تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821207955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با همکاري ايميدرو و صنعت نفت، توليد سالانه 200 هزار تن کک نفتي فراهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۰ب.ظ)
با همکاري ايميدرو و صنعت نفت، توليد سالانه 200 هزار تن کک نفتي فراهم شد موج - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس همکاري سازمان ايميدرو و پژوهشگاه صنعت نفت در چارچوب يک طرح پژوهشي امکان توليد سالانه 200 هزار تن کک نفتي فراهم شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي کرباسيان روز سه شنبه در مراسم رونمايي از اولين فناوري ايراني کک نفتي و افتتاح واحد نيمه صنعتي آن در محل پژوهشگاه ياد شده، اظهار داشت: به منظور اجراي اين طرح طي مدت 38 ماه بالغ بر 3 ميليارد تومان اختصاص يافت.
وي افزود: امروز ايران به منظور تأمين کک نفتي مورد نياز سالانه 135 هزار تن واردات دارد که ارزش آن بالغ بر 70 تا يک‌صد ميليون دلار است.
کرباسيان اضافه کرد: کک نفتي کاربردهاي گوناگون غيرسوختي مانند؛ الکترودهاي گرافيتي، الکترودهاي کربني يا همان آندها در صنايع مختلف از جمله آلومينيوم و فولاد دارد.
رئيس هيات عامل ايميدرو يادآور شد: ايران اکنون حدود 17 ميليون تن فولاد خام و 300 هزار تن شمش آلومينيوم توليد دارد که در افق 1404 ظرفيت فولاد بايد به 55 ميليون تن و آلومينيوم به 1.5 ميليون تن برسد.
به گفته اين مقام مسوول، اکنون عمليات اجرايي کارخانه آلومينيوم 300 هزار تني در لامرد فارس آغاز شده و پيشنهاد سرمايه‌گذاري مشترک به منظور احداث دو واحد توليد اين فلز استراتژيک در منطقه چابهار و بندرعباس مطرح شده که در حال بررسي است.
کرباسيان افزود: امسال بخش آهن اسفنجي دو واحد فولادسازي از هفت طرح در دست اجرا، به بهره‌برداري مي‌رسد و اين در حالي است که بازار فولاد جهاني شرايط نامطلوبي دارد.
رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت مي‌تواند با همکاري مرکز تحقيقات و فراوري مواد معدني وابسته به ايميدرو فعاليت‌هاي مشترکي را در جهت تأمين نيازهاي بخش صنعت و معدن دنبال کند.
کرباسيان در ادامه گفت: سازمان ايميدرو امسال در زمينه فعاليت‌هاي پژوهشي و همکاري با مراکز تحقيقاتي، دانشگاهي محدوديتي ندارد.
براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال ميزان توليد فولاد خام به 18 ميليون تن و شمش آلومينيوم به رقم 310 هزار تن خواهد رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن