تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802735914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید محیط زیست را در کتب درسی بگنجانیم/ از طبیعت غافل مانده‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باید محیط زیست را در کتب درسی بگنجانیم/ از طبیعت غافل مانده‌ایم
از اصل خود دور افتاده‌ایم. باید محیط زیست را در کتب درسی بگنجانیم و این تفاهم‌نامه‌ای است که با آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین دوره آیین اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان جایزه سپیدار مربوط به کتاب‌های زیست محیطی کودک و نوجوان و آثار برتر کودکان و نوجوانان با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، فریدون عموزاده خلیلی نویسنده و سید رضا کروبی عضو شورای سیاستگذاری محیط زیست در روز شنبه 4 مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


معصومه ابتکار رئیس این جشنواره گفت: از این اقدام زیبا و شایسته که توسط کودکان و نوجوانان و دوستداران محیط زیست شکل گرفته و از تمام هنرمندان و اندیشمندان به ویژه کودکان عزیز که برای نشاط این برنامه تلاش کردند و همچنین شهرداری تشکر می کنم. شهرداری تهران و فریدون عموزاده خلیلی برای این کار ارزشمند تلاش می‌کنند. این کار نشان داد برای تمام مسائل مردم پیشگام هستند و یکی از نشانه‌های جوامع فرهیخته پیشگام بودن مردم در مسائل اجتماعی است. در واقع مردم دولت را به دنبال خود می‌کشانند. حوزه محیط زیست حوزه‌ای است که مردم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در آن پیشگام هستند.


ابتکار در ادامه افزود: کودکان با پاکی و شادی و نشاط دلایل خوبی برای پیشرفت در آینده به لطف پروردگار هستند و از این رو توجه به کودکان و نقششان در محیط زیست بسیار سازنده است. مخصوصاً کودکان در بیشتر مواقع به علت زاویه‌ دیدی که دارند، حیاط وحش و محیط زیست را شگفت‌انگیزتر می‌بینند. شاید اصل همین باشد. این ما هستیم که از اصل خود دور افتاده‌ایم زیرا از شگفتی‌های خداوند در طبیعت غافل مانده‌ایم. ما بزرگتر‌ها باید از تک تک گونه‌های طبیعی و خدماتی که آن‌ها به ما می‌کنند همیشه شگفت‌زده باشیم.


ابتکار خاطرنشان کرد: طی هفتادسال گذشته بشر 50 درصد این گونه‌ها را نابود کرده است و این روند سر به ناکجا‌آباد می‌برد؛ زیرا انسان هم در میانه راه به نابودی می‌رسد.


ابتکار در خصوص دو محور اصلی که مورد بررسی قرار گرفته شده است، گفت: یک: محور پایداری توسعه که به برنامه توسعه انسان و طبیعت اشاره دارد. دو: محور آموزش به کودکان که بتوان محیط سالم برای کودکان فراهم کرد. این مصوبه اهداف توسعه پایدار است که دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و یک اتفاق مهم از نظر جهانی محسوب می‌شود و در کشور ما در خصوص این اهداف برنامه‌های خوبی را به جا گذاشته و دولت یازدهم رویکرد‌های خوبی را پیش رو دارد.


وی ادامه داد: باید محیط زیست را در کتب درسی بگنجانیم و این تفاهم‌نامه‌ای است که با آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است. همچنین ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی که مورد توجه کودکان و نوجوانان ما هستند، هر کدام مبحثی از محیط زیست را به عهده گرفته‌اند. ضمن اینکه کارهای دیگری با سینماگران چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی در اشکال مختلف سینما صورت گرفته است. علاوه بر این یک نشست با هنرمندان از جمله محمود فرشچیان در آثار نقاشی به مناسبت معرفی َآثار آن‌ها در خصوص محیط زیست برگزار شد.


ابتکار در پایان گفت: بحث دیگر جایزه سپیدار است که شروع آن توسط مردم صورت گرفت و کتاب‌ها به مردم ارائه شد. ما تلاش خواهیم کرد ضمن حمایت از کتاب‌های محیط زیست و از سازمان‌‌های مردم نهاد، کتاب‌های برگزیده را در سطح استان‌ها با حضور مترجم و نویسنده معرفی کنیم و جریان کتابخوانی را رواج دهیم. ما تلاش کردیم بتوانیم قدر الطاف خداوندی و این کودکان را بدانیم تا دنیای پر از شادی، نشاط برای آن‌ها فراهم کنیم و بهتر از آنچه که هست را به آیندگان تحویل دهیم.








انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

هفته‌ای فرهنگی برای ادبیات
محمد سلمانی دبیر نخستین جشنواره شعر نیاوران
نخستین جشنواره شعر نیاوران برگزار می‌شود
«آپارتمان‌ کلاغ‌ها» منتشر می‌شود
انسان با مطالعه باید به افق‌های تازه‌تر فکر کند
زباله‌های دوست داشتنی!
اهمیت محیط زیست در قالب رمان منتشر می‌شود
عباس جهانگیریان: ادبیات معاصر ما می‌تواند مثل سینما جهانی شود
برگزیدگان جایزه ادبی پروین در انتظار جوایز نقدی/ درگذشت رمان نویس آمریکایی
درخشش 9 کودک نقاش ایرانی در مسابقه‌ی بین‌المللی هیکاری ژاپن





۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن