تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806392834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير اقتصاد: عملکرد بانک ملي ايران مثبت و ارزشمند است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۸ب.ظ)
تصويب صورت هاي مالي سال 1393 بانک ملي ايران؛ وزير اقتصاد: عملکرد بانک ملي ايران مثبت و ارزشمند است موج - با برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه بانک ملي ايران صورت هاي مالي سال 1393 اين بانک مورد تصويب قرار گرفت.
به گزرش خبرگزاري موج، در اين جلسه که با حضور دکتر علي طيب نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي، به عنوان رئيس مجمع، دکتر ولي اله سيف، رئيس کل بانک مرکزي، دکتر عبدالناصر همتي، مدير عامل بانک ملي ايران و نمايندگان اعضاي مجمع در ساختمان موزه بانک برگزار شد، صورت هاي مالي سال 1393 بانک ملي ايران مورد بررسي و تصويب اعضاي مجمع قرار گرفت.
دکتر همتي در اين جلسه ضمن عرض تسليت به واسطه فاجعه درگذشت تعدادي از حجاج کشور مان در مراسم حج تمتع امسال، به تشريح وضعيت کلي بانک پرداخت.
وي با بيان اينکه با کمک و همراهي مديران ارشد و همچنين حمايت هاي وزارت اقتصاد و بانک مرکزي توانستيم بانک ملي ايران را به وضعيت تعادلي و مطلوبي برسانيم ابراز داشت: نياز فوري و جدي براي ايجاد وحدت بين کارکنان و جبران آسيب‌هاي مالي و عملکردي گذشته وجود داشت.
مدير عامل بانک ملي ايران بازگشت مشتريان اصلي و اصيل براي ادامه همکاري و سرمايه گذاري بيشتر در بانک را نشانه خوبي توصيف کرد و اين را نشانگر اعتبار ويژه بانک و بازگشت به دوران طلايي و جايگاه اوليه خود دانست.
همتي کاهش شديد موقعيت منفي ارزي بانک را که بالغ بر يک ميليارد دلار بود از ديگر موفقيت‌هاي بانک ملي ايران عنوان کرد.
دعوت از صاحبان 320 واحد از واحدهاي توليدي، صنعتي و کشاورزي بدهکار و تعيين تکليف تدريجي آنها، کسب بازدهي خوب از سرمايه‌گذاري‌هاي بانک و فعاليت موثر بخش ارزي و بين المللي بانک که منجر به درآمد 1500 ميليارد توماني در دو بخش ياد شده براي بانک ملي ايران، توسط دکتر همتي به عنوان موفقيت‌هاي موثر اين بانک طي سال گذشته ياد شد.
وي ارتقاي بخش IT و رونمايي از اينترنت بانک جديد را نيز جزو برنامه هاي اصلي و قريب‌الوقوع بانک عنوان کرد.
دکتر همتي وصول مطالبات بانک و رسيدن نسبت معوقات به تسهيلات به زير 10 درصد را از موفقيت‌هاي بزرگ بانک در سال 1393 دانست.
در ادامه سيف با تاکيد بر به کارگيري تمام توان کارکنان و مديران بانک ملي در جهت روند مثبت بانک بيان داشت: بانک ملي ايران نزد بانک مرکزي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و رابطه تنگاتنگي با هم دارند. وي تاکيد کرد همه ارکان دولت وظيفه دارند جايگاه بانک ملي را بهبود بخشند.
رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به عملکرد جاري بانک و اصلاح ساختار آن اظهار داشت: جرکت در جهت سودآوري جزو الويت‌هاي ويژه بانک مرکزي است.
وي همچنين تاکيد کرد خدمت‌رساني و مسئوليت‌هاي تکليفي نبايد باعث زيان بانک ملي شود.
در ادامه وزير امور اقتصادي و دارايي ضمن تسليت به مناسبت درگذشت حجاج در منا از زحمات تمامي کارکنان و مديران بانک ملي ايران قدرداني کرد.
وي يکي از مبناهاي انتخاب دکتر همتي به سمت مدير عامل بانک ملي ايران عملکرد مثبت ايشان در مسووليت‌هاي قبلي و توانايي علمي و مديريتي ايشان عنوان کرد و شرايط سختي که بانک هنگام قبول مسئوليت‌ها داشت را يادآور شد و از نتايج مثبت عملکردي مديريت بانک قدرداني نمود.
طيب‌نيا دو مشکل عمده اقتصاد کشور را تنگناي اعتباري و حجم بالاي بدهي دولت به مردم و نظام بانکي عنوان کرد و بيان داشت: يقينا دستيابي به رشد اقتصادي بدون مواجهه اصولي با اين دو مشکل امکان‌پذير نيست، به طوري که محور توجهات در دوره پس از تحريم نيز روي اين دو موضوع متمرکز است.
وي بالا بودن نرخ سود بانکي و کمبود منابع قابل وام‌دهي را دو پديده متظاهر در تنگناي اعتباري خواند و افزود: نرخ سود بانکي به طور منطقي بايد کاهش پيدا کند همچنين منابع قابل وام‌دهي بيشتر شود.
طيب‌نيا با اشاره به اينکه هيچ واحد توليدي و موسسه‌اي قادر نيست نرخ سود تسهيلات 28 درصد و بالاتر را بپردازد گفت: عمده مطالبات معوق از همين قضيه ناشي شده است و لازم است سيستم بانکي تا حد توان با واحدهاي توليدي خوش‌حساب همکاري لازم را داشته باشد.
وي بر فروش املاک مازاد بانک‌ها، پيگيري وصول مطالبات معوق به شکل منطقي و بازپرداخت بدهي دولت به سيستم بانکي تاکيد کرد.
وزير اقتصاد در مصاحبه اي در حاشيه مجمع عمومي بانک ملي ايران اظهار داشت: عملکرد بانک ملي ايران حاکي از تلاش و کوشش موثري است که طي سال گذشته صورت گرفته و سودآوري را به همراه داشته است.
وي در ادامه گفت: در زمينه وصول مطالبات معوق تلاش‌هاي ارزنده‌اي در اين بانک صورت گرفته و بيش از 40 هزار ميليارد ريال از مطالبات معوق به صورت نقدي وصول شده است.
دکتر طيب‌نيا در پايان خاطرنشان کرد: براي اولين بار نسبت مطالبات غير جاري به مجموعه مطالبات بانک ملي ايران به زير 10 درصد رسيد. در مجموع عملکرد بانک ملي ايران عملکرد مثبت و ارزشمندي بود و اميدواريم در سال آينده کماکان شاهد عملکرد بهتر اين بانک باشيم.
وي از عملکرد و تلاش و کوشش کارکنان بانک ملي ايران تشکر کرد و گفت: همه کارکنان بايد در اين شرايط براي دستيابي به رشد اقتصادي مستمر و پايدار از هيچگونه تلاش و کوششي دريغ نکنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن