تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815073581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظايف ارگان ها و دستگاه‌هاي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب تعيين شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲ب.ظ)
وظايف ارگان ها و دستگاه‌هاي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب تعيين شد موج - نمايندگان مردم در خانه ملت وظايف ارگان‌ها و دستگاه‌ها براي ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب را تعيين کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، نمايندگان در نشست علني مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي طرح توسعه و بهينه‌سازي آب شرب شهري و روستايي در کشور، با اصل ماده 2 اين طرح با 126 رأي موافق، 7 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع از مجموع 196 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند که بر اساس اين ماده وظايف ارگان‌ها و دستگاه‌ها براي ترويج امر مصرف بهينه آب مشخص شده است.
در ماده 2 طرح مذکور آمده است که در هر سه وضعيت عادي، تنش و بحران تأمين آب، اقدامات مذکور در هر يک از بندهاي زير به صورت مستمر انجام مي‌پذيرد.
در بند «الف» ماده 2 آمده است که سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران و ساير رسانه‌هاي دولتي مکلف‌اند با هماهنگي وزارت نيرو برنامه‌هايي در زمينه ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب، توليد و به صورت رايگان پخش و اشاعه نمايند.
براساس بند «ب» ماده 2 وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاري وزارت نيرو، آموزش نحوه مصرف بهينه آب را در تدوين کتب درسي و برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي منظور نمايد.
در بند «پ» اين ماده آمده است که به شرکت‌هاي آب و فاضلاب اجازه داده مي‌شود تجهيزات کاهنده مصرف را در اختيار مشترکان متقاضي اعم از خانگي و غير خانگي قرار دهند و هزينه مربوطه را با درج در قبوض آب‌بها، به صورت اقساط دوساله دريافت نمايند.
براساس بندت ماده 2 وزارت نيرو موظف است نسبت به بازچرخاني پساب خروجي از تأسيسات فاضلاب با هدف آزادسازي منابع آبي مورد نياز تأمين آب بهداشتي، کشاورزي و فضاي سبز اقدام نمايد.
در بند «ث» اين ماده آمده است که تمامي هتل‌ها، بيمارستان‌ها، شهرک‌ها، مجتمع‌هاي مسکوني، ساختمان‌هاي دولتي و ادارات، دانشگاه‌ها و ساير مراکز آموزشي و نظاير آن در صورتي که از سامانه‌هاي بازچرخاني آب و پساب استفاده نمايند، مشمول دريافت مشوق‌ها و تخفيفات وزارت نيرو که نوع،‌ ميزان و نحوه آن در آيين‌نامه اجرائي اين ماده مشخص مي‌گردد، مي‌شوند.
بر اساس بند «ج» ماده 2 سازمان ملي استاندارد ايران موظف است تا با همکاري وزارتخانه‌هاي نيرو و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ظرف مدت 6 ماه از تاريخ ابلاغ اين قانون، استاندارد ملي برچسب آب براي لوازم آب بر مانند ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي و کولر و آب پخش مانند کليه شيرآلات، سردوش حمام و فلاش تانک متناسب با شرايط کم آبي کشور و در راستاي مديريت مصرف بهينه آب تدوين نمايد.
در تبصره يک بند«چ» آمده است که صنايع توليد کننده تجهيزات کاهنده مصرف در داخل کشور را پشتيباني نمايد که حدود و شرايط آن در آيين‌نامه اجرايي اين ماده مشخص مي‌شود.
بر اساس تبصره 2 بند «چ» ظرف مدت يک سال پس از تدوين استاندارد ملي برچسب آب، کليه توليدکنندگان تجهيزات آب بر و آب پخش داخلي را ملزم به اجراي استاندارد برچسب مذکور نمايد.
در تبصره 3 بند «چ» آمده است از ورود کليه تجهيزات آب بر و آب پخش پر مصرف مغاير با الزامات برچسب آب به داخل کشور جلوگيري نمايد.
بر اساس بند «ح» وزارت نيرو مکلف است سالانه نسبت به کاهش حداقل يک درصد از هدررفت آب در شبکه تا رسيدن به استاندارد بين‌المللي اقدام کند و گزارش عملکرد اين بند را پس از ابلاغ قانون، هر 6 ماه يکبار براي کميسيون‌هاي عمران و کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي ارسال کند.
در تبصره ماده 2 آمده است که آئين‌نامه اجرائي اين ماده با پيشنهاد وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي، صنعت، معدن و تجارت، نيرو، آموزش و پرورش و سازمان صداوسيما توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور تهيه مي‌شود و حداکثر 3 ماه پس از ابلاغ اين قانون به تصويب هيات وزيران مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن