تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832966200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابوهایی که با حضور مردم می‌شکند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷




1412259722928_amin khosroshahi-15.JPG

یک هنرمند مجسمه‌ساز معتقد است، اگر سمپوزیوم‌ها در مکان‌های عمومی‌تر و قابل دسترس‌تر برگزار شوند، بسیاری از «تابوهای پدرسالارانه هنری» می‌شکند. جمشید مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی برگزاری هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، اظهار کرد: برگزاری سمپوزیوم به این معنی نیست که شهرداری با پول، صاحب آثار گران‌قیمت شود. این معادله باید صددرصد به نفع هنرمند تغییر کند. در سمپوزیوم‌های دنیا معمولا ابزار و متریال در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد تا آن‌ها اثری را در حضور مردم خلق کنند. باید به حضور مردم در این رویداد اهمیت داد. مخاطب رکن اصلی یک سمپوزیوم است. او ادامه داد: اگر آثار یک سمپوزیوم در مکانی خلق شوند که بازدیدکننده‌ی کم و از قشر خاصی دارد، چه فرقی بین این رویداد و خلق اثر در آتلیه وجود دارد؟ تفاوت عمده‌ی سمپوزیوم با کار در آتلیه، این است که لایه‌های مختلف مردم به تماشای خلق اثر در سمپوزیوم می‌آیند و از نزدیک کار هنرمند را می‌بینند و می‌توانند با او حرف بزنند. بسیاری از تابوهای پدرسالارانه‌ی هنر در سمپوزویم است که می‌تواند بشکند. مردم، هنرمند را هنگام خلق اثر و تغییر شکل یک ماده می‌بینند. هدف اصلی از برگزاری یک سمپوزیوم نیز بردن هنر به لایه‌های عمیق جامعه نزد مخاطبان خاص و عام است. این مجسمه‌ساز همچنین بیان کرد: اگر یک کار در خفا ساخته شود و به نمایش درآید، گه‌گاه باعث ایجاد هراس در مخاطب می‌شود. آن‌ها با خودشان فکر می‌کنند چنین غولی را چگونه می‌توان ساخت؟ فکر می‌کنند ذات هنرمند، جور دیگری بوده که توانسته این کار را بکند. در حالی که اگر سمپوزیوم‌ها در مکان‌های عمومی‌تر و قابل دسترس‌تر برگزار شوند، بسیاری از این تابوها می‌شکند. مرادیان ادامه داد: ما در سمپوزیوم‌ها، مخاطب عام خیلی کمی داشتیم. به‌خاطر برخی مشکلات و تنگ‌نظری‌ها مسؤولان سمپوزیوم نمی‌توانند هر جا که می‌خواهند سایت بزنند. به همین دلیل، همیشه این رویدادها دور از دسترس مردم بوده است. کسی که می‌خواهد به دیدن سمپوزیوم برود باید یک روز خود را بگذارد و وسیله نقلیه داشته باشد و به او اطلاع‌رسانی شده باشد تا برود برج میلاد و کارها را ببیند. در حالی که اگر در مکان‌هایی مثل پارک ملت، پارک گفت‌وگو و بوستان نهج‌البلاغه این کار انجام شود، مردم خودشان به دیدن کارها می‌روند و به سرانجام آن علاقه نشان می‌دهند. او درباره‌ی تفاوت سمپوزیوم تهران با رویدادهای مشابه در دنیا، گفت: سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران یکی از معتبرترین سمپوزیوم‌های دنیاست که هنرمندان داخلی و خارجی بسیاری دوست دارند در آن شرکت کنند. یکی از تفاوت‌های سمپوزیوم تهران با سمپوزیوم‌های دنیا، بومی شدن آن است. یکی از معیارهای بین‌المللی این رویدادها، وجود یک «تم» برای سمپوزیوم است که در سمپوزیوم تهران توجه زیادی به آن نمی‌شود. در سمپوزیوم‌های دنیا معمولا مصالح و متریال‌هایی که در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، سایز مساوی دارد، اما در سمپوزیوم تهران این‌گونه نیست. این هنرمند بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که سمپوزیوم تهران را نسبت به رویدادهای مشابه آن در دنیا متمایز می‌کند، این است که معمولا دستمزد خوبی برای هنرمندان در نظر می‌گیرند. این ویژگی یکی از انگیزه‌ها برای حضور هنرمندان داخلی و خارجی در این رویداد است. مرادیان همچنین درباره‌ی جانمایی و نصب آثار نیز گفت: باید یک باغ مجسمه برای استقرار آثار سمپوزیوم‌ها داشته باشیم. پراکنده کردن آن‌ها در شهرها و حاشیه‌ی اتوبان‌هایی که مردم با سرعت 100 کیلومتر از کنار آن‌ها عبور می‌کنند، نه‌تنها حرکت هنری نیست، بلکه آلودگی بصری ایجاد می‌کند. به گزارش ایسنا، هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از اول تا 24 مهرماه در برج میلاد برپا است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نحوه ساخت این مجسمه‌ها صبح‌ها به برج میلاد بروند، اما به‌دلیل کارگاهی بودن فضا، ساعت 15 تا 18 برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن