تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص نفت کد به ۹۰۰ هزار قلم کالاي صنعت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۰ب.ظ)
اختصاص نفت کد به ۹۰۰ هزار قلم کالاي صنعت نفت موج - مدير کل سامانه کالا و حمايت از ساخت داخل وزارت نفت از اختصاص نفت کد به ۹۰۰ هزار قلم کالاي صنعت نفت خبر داد و گفت: به اين ترتيب مقدمات راه‌اندازي سامانه کالاي صنعت نفت تا حدود زيادي فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، فريبرز گرداني نژاد، مدير کل سامانه کالا و حمايت از ساخت داخل وزارت نفت، با بيان اين که با اخذ «نفت کد»، ارتباط مناسبي بين نيازمندي‌ها و توليدات فعلي کالاها و تجهيزات صنعت نفت ايجاد شده است، تصريح کرد: پروژه اخذ نفت کد براي کالاهاي صنعت نفت، اوايل سال جاري نهايي شد.
وي، اخذ نفت کد براي کالاها و تجهيزات صنعت نفت را پيش شرط عملياتي شدن سامانه تأمين کالا در اين صنعت عنوان کرد و گفت: به طور نمونه، دو شرکت به طور همزمان کالايي را خريداري مي‌کنند که به دليل نبود اطلاعات کامل کالا در سامانه‌اي يکپارچه، ممکن است اين کالا با قيمت‌هاي مختلفي تهيه شود و يا درحالي‌که کالايي توسط سازنده داخلي در حال ساخت است، شرکت‌ها به دليل ناآگاهي، همان کالا را از خارج کشور تأمين مي‌کنند.
گرداني نژاد افزود: مسائلي از اين دست، اهميت تسريع در تکميل سامانه تأمين کالا و راه‌اندازي آن را دوچندان کرده است.
وي اظهار داشت: نفت کد به آن دسته از کالاهاي صنعت نفت اختصاص پيدا کرده است که مداوم مورد استفاده قرار مي‌گيرند و به اصطلاح کالاهايي که زنده‌اند و در مقابل، کالاهاي فاقد تحرک صنعت نفت که سال‌هاست بي‌استفاده در انبارها باقي مانده‌اند و مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، شامل پروسه اخذ نفت کد نشده‌اند.
گرداني نژاد يادآور شد: البته در صورت استفاده از هر يک از کالاهاي فاقد تحرک و ورود اين کالاها به چرخه مصرف، امکان اخذ نفت کد براي آن کالاي خاص وجود دارد.
مديرکل سامانه کالا و حمايت از ساخت داخل وزارت نفت ادامه داد: نفت کد، نشان‌دهنده فضاي نياز صنعت نفت است و به کالاهاي اعم از ساخت داخل يا ساخت خارج مورد استفاده در اين صنعت تعلق مي‌گيرد؛ در حالي که ايران کد نشان‌دهنده فضاي تأمين و معرف آن دسته از کالاهاي مرتبط با صنعت نفت است که توسط سازندگان داخلي عرضه شده است.
نفت کد به صورت يک کد الکترونيک و رابط بين تمام کالاهاي مورد استفاده در صنعت نفت عمل مي‌کند و از طريق يکپارچه سازي اطلاعات کالاهاي نفتي، هزينه‌هاي ناشي از خريدها يا جابجايي‌هاي بي‌مورد را کاهش مي‌دهد. در نظام کدينگ يکپارچه، هزينه‌هاي لجستيکي نفت کاهش مي‌يابد و با ايجاد يکپارچگي در سيستم‌هاي عملياتي مجموعه صنعت نفت، امکان ارتباط بيشتر با تأمين‌کنندگان داخلي در حوزه ساخت کالاها و قطعات نفتي فراهم مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن