تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814920022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسریع روند امضای توافقنامه تجارت آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تسریع روند امضای توافقنامه تجارت آزاد
رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رؤسای جمهور دو کشور آمریکا و پرو بر تسریع روند امضای توافقنامه تجارت آزاد موسوم به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک تاکید کردند.
فارس: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «اویانتا اومالا» همتای پرویی وی، طی یک تماس تلفنی بر پیشرفت سریع روند امضای توافقنامه تجارت آزاد موسوم به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک (تی تی‌پی) و حصول توافقی نهایی تاکید کردند.

رؤسای جمهور آمریکا و پرو طی تماسی تلفنی درباره موضوعاتی همچون گسترش همکاری‌های اقتصادی دو جانبه بین کشورهای عضو  پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک صحبت کردند.


رئیس جمهور آمریکا ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هر دو کشور پرو و آمریکا، نیاز به تسریع روند امضای توافق‌نامه همکاری اقتصادی را احساس کرده‌اند.


 پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک بزرگترین موافقت‌نامه تجاری در سراسر جهان محسوب می‌شود چرا که این پیمان به منزله توافق گسترده تجاری بین کشورهایی است که 40 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.


آمریکا با امضای این توافق به دنبال کاهش تعرفه و ایجاد استاندارهای مشترک در زمینه‌های گوناگون و گسترش همکاری‌های تجاری با 12 کشور حوزه آسیا پاسیفیک است.


آمریکا، استرالیا، برونی، شیلی، نیوزرلند، پرو، سنگاپور و ویتنام در سال ،2010 گفت‌و‌گو‌ها درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای دو سوی اقیانوس آرام را آغاز کردند؛ البته پس از مدتی کانادا، مالزی، مکزیک و ژاپن نیز به پیمان مذکور پیوستند.


هدف از امضای پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک حذف تعرفه‌ها و سایر موانع تجاری است.


البته تاکنون امضای توافق‌نامه به دلیل موضوع کاهش تعرفه واردات کالا بین آمریکا و ژاپن به تعویق افتاده است.


در 31 جولای سال جاری (9مرداد 94) 12 اعضای منتفع از این توافق‌نامه در «هاوایی» با یکدیگر دیدار کردند و به بررسی وضعیت مذاکرات پرداختند.


البته هیات‌های مذاکره کننده کشورهای دو سوی اقیانوس آرام، چندین روز مذاکرات فشرده برای رسیدن به توافق‌نامه تجارت آزاد موسوم به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک را بدون نتیجه به پایان رساندند.


به گفته وزرای تجارت این 12 کشور پیشرفت‌های قابل‌توجهی در جلسات مذاکره حاصل شد اما در نهایت توافق‌نامه‌ای قطعی بین کشورهای عضو به امضا نرسید.


پیمان ترانس پاسیفیک بخش کلیدی از سیاست کاخ سفید و چرخش به سمت آسیا است و هدف از آن مهار قدرت اقتصادی و سیاسی چین در منطقه اقیانوس آرام اعلام شده است.


اوباما پیش از آن در 29 ژوئن (8 تیرماه) قانون تسهیل و توسعه تجارت آمریکا را که از آن به قانون تجارت آزاد یا سریع هم یاد می‌شود ، امضا کرده بود.


به گزارش فارس، برخی کارشناسان مالایی معتقدند آمریکا با تشکیل این پیمان بدنبال دخالت در بسیاری از مسائل مهم اقتصادی و تجاری مانند قیمت دارو و مقررات مربوط به امور مالی و پولی برای جلوگیری از بحران های مالی و حقوقی سرمایه گذاران خارجی و آمریکایی است .


کارشناسان معتقدند هدف اصلی این پیمان ایجاد یک بلوک با قدرت وسیعی است که آمریکا آن را کنترل کند. پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک از اعضایش می خواهد در عوض دسترسی به بازار داخلی آمریکا تمامی موانع قانونی، قضایی و دولتی مقابل سرمایه و شرکت های آمریکایی را بردارند.





تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن