني و فرهنگ سازي لازم را داشته باشيم.
حسن بختياري گفت: در جلسات اين كميته مديران دستگاه‌هاي مختلف دعوت مي‌شوند و گزارش‌هاي مختلف در حوزه محيط زيست طرح مي‌شود كه برخي جالب و برخي نااميد كننده است.
رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به بررسي مقوله آلودگي صوتي در جلسات اين كميته گفت: آلودگي صوتي جزو موضوعاتي است كه در شهر قم و بسياري از كلان شهرها مغفول واقع شده و توجه جدي به آن نمي‌شود درحالي كه آثار نامطلوب آن بر اعصاب و روان مردم و سبك زندگي مشهود است.
در ادامه اين جلسه، مشاور كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اين كه شهر قم در زمينه مسائل زيست محيطي وضعيت خوبي ندارد، گفت: يكي از معضلات زيست محيطي ما در شهر قم مشاركت ضعيف مردم در مسأله حفاظت از محيط زيست است.
وي افزود: يكي از مشكلات اساسي ما اين است كه از ظرفيت دين در مسأله حفاظت از محيط زيست به خوبي استفاده نمي‌شود كه در قم بايد براي اين مسأله سرمايه‌گذاري بيشتري كرد.
محمد فهيمي با اشاره به اينكه آلودگي صوتي يكي از عوامل فيزيكي است كه در محيط كار و زندگي انسان را آزار مي‌دهد، ادامه داد: كاهش شنوايي، خستگي، اثرات روحي، اثرات بر سلامت جنين و... از جمله عوارض آلودگي صوتي هستند.
وي گفت: آلودگي صوتي از منابع مختلفي شهروندان را تهديد مي‌كند كه در شهرها وسايل نقليه موتوري نقش پررنگ‌تري دارد، دستفروشان، ساخت و ساز شهري و لوازم صوتي داخل خانه‌ها از ديگر مسائل تهديدزا در اين زمينه است.
فهيمي ادامه داد: در شهر قم تا به حال چهار مرتبه آلودگي صوتي سنجيده شده است كه طي ۲۰ سال صورت گرفته است.
وي با اشاره به اين كه اين آلودگي صوتي روز به روز بيشتر مي‌شود، افزود: بالاترين آلودگي صوتي در ميدان مطهري ۸۵ دسي بل است كه تقريبا مساوي است با كارگاه‌هايي كه كارگران بايد گوشي استفاده كنند، حتي در كمربندي‌ها و اطراف شهر نيز آلودگي صوتي بيش از حد استاندارد است.
مشاور كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اين كه مطالعات اخير آلودگي صوتي در سال ۹۱ اتفاق افتاد و اين مطالعه در طول چندين ماه صورت گرفت، گفت: اين مطالعات نشان داد در بسياري از نقاط شهر آلودگي صوتي بيش از حد مجاز يعني ۵۵ دسي بل است و در كل اين ۲۰ سال آلودگي حدود ۱۰ درصد افزايش پيدا كرده است.
وي با اشاره به راهكارهاي اين موضوع افزود: طرح جامع كنترل آلودگي صوتي در قم مسأله مهمي است در حاليكه حتي براي آلودگي هوا هم هنوز طرح جامع مصوب نداريم.
فهيمي با اشاره به نبود ايستگاه‌هاي پايش آلودگي در سطح شهر گفت: دو ايستگاه براي آلودگي هوا داريم كه خوب كار نمي‌كنند و براي آلودگي صوتي اصلا ايستگاهي وجود ندارد.
وي گفت: مسأله فرهنگ سازي موضوع بسيار مهمي است كه در اين زمينه بايد صدا و سيما بيشتر از اين به ما كمك كند، ديوارهاي حائل، فضاي سبز نوع آسفالت كه صداي خودرو را كم مي‌كند توسعه و ساخت راه‌هاي جديد از مواردي است كه مي‌تواند وضعيت آلودگي صوتي در شهر را ساماندهي كند.
مشاور كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اين كه در شهرسازي هم بايد به اين مسأله توجه كرد، افزود: معمولا نوع ساختمان‌هايي كه مي‌سازيم برگشت صدا دارند كه در طراحي شهري اين موضوع به عنوان معيار توجهي صورت نمي‌گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن