تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814733321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصيل بيش از 120 هزار دانش‌‌آموز در مدارس استثنايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۲ب.ظ)
تحصيل بيش از 120 هزار دانش‌‌آموز در مدارس استثنايي موج - رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: بيش از 120 هزار دانش‌آموز با شرايط ويژه در مدارس استثنايي و عادي تحصيل مي‌کنند که 72 هزار نفر از آنان، خاص و بقيه نيز در قالب طرح آموزش فراگيرند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد قدمي در اردبيل اظهار کرد: ما امسال برنامه‌هاي خوبي در حوزه آموزش و پرورش استثنايي مدنظر قرار داده ايم و تلاشمان بر اين است تا بتوانيم با يک برنامه جامع و فراگير زمينه تحصيل دانش‌آموزان با شرايط خاص را در مدارس عادي و استثنايي فراهم کنيم.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي به تدوين کتاب‌هاي درسي در تمامي گروه‌هاي تحصيلي اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ريزي که انجام شده ما در سال تحصيلي جديد مشکل کتاب براي دانش‌آموزان استثنايي نخواهيم داشت.
وي يادآور شد: ما سعي کرديم تا دانش‌آموزان نابينا و ناشنوا را به همراه دانش‌آموزاني که داراي مشکل حرکتي هستند در مدارس عادي و در قالب سيستم فراگير تحت پوشش برده و دانش‌آموزان با شرايط ويژه را به امر تحصيل و تهذيب سوق دهيم.
قدمي تصريح کرد: عده‌اي از دانش‌آموزان خودآموز تحصيل مي‌کنند که ما در همه استان‌ها سعي کرديم تا براي اين دانش‌آموزان پروژه‌هاي آموزشي و لوح‌هاي مورد نظر را تهيه کنيم تا افراد کم‌بينا بتوانند از آموزش‌هاي منظم و مستمر بهره‌مند شوند.
وي افزود: ما در بخش ارائه خدمات به دانش‌آموزان در استان‌هاي محروم سعي کرديم تا با تأمين اعتبار مورد نياز تجهيزات و امکانات اساسي آن‌ها را فراهم کنيم به طوري که تمام سعي و تلاش سازمان آموزش و پرورش استثنايي بر اين است تا دانش‌آموزان با شرايط ويژه به راحتي تحصيل کرده و امکان ادامه تحصيل براي آن‌ها فراهم آيد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي ادامه داد: با هماهنگي مراکز درماني و حمايتي که بيمه‌ها انجام مي‌دهند ما سعي داريم تا وسايل و امکانات توان‌بخشي را در اختيار دانش‌آموزان قرار دهيم تا آن‌ها به راحتي بتوانند با استفاده از اين امکانات ادامه تحصيل بدهند.
قدمي برنامه جديد سازمان آموزش و پرورش استثنايي را شناسايي دانش‌آموزان با مصرف مستمر دارو اعلام کرد و گفت: ما در همه استان‌ها به شناسايي تعداد اين دانش‌آموزان که به صورت مستمر دارو مصرف مي‌کنند اقدام کرديم تا حمايت واقعي از اين دانش‌آموزان در تأمين داروها و استفاده به موقع آن انجام شود.
وي تصريح کرد: دانش‌آموزان ناشنوايي که به کاشت حلزون نياز دارند قرار است در مدارس استثنايي و ويژه شناسايي شده و نسبت به کاشت حلزون آن‌ها هماهنگي‌ها انجام شود.
قدمي از رايگان بودن سرويس اياب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنايي و شرايط ويژه در کشور خبر داد و يادآور شد: يکي از اين استان‌ها که ما سعي کرديم تمام هزينه‌هاي اياب و ذهاب دانش‌آموزان را تأمين کنيم استان اردبيل است که ما تصميم گرفتيم در اين زمينه‌هاي گام‌هاي اساسي و مثبتي را برداريم.
معاون وزير آموزش و پرورش عنوان کرد: ما در هر سه حوزه توان‌بخشي، رفاهي و آموزشي سعي‌مان بر اين است تا با افزايش 80 درصدي اعتبارات با عنايت دولت تدير و اميد به ويژه در مناطق محروم خدمات مطلوب‌تري را انجام دهيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن