تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816267128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی روزهای خوب برای بازار سرمایه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیش‌بینی روزهای خوب برای بازار سرمایه
رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت: پیش‌بینی می‌شود اتفاقات خوبی در سیاست خارجی و اقتصاد ملی کشور صورت گرفته و به تبع آن شاهد رونق در بازار سرمایه باشیم.


کامران شیخی رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیرات تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی بر روند بازار سرمایه گفت: تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی تأثیرات بسزایی بر روند بازار سرمایه دارد عمده‌ترین آن مربوط به کاهش نرخ سود بانکی و نزدیک کردن این نرخ به تورم باز می‌گردد.


وی در خصوص تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر رونق تولید و اقتصاد کشور ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی و نزدیک کردن آن به نرخ تورم می‌تواند توجیه خوبی برای تولیدکنندگان داشته باشد تا به جای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری بتواند سرمایه خود را به سمت بازار سرمایه سوق داده و از این طریق شاهد رشد این بازار خواهیم بود. 


شیخی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بازدهی تولید کمتر از کاهش نرخ سود بانکی است سرمایه‌گذاران هیچ تمایلی به خارج کردن نقدینگی خود از بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در تولید نخواهند داشت و این امر زمانی محقق می‌شود که نرخ سود بانکی در واقعیت اقتصاد کاهش پیدا کند و به دنبال تولید ملی افزایش و بازار سرمایه رونق یابد.


رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که شاهد نرخ بالای سود سپرده‌های بانکی هستیم نباید انتظار داشته باشیم که تولیدکنندگان در این شرایط سرمایه خود را به جای دریافت سود از بانک‌ها خارج کرده و به سمت تولید روانه کنند و به علاوه با وجود اینکه دولت در حال حاضر توانایی بازپرداخت سرمایه سپرده‌گذاران را ندارد به همین دلیل برنامه مناسبی برای کاهش نرخ سود بانکی نداشته و این روند تا زمان ازادسازی ارز بلوکه شده دولت ادامه خواهد داشت و در آن زمان شاید دولت بتواند با برنامه‌ریزی مناسب در جهت کاهش نرخ سود بانکی قدم برداشته و از این طریق نقدینگی را به سمت تولید روانه کند و از آن پس که زمان نه چندان دوری است شاهد رونق بازار خواهیم بود.


وی در توضیح تأثیر کاهش قیمت نفت در بخش تولید یادآور شد: یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی در اقتصاد کشور کاهش قیمت نفت بوده که توانسته بر تولید و صنایع کشور اثر بگذارد و در صورتی که قیمت نفت به تعادل برسد شاهد تأثیر آن بر کاهش بهای اولیه، فروش با قیمت مناسب‌تر و نهایتا شاهد افزایش سودآوری صنایع خواهیم بود.


شیخی با اشاره به تأثیر نرخ ارز بر کاهش ارزش پول کشور یادآور شد: با نگاهی بر نرخ ارز و سکه در یک سال گذشته تمام کارشناسان بر این باور بودند که ارزش سکه به مبلغی زیر 3 هزار تومان می‌رسد که این امر عملی نشد و با افزیش قیمت سکه حتی تا 3 هزار و 400 تومان روبرو بودیم که این باعث افزایش 10 درصدی نرخ دلار و به همراه آن کاهش ارزش 10 درصدی پول ملی بوده‌ایم که این موضوع باعث صدمه زدن به تولید کشور و کاهش سرمایه‌گذاری خواهد شد که دولت برای کنترل شرایط باید راهکارهای مناسب را تعبیه کند و نرخ سپرده‌ها را همگام با نرخ تورم کاهش داده تا بتوان سرمایه در گردش را به سمت بازار سرمایه سوق داد.


وی در پایان تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود اتفاقات خوبی در سیاست خارجی و اقتصاد ملی کشور صورت گیرد و به تبع آن شاهد رونق در تولید و بازار سرمایه باشیم.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

رشد بازار سرمایه در گرو حل مشکلات اقتصادی
استقبال بهاری تالار شیشه‌ای از اولین روز پاییز
روند منفی بورس تا سه ماه پایانی سال ادامه دارد
بازار سرمایه در انتظار بازگشت اعتماد سهامداران





۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن