تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811791605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين وظايف ارگان‌ها و دستگاه‌ها براي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب شرب از سوي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۸ب.ظ)
تعيين وظايف ارگان‌ها و دستگاه‌ها براي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب شرب از سوي مجلس موج - نمايندگان مجلس وظايف ارگان‌ها و دستگاه‌ها براي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب شرب را تعيين کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني امروز (يکشنبه) پارلمان جزئيات طرح توسعه و بهينه‌سازي مصرف آب شرب شهري و روستايي در کشور را مورد بحث و بررسي قرار دادند و ماده 2 اين طرح را با 126 رأي موافق، 7 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع از مجموع 196 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، در هر سه وضعيت عادي، تنش و بحران تأمين آب، اقدامات مذکور در هر يک از بندهاي زير به صورت مستمر انجام مي‌پذيرد:
الف- سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و ساير رسانه‌هاي دولتي مکلف‌اند با هماهنگي وزارت نيرو برنامه‌هايي در زمينه ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب، توليد و به صورت رايگان پخش و اشاعه نمايند.
ب- وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاري وزارت نيرو، آموزش نحوه مصرف بهينه آب را در تدوين کتب درسي و برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي منظور نمايد.
پ- به شرکت‌هاي آب و فاضلاب اجازه داده مي‌شود تجهيزات کاهنده مصرف را در اختيار مشترکان متقاضي اعم از خانگي و غيرخانگي قرار دهند و هزينه مربوطه را با درج در قبوض آب بها، به صورت اقساط دو ساله دريافت نمايند.
ت- وزارت نيرو موظف است نسبت به بازچرخاني پساب خروجي از تأسيسات فاضلاب با هدف آزادسازي منابع آبي مورد نياز تأمين آب بهداشتي، کشاورزي و فضاي سبز اقدام نمايد.
ث- کليه هتل‌ها، بيمارستان‌ها، شهرک‌ها، مجتمع‌هاي مسکوني، ساختمان‌هاي دولتي و ادارات، دانشگاه‌ها و ساير مراکز آموزشي و نظاير آن در صورتي که از سامانه‌هاي بازچرخاني آب و پساب استفاده نمايند، مشمول دريافت مشوق‌ها و تخفيفات وزارت نيرو که نوع،‌ ميزان و نحوه آن در آيين‌نامه اجرايي اين ماده مشخص مي‌گردد، مي‌شوند.
ج- سازمان ملي استاندارد ايران موظف است با همکاري وزارتخانه‌هاي نيرو و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ظرف مدت شش ماه از تاريخ ابلاغ اين قانون، استاندارد ملي برچسب آب براي لوازم آب‌بر مانند ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي و کولر و آب‌پخش مانند کليه شيرآلات، سردوش حمام و فلاش تانک متناسب با شرايط کم آبي کشور و در راستاي مديريت مصرف بهينه آب تدوين نمايد.
تبصره يک- صنايع توليد کننده تجهيزات کاهنده مصرف در داخل کشور را پشتيباني نمايد که حدود و شرايط آن در آيين‌نامه اجرايي اين ماده مشخص مي‌گردد.
تبصره 2- ظرف مدت يکسال پس از تدوين استاندارد ملي برچسب آب، کليه توليدکنندگان تجهيزات آب‌بر و آب‌پخش داخلي را ملزم به اجراي استاندارد برچسب مذکور نمايد.
تبصره 3- از ورود کليه تجهيزات آب‌بر و آب‌پخش پرمصرف مغاير با الزامات برچسب آب به داخل کشور جلوگيري نمايد.
ح- وزارت نيرو مکلف است سالانه نسبت به کاهش حداقل يک درصد از هدر رفت آب در شبکه تا رسيدن به استاندارد بين‌المللي اقدام کند و گزارش عملکرد اين بند را پس از ابلاغ قانون، هر شش ماه يکبار براي کميسيون‌هاي عمران و کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي ارسال کند.
تبصره- آيين‌نامه اجرايي اين ماده با پيشنهاد وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي، صنعت، معدن و تجارت، نيرو، آموزش و پرورش و سازمان صدا و سيما توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور تهيه مي‌شود و حداکثر سه ماه پس از ابلاغ اين قانون به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن