تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816256286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضلاتي براي نابودي رئيس آينده فوتبال!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معضلاتي براي نابودي رئيس آينده فوتبال!
نویسنده : فریدون حسن 
چند ماهي به انتخابات رياست فدراسيون فوتبال باقي است و جسته‌ و گريخته اخباري در خصوص صف‌بندي‌هاي اين انتخابات و لابي‌ها و گروه‌هاي درگير با اين مسئله به گوش مي‌رسد اما آنچه بيشتر از تمام اين حاشيه‌ها مهم به نظر مي‌رسد اوضاع نابساماني است كه فوتبال ايران به خصوص در زمينه باشگاهي با آن روبه‌روست.
از مسائل و مشكلات فوتبال دسته‌هاي اول و پايين‌تر و بحث‌هاي تباني و فساد موجود در آن فاكتور مي‌گيريم كه خود مطلبي كاملاً مستقل و پروپيمان را مي‌طلبد، از معضلات ريز و درشت فوتسال هم فاكتور مي‌گيريم كه اگر بيشتر از مورد اول نباشد، كمتر نيست و جاي تأمل بيشتر دارد، اما در اين كوتاه به بررسي گذراي ليگ برتر و معضلاتي در آن مي‌پردازيم كه بدون شك همين يك فقره هم فدراسيون فعلي را زمين‌گير كرده و هم در صورت رفع نشدن مشكلات به تنهايي توانايي نابودي هر مدير بعدي و فدراسيون آينده را دارد. مهم‌ترين معضلي كه فوتبال باشگاهي با آن روبه‌روست بحث پرداخت نشدن حق پخش تلويزيوني است؛ مسئله‌اي كه به نوعي در افت كيفيت فوتبال باشگاهي تأثير مستقيم داشته است، چراكه تا وقتي كه پول واقعي فوتبال پرداخت نشود هر چقدر هم كه ليگ منظم و با برنامه برگزار شود، باز هم راه به جايي نخواهد برد.
بيان اين حرف ممكن است انتقاد كساني را كه معتقدند فوتباليست‌ها و فوتبال همين حالا هم پول‌هاي هنگفت و بادآورده دريافت مي‌كنند و كاري نمي‌كنند به همراه داشته باشد؛ انتقادي كه البته بيجا هم نيست و اگر قرار باشد اين هزينه پرداخت شود و صرفاً در جيب آقايان فوتبالي جا خوش كند همان بهتر كه پرداخت نشود اما بحث اينجاست كه اين حق فوتبال بايد در خود فوتبال خرج و به كار پايه‌اي ريخته شود.
خب اين اولين معضلي است كه فدراسيون فعلي و فدراسيون آينده با هر رئيسي گرفتار آن است؛ معضلي كه ظاهراً راه فراري از آن وجود ندارد و فوتبال بايد همچنان به دنبال احقاق حق خود بدود.
مسئله دوم بي‌اخلاقي‌ها و فسادي است كه طي چند فصل گذشته گريبان فوتبال را گرفته و به‌رغم تلاش‌هايي هم كه در راه مبارزه با آن صورت گرفته، هنوز حل شده است. اين يك واقعيت تلخ است كه فوتباليست‌هاي باشگاهي ما تنها پول حرفه‌اي مي‌گيرند و آن را حيف و ميل مي‌كنند ولي فوتبال حرفه‌اي ارائه نمي‌دهند و اين مسئله مي‌تواند مانند سمي مهلك هر فدراسيون و تشكيلاتي را متلاشي كند به طور حتم آنها كه امروز وارد عرصه مبارزه انتخاباتي با هم مي‌شوند اگر فكري درست و دقيق براي اين معضل نداشته باشند با فوتبال بي‌اخلاق ايران به قهقرا سقوط خواهند كرد.
سومين مشكل بزرگ ليگ برتر كه امروز بعد از گذشت هفت هفته از پانزدهمين دوره آن به وضوح ضعف در آن ديده مي‌شود، بحث داوري است كه هر چقدر مسئولان ليگ و فدراسيون فوتبال سعي كنند پاسخگويي به آن را فقط به كميته داوران مربوط كنند، بي‌فايده است و به هر حال به خود آنها در ارتقاي سطح داوري ليگ برتر برمي‌گردد. اين هم واقعيت تلخي است كه داوري فوتبال ايران حتي همان پيشرفت و حرفه‌اي شدن ظاهري فوتبال را هم نداشته و اگر تك چهره‌هاي شاخص داوري را كنار بگذاريم بقيه نه پيشرفتي داشته‌اند و نه تلاشي در اين راه انجام داده‌اند. البته فراموش نكنيم كه همان تك‌چهره‌ها هم با مديريت ضعيف خيلي زود از درخشش افتاده‌اند. بي‌ترديد قصه داوري شمشيري برنده است كه اگر برنامه‌اي مدون براي سر و سامان گرفتن آن وجود نداشته باشد به راحتي هر رئيس و مجموعه‌اي را سرنگون مي‌كند.
با وجود اين معضلات، شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال و پا گذاشتن ميان اين همه مشكل تنها يك انسان ماجراجو و دوستدار حاشيه‌ را مي‌طلبد؛ شخصي كه اگر مديري دلسوز باشد، خودش نابود مي‌شود و شايد بتواند فوتبال را زنده كند و اگر به فكر كيسه خود باشد آن را پر و فوتبال را نابود مي‌كند. منتظر مي‌مانيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن