تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبعات منفي امنيتي و افزايش ازدواج‌هاي غيرقانوني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۸ق.ظ)
مخالفان طرح اعطاي تابعيت به فرزندان مردان خارجي؛ تبعات منفي امنيتي و افزايش ازدواج‌هاي غيرقانوني موج-رسميت بخشيدن به حضور اتباع خارجي در کشور تبعات منفي امنيتي و افزايش ازدواج‌هاي غيرقانوني عمده دلايل مخالفان طرح فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني و مردان خارجي و فرزندان شهداي غيرايراني است.
به گزارش خبرگزاري موج، قاسم جعفري، نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي در نشست علني صبح امروز يکشنبه 5 مهر مجلس در مخالفت با کليات طرح دوفوريتي اعطاي تابعيت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني و مردان خارجي و فرزندان شهداي غيرايراني گفت: اين گونه طرح‌ها خود مي‌تواند مشوقي براي تداوم اين گونه ازدواج‌ها در نقاط مرزي کشور باشد.
وي با اشاره به اين که تصويب اين طرح به حضور اتباع خارجي در کشور و ماندگار شدن آن‌ها رسميت خواهد بخشيد، اظهار داشت: در ساير موارد اجتماعي هم اين گونه قانون گذاري‌ها را از سر دلسوزي انجام مي‌دهيم مانند بخشودگي غيبت سربازان و اعطاي مجوز به ساخت‌وسازها در حاشيه شهرها پس از چند سال.
جعفري گفت: اين طرح بايد آسيب‌شناسي شود که چرا اساساً چند صد هزار نفر اين گونه روي دست ما مانده‌اند و آيا اعطاي تابعيت به اين روش پايان‌پذير است يا نه.
بر اساس اين گزارش، محمدعلي پورمختار، نماينده مردم کبودرآهنگ در مجلس شوراي اسلامي به عنوان مخالف بعدي طرح اعطاي تابعيت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان غيرايراني را مهم و مرتبط با مسائل امنيت ملي و سياسي و اجتماعي کشور خواند و با هشدار نسبت به نگاه احساسي به اين موضوع، گفت: اين طرح درصدد مشروعيت‌ بخشيدن به ازدواج‌هاي قاچاقي در مرزها است.
وي با اشاره به اين که افرادي که قرار است در اين طرح به آن‌ها تابعيت اعطا شود مشخص نيست که اساساً‌ تعلق خاطري به ايران دارند يا نه، تصريح کرد: مشکلات اين طرح پس از اجرا آشکار خواهد شد.
پورمختار با اين پرسش که مگر چندتن از فرزندان شهدا فاقد تابعيت هستند که قرار است بدين خاطر به همه فرزندان مردان غيرايراني تابعيت اعطا شود، گفت: اين قانون براي کشور خطرناک است و وقتي ما قانون 976 مدني را در اين باره داريم چرا همه دستگاه‌هاي اجرايي را درگير اين موضوع بکنيم.
حسين‌علي اميري، سخنگوي وزارت کشور به عنوان نماينده دولت نيز در سخناني اظهار داشت: دولت به تدريج و در چارچوب قوانين فعلي در حال حل مشکلات فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان غيرايراني است و نيازي به طرح دوفوريتي در اين باره نيست.
وي تصويب اين طرح را موجب ايجاد مشکلات بسيار براي دولت برشمرد و با اشاره به ظرفيت بالاي مهاجرفرستي همسايگان به علت وضعيت منطقه خاطرنشان کرد: اين طرح موجب افزايش مهاجرت و ازدواج‌هاي غيرقانوني در کشور مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن