تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803002871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين مدل‌هاي جذب سرمايه گذار خارجي در بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۱۴ق.ظ)
يک مسوول در سازمان بورس مطرح کرد: بهترين مدل‌هاي جذب سرمايه گذار خارجي در بازار سرمايه موج - معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار درباره بهترين مدل‌هاي جذب سرمايه گذار خارجي گفت: تمرکز ما هدايت سرمايه گذاران خارجي به سمت بازار اوليه است؛ يعني در صندوق‌هاي پروژه (زمين و ساختمان) براي هتل سازي و برج سازي مي‌توان از سرمايه گذاران خارجي استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي سعيدي با بيان اين مطلب افزود: علاوه بر طراحي صندوق‌هاي پروژه و صندوق‌هاي زمين و ساختمان هم اکنون طراحي صندوق‌هاي سرمايه گذاري اختصاصي در دستور کار است و تا يک ماه ديگر مقررات آن نهايي مي‌شود و همچنين سرمايه گذاري در انواع صکوک ريالي و ارزي اعم از دلاري و يورويي مورد نظر سازمان بورس است.
سعيدي درباره شيوه انتشار اوراق ارزي گفت: برنامه ريزي شده اوراق ارزي منتشر شده در يکي از بورس‌هاي دنيا ليست شود تا بر اين اساس وقتي اين اوراق منتشر شد از خطرهايي که کشورهاي ديگر با ورود مستقيم پول سرمايه گذاران خارجي به بورس‌هايشان داشتند، مصون بمانيم.
نايب رئيس هيأت مديره سازمان بورس در اين مورد توضيح داد: خطر حضور مستقيم سرمايه گذار خارجي به عنوان دارنده يک پول داغ اين است که مي‌خواهد پولش را بياورد و سريع خارج کند و موقعي که مي‌خواهد برود بازار کشور مبدا را به هم مي‌ريزد. در نتيجه اگر صکوکمان در يکي از بورس‌هاي دنيا ليست شود وقتي که دارنده صکوک مي‌خواهد بفروشد باز بايد يک خارجي آن را بخرد بنابرين به بازار داخلي (مبدا) ارتباطي پيدا نمي‌کند علاوه بر اينکه شرکت‌ها از آن منابع براي فعاليت‌ها خود استفاده مي‌کنند.
نايب رئيس هيأت مديره سازمان بورس به آماده کردن نهادهاي مالي براي جذب سرمايه گذار خارجي اشاره کرد و اظهار داشت: تمامي نهادهاي مالي اعم از کارگزاري‌ها، تأمين سرمايه‌ها و مشاوران سرمايه گذاري که زمينه توسعه فعاليت بين المللي و جذب سرمايه گذاري خارجي را ايجاد کردند، شناسايي مي‌شوند.
به گفته سعيدي همه نهادهاي مالي در ليست فعالان بين المللي بازار سرمايه قرار نمي‌گيرند و اجازه فعاليت بين المللي براي نهادهاي مالي محدود است و نهادهاي مجاز ملزم به رعايت برخي ملاحظات و امکانات هستند.
وي درباره متغيرهاي مورد نظر در اين باره گفت: راه اندازي شعب يا دفاتر خارج از ايران، ايجاد درگاه انگليسي، استخدام نيرو با استانداردهاي بين المللي و معرفي سرمايه گذار خارجي به سازمان از جمله مواردي است که به عنوان فعاليت هدفمند نهادهاي مالي براي جذب و معرفي سرمايه گذار خارجي به رسميت شناخته مي‌شود.
سعيدي ادامه داد: بعد از شناسايي نهادهاي مالي صاحب کفايت، براي آن‌ها دوره‌هاي آموزشي دقيق گذاشته مي‌شود تا تفاوت سرمايه گذاران خارجي واقعي و کابوي‌ها به همراه تجارب بازگشايي بازارهاي دنيا و سوءاستفاده برخي از سرمايه گذاران کابوي شرح داده شود تا بدين ترتيب براي فعالان اين عرصه مشخص شود هر سرمايه گذار خارجي براي بازار سرمايه خوب و مفيد نيست.
معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار درباره علت درگير کردن نهادهاي مالي با موضوع سرمايه گذار خارجي گفت: اگر سازمان بخواهد به مقوله سرمايه گذار خارجي ورود کند با تعداد بسيار زيادي سرمايه گذار مواجه مي‌شود اما از وظايف مشخص نهادهاي مالي شناسايي دقيق و درست مشتري است تا اعتبار مشتري براي آن‌ها مشخص شود.
وي با ذکر مثالي توضيح داد: در انجام معاملات اعتباري در برخي کشورها -احتمالاً در آينده در کشور ما- بخشي از وثيقه به عهده کارگزار است و در نتيجه به کارگزار اجازه داده مي‌شود که با توجه به ميزان اعتباري که مشتري دارد خريد بيشتري کند چون طي بررسي‌هاي انجام داده ميزان ريسک مشتري‌ها را شناسايي کرده، بنابراين در خصوص سرمايه گذار خارجي هم مي‌تواند راستي آزمايي کند که اين فرد کدام به گروه سرمايه گذاران خوب يا بد تعلق مي‌گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن