تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820422508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶۷ نفر از زائران خراسان رضوی در فهرست مفقودشدگان فاجعه منا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ۶۷ نفر از زائران خراسان رضوی در فهرست مفقودشدگان فاجعه منا
استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد زائران خراسان رضوی مفقودشده در فاجعه منا که پیش‌ازاین به ۱۰۰ نفر می‌رسید بنا بر آخرین آمار به ۶۷ نفر کاهش‌یافته که امیدواریم به‌زودی خبر سلامتی آن‌ها دریافت شود.
نویسنده : علیرضا واحدیان 


علیرضا رشیدیان در نشستی که با عنوان ستاد استقبال و تشییع جان‌باختگان حادثه مصیبت‌بار منا با حضور جمعی از مدیران در محل استانداری برگزار شد تعداد جان‌باختگان خراسان رضوی در این حادثه را ۳۳ نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال جان‌باختگان حادثه منا به استان‌های ذی‌ربط وامداد رسانی به مصدومان و مجروحان این حادثه اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده پیکرهای جان‌باختگان روز دوشنبه ششم مهرماه پس از انتقال به تهران به سایر استان‌های کشور منتقل خواهد شد.
وی یادآور شد: حجاج جان‌باخته این استان مربوط به شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و تایباد می‌باشند.
استاندار بیان کرد: هم‌اکنون هیئتی از سوی شورای امنیت ملی به سرپرستی وزارت امور خارجه تلاش می‌کند پیکرهای جان‌باختگان را هر چه زودتر به کشور انتقال دهد.
ستادهای برگزاری مراسم تشییع در استان تشکیل می‌شود
استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه مراسم تشییع پیکرهای حجاج جان‌باخته خراسان رضوی پس از انتقال به مشهد از میدان شهدای این شهر به‌سوی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد بیان کرد: در این مراسم محوری پیکر جان‌باختگان بعد از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به شهرستان‌های مربوطه انتقال خواهند یافت.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا ستادهایی برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین در شهرستان‌های این استان تشکیل می‌شود.
رشیدیان ابراز کرد: ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های مربوطه نیز ضمن دیدار با خانواده جان‌باختگان و عرض تسلیت، پیام رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان سند و برای تسکین آلام بازماندگان به آنان ابلاغ خواهند کرد.
وی ادامه داد: تمام زائران حرم مطهر رضوی که از داخل کشور و یا کشورهای عربی وارد مشهد مقدس می‌شوند، ولی‌نعمت ما هستند و خدمت کردن به آن‌ها افتخار بزرگی است چراکه حساب آنان از حساب یک‌مشت افراد معلوم‌الحال، وابسته و آلوده جدا است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اطلاع‌رسانی درزمینهٔ تعداد جان‌باختگان و مفقودین حادثه منا در سایت حج و زیارت کشور به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.
فاجعه رخ‌داده نباید موجب تهدید امنیت ملی شود
استاندار خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به سوءاستفاده برخی جریانات از طریق اخبار جهت‌دار و کذب ضد عربی هشدار داد و گفت: حرکت‌های احساسی به نفع کشور نیست و فاجعه رخ‌داده نباید باعث تهدید منافع ملی گردد.
وی با اشاره به فاجعه رخ‌داده در من‌ها بیان کرد: بی‌کفایتی و سهل‌انگاری دولتمردان سعودی و خطای بزرگ آنان در مدیریت مراسم حج با مسدود کردن یکی از مسیرها موجب ازدحام جمعیت و بروز این فاجعه انسانی شد.
وی گفت: برخی از منابع تعداد جان‌باختگان حادثه منا را یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر پیش‌بینی کرده‌اند.
رشیدیان اظهار کرد: سوء مدیریت در مراسم حج امسال و سپردن امور به دست افراد جوان که ظرفیت و توانایی مدیریت را نداشتند، این حادثه را رقم زد.
وی گفت: مسئولان عربستانی با بستن مسیرها از حضور گروه‌های درمانی کشورهای اسلامی نظیر جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی به حادثه دیدگان منا ممانعت کردند که این امر باعث شد کمک‌رسانی به حادثه دیدگان به‌موقع انجام‌نشده و انتقال قربانیان حادثه نیز تا غروب آن روزبه طول انجامد.
 







تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن