تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815559720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل و اتحادیه اروپا روز به روز ضعیف تر می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سازمان ملل و اتحادیه اروپا روز به روز ضعیف تر می شوند


حق وتوی بعضی از کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل سبب شده که عدالت در آن اجرا نشود و این نقطه ضعف این سازمان است. از سوی دیگر نبود وحدت رویه و وجود اختلافات اتحادیه اروپا را با چالش های متعددی مواجه کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیویورک، از سوم مهر میزبان سران 193 کشورجهان در هفتادمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. مجمع عمومی رکن اصلی سازمان ملل متحد است. مسائلی چون صلح و امنیت بین المللی، موضوع تروریسم و امنیت منطقه ای، محیط زیست، رفع فقر، تامین مدیریت پایدار و رشد اقتصادی کشورها از جمله موضوعات در دستور کار این نشست است.  قرار است سران امریکا، روسیه در حاشیه مجمع عمئمی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند که بحران سوریه موضوع اصلی گفتگوی اوباما و پوتین خواهد بود. روحانی، پوتین و اوباما سخنرانان روز اول مجمع عمومی سازمان ملل متحدند. هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل امسال در حالی برگزار می شود که ایران و کشورهای 1+5 بر سر یکی از مهمترین موضوعات یعنی :"برجام" به توافق رسیدند. رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با چند تن از سران اروپا، آسیا و منطقه آسیای جنوبی گفتگو کرد. روحانی در گفتگو با نخست وزیر سوئد و رئیس جمهور برزیل ضمن استقبال از همکاری های اقتصادی گفت: هیچ مانعی بر سر راه تعمیق و گسترش روابط  همه جانبه وجود ندارد. روحانی پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم تصویب سند سران توسعه پایدار هم شرکت کرد. شی جی پینگ، رئیس جمهور چین نیز در سفر یک هفته ای به امریکا قرار است علاوه بر مذاکرات پیرامون روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور درباره بحث امنیت سایبری و بحث های مربوط به حقوق بشر نیز مذاکره کند. پاپ هم به امریکا سفر کرده است. حضور پاپ در نیویورک همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل فضای این شهر را بیش از پیش امنیتی کرده است.
طالقانی کارشناس مسائل بین الملل

بر اساس این گزارش، طالقانی کارشناس مسائل بین الملل، در گفتگو با مجله اروپا و امریکا در شبکه خبر، درباره اهمیت شرکت کردن کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل گفت : در این نشست کشور ها نظرات خود را درباره موضوعات مختلف  بیان می کنند و اگر نظرات به اجماع برسد به یک عرف تبدیل می شود یعنی کل کشورها نظرشان درباه یک مسئله متحد است. اما باتوجه به اینکه کشورهای غربی حق وتو در شورای امنیت  دارند ، حق وتوی کشورهای غربی و کشورهایی حق وتو دارند، مجمع عمومی سازمان ملل را تضعیف کرده است. وی گفت: حق وتو نقطه ضعف سازمان ملل است و سازمان ملل را به سازمانی تبدیل کرده است که نمی تواند عدالت را اجرا کند. کشورها می دانند که حق وتوی برخی کشورها ناعادلانه است . اما کشورهای مخالف تعدادشان اندک است یا اینکه قدرت نظامی کمی دارند و نسبت به سایر کشورها نمی توانند نظرات خود را اعمال کنند.
مجله امریکا و اروپا

طالقانی درباره مهمترین چالش های پیش روی کشور های جهان نیز گفت: مهمترین چالش پیش رو مسئله تروریسم است که امنیت جهان را به خطر انداخته است و تروریسم بیشتر کشورها را در بر گرفته است. طالقانی در پایان این گفتگو درباره ارزیابی ملاقات های رئیس جمهور با مقامات کشور ها بعد از برجام نیز گفت: ایران تصمیم دارد که برجام را اجرا کند واز کشورها خواهد خواست که از مواردی که موجب شکست برجام می شود، جلوگیری کنند.

در بخش دیگری از این گفتگو نیز درباره بحران اروپا گفتگو شد که طالبی کارشناس مسائل اروپا درباره بحران اقتصادی اروپا گفت: بحران اقتصادی گرایش های چپ و راست را در اروپا شکل داد. در جاهایی راست گرایان و در جاهایی چپ گرایان قدرت گرفتند. همانطور که می دانیم در یونان احزاب راست گرا نتوانستند خواسته های مردم را عملی کنند و مردم جامه چپ را برگزیدند.
طالبی کارشناس مسائل اروپا

طالبی همچنین درباره آینده اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا چالش های داخلی و خارجی دارد، اختلاف منافع دارد ، منافع شمال و جنوب متفاوت است ، مسئله اوکراین، مهاجرین، انتخابات آینده انگلیس را دارد که این باعث می شود که اتحادیه اروپا به سمت اتحادیه واحد پیش نرود و یک اتحادیه قدرتمند را در صحنه بین المللی نبینیم.
مجله اروپا و امریکا

همچنین در بحث های کلان ممکن است موضع واحدی را نبینیم چون روند تصمیم گیری ها متفاوت  است که در بخشی از بحث ها ممکن است نتیجه واحد باشد اما در اکثر بحث ها نتیجه واحد نخواهد بود.
 
دانلود

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن