تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814748356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مشهد آغاز شد مشهد - ایرنا - ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس روز یکشنبه طی مراسمی در بوستان کوهسنگی مشهد آغاز شد.


استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس، عمل صالح و حرکتی مناسب در راستای حفظ، اعتلا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.
علیرضا رشیدیان افزود: مشهد نه شهری در میان سایر شهرهای کشور بلکه پایتخت معنوی کشور است و باغ موزه دفاع مقدس آن هم نه فقط برای مردم مشهد بلکه برای 28 میلیون زائر سالانه این شهر و در افق چشم انداز برای 40 میلیون زائر داخلی و خارجی که برای کسب معرفت و برکت به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند ساخته می شود.
وی اظهار کرد: این باغ موزه باید موزه ویژه ای باشد که فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان اصلی ترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی ایران به بازدید کنندگان منتقل کند.
رشیدیان همچنین با اشاره به فاجعه درگذشت حجاج بیت الله الحرام در منا بر اثر بی تدبیری دولت عربستان افزود: بسیاری از کشته شدگان فاجعه منا آفریقایی، هندی و پاکستانی هستند و برخی با اغراض خاص در صدد پوشاندن این واقعیت می باشند تا تغییراتی در ساختار این مصیبت ایجاد کنند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد کشته شدگان ایرانی این فاجعه متعلق به خراسان رضوی هستند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باغ موزه دفاع مقدس مشهد پس از 18 سال مکان و زمین مورد نظر را پیدا کرد و بهترین نقطه شهر مشهد در بوستان کوهسنگی به این امر اختصاص یافت.
سردار اکبر نجاتی افزود: این مکان به قدوم مبارک حضرت امام رضا (ع) متبرک است که به هنگام گذر از این منطقه سه روز در این مکان سکنی گزیده اند.
وی اظهار کرد: این مکان همچنین به حضور هشت شهید گمنام که در ارتفاع کوهسنگی و جبل النور آرمیده اند متبرک می باشد.
وی ادامه داد: در این باغ موزه، معارف شهدا و دفاع مقدس به زبان هنر ارائه خواهد شد تا منشا ایستادگی، هدایت و مقاومت در مقابل استکبار باشد.
نجاتی گفت: باغ موزه دفاع مقدس مشهد بعد از باغ موزه دفاع مقدس تهران بزرگترین باغ موزه کشور از نظر زیربنا خواهد بود و دو بخش اصلی برای آن پیش بینی شده است.
وی افزود: یک بخش باغ موزه مربوط به بخش دفاع مقدس و بخش دیگر مربوط به بیداری اسلامی است.
وی با بیان اینکه زیربنای این باغ موزه حدود 20 هزار متر مربع پیش بینی شده و اعتبار اولیه آن نیز 60 میلیارد ریال است ابراز امیدواری کرد این طرح در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد تا در مدت چهار سال کار ساخت آن به اتمام برسد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این استان در دوران دفاع مقدس با 16 تیپ نیرو حضور درخشان در جبهه ها داشت و 480 فرمانده شهید تقدیم میهن و اسلام کرد که از این جمله می توان به شهید صیاد شیرازی، شهید کلاهدوز و شهید کاوه اشاره کرد.
سردار نجاتی افزود: از پنج شهید ملی جهاد سازندگی کشور نیز سه شهید ساجدی، رضوی و طرحچی خراسانی بودند.
نماینده مشاور باغ موزه دفاع مقدس مشهد هم گفت: برای ساخت این باغ موزه، معماریهای شاخص استان از قبیل حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و بناهای قدیمی دارای نماد و نشانه های مذهبی، مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس داخل کشور، المانهای شاخص دفاع مقدس در کشور و نیز موزه های صلح و جنگ هیروشیمای ژاپن، ویتنام، لبنان، انگلیس، آلمان، روسیه، اوکراین، ارمنستان، مصر، مکزیک و کانادا بررسی و مطالعه شده است.
محمودی افزود: هدف کلان این موزه نشان دادن جدال حق و باطل، ریشه یابی انقلاب اسلامی برای جوانان، بزرگداشت ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت با ابزار معماری، رنگ، صدا و حرارت است.
وی اظهار کرد: در این باغ موزه آمفی تئاتری با ظرفیت 500 نفر به شکل خیمه ای بنا می شود و این مجموعه دارای پژوهشکده و کتابخانه نیز خواهد بود که در نماهای آن فرمهای اسلیمی به کار برده خواهد شد.
1922 / 6053



05/07/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن