تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پررونق‌ترين روز بازار برق در بورس انرژي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۱ب.ظ)
پررونق‌ترين روز بازار برق در بورس انرژي موج - ديروز و در جريان معاملات، بازار برق پررونق‌ترين روز خود را از آغاز رسمي معاملات در بورس انرژي تا به حال پشت سر گذاشت.
به گزارش خبرگزاري موج، روز گذشته در تابلوي سلف موازي استاندارد برق بازار مشتقه، ۱۵ هزار و ۲۸۴ قرارداد در قالب ۲۸۳ معامله و معادل با ۳۴۸ هزار و ۹۰۸ مگاوات ساعت به ارزش ۱۲۵ ميليارد و ۷۷۱ ميليون ريال مورد معامله قرار گرفت که اين ميزان نسبت به حدنصاب پيشين ارزش روزانه معاملات بازار برق در بورس انرژي، ۱۸ درصد رشد را نشان مي‌دهد.
گفتني است؛ از اين ميزان، ۱۲۳ ميليارد ريال مربوط به معاملات نماد بار پايه روزانه، يک ميليارد ريال مربوط به نماد بار پيک روزانه، ۸۰۷ ميليون ريال مربوط به نماد مي‌انباري روزانه و ۱۵۷ ميليون ريال مربوط به نماد کم‌باري روزانه است. همچنين در جلسه معاملاتي ديروز در سمت خريد تعداد ۳۱ شرکت توزيع نيروي برق و در سمت فروش ۸ نيروگاه عرضه‌کننده برق در معاملات مشارکت کردند.
ديروز در بازار فيزيکي بورس انرژي ايران نيز کالاهاي حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶ و حلال ۴۱۰ پالايش نفت اصفهان، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۱۰ پالايش نفت شيراز، ميعانات گازي مجتمع گاز پارس جنوبي، متانول پتروشيمي زاگرس، گاز مايع صنعتي پتروشيمي بندر امام و قطران واحد کک سازي پالايش قطران زرند در رينگ داخلي و گاز مايع خام پالايش گاز ايلام نيز در رينگ بين‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روي اين کالاها معادل ۲ هزار و ۴۹۸ تن به ارزش ۲۸ ميليارد و ۸۹۴ ميليون ريال بوده است.
شايان ذکر است در مجموع معاملات ديروز بورس انرژي ايران به ۱۵۴ ميليارد ريال بالغ شد.
در جلسه معاملاتي امروز بورس انرژي ايران، علاوه بر معاملات مداوم قراردادهاي سلف موازي استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در رينگ داخلي بازار فيزيکي کالاهاي آيزوريسايکل، آيزوفيد، حلال ۴۰۴ و نفتاي سنگين تصفيه نشده پالايش نفت شيراز، سوخت کوره سبک، برش سنگين، پنتان و نيتروژن مايع پتروشيمي تبريز، برش سنگين پتروشيمي جم، قطران ذوب‌آهن اصفهان، ميعانات گازي مجتمع گازي پارس جنوبي و نيتروژن مايع پتروشيمي مبين عرضه خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن