تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین پارک موزه نفتی در آبادان احداث می شود/تصویر اولین پمپ بنزین در سال 1305


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بزرگترین پارک موزه نفتی در آبادان احداث می شود/تصویر اولین پمپ بنزین در سال 1305 اقتصاد > انرژی - در این پارک موزه،قرار است جرثقیلی به نام " اکوان " نصب شود که به گفته مسولان وزارت نفت مربوط به جنگ جهانی دوم است.

طرح ایجاد موزه نفت ایران با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت و نظارت مستقیم وی در آستانه اجرا قرار گرفت. به گزارش خبرآنلاین؛ دفتر موزه‌ها و اسناد صنعت نفت گزارش داد:درپی دستور وزیر نفت، 26 مكان برای احداث موزه نفت در آبادان شناسایی شده که 5 مکان آن به زودی بازسازی و تبدیل به موزه می شود.
این مکان ها عبارتند از:
 1-پالايشگاه آبادان، ساختمان نيروگاه شماره 1
2- اولين پمپ بنزين ايران
3- ساختمان و مدرسه آموزشی و حرفه‌اي (تكنيكال اسكول) اولين هنركده بازآموزي كاركنان صنعت نفت در ايران
4- اسكله‌هاي آبادان شماره 1 الي 11، جرثقيل‌هاي اكوان و گوگرد و انبار و سالن موجود كه پس از تغييرات به عنوان موزه اصلي آبادان 
5- خانه‌هاي تشريفاتي شامل سه ساختمان در منطقه بريم.

براساس این گزارش، قرار است اسكله آبادان  به پارك موزه بزرگي تبدیل شود كه در خاورميانه نمونه باشد.در این پارک موزه،قرار است جرثقيلی به نام " اكوان " نصب شود که به گفته مسولان وزارت نفت مربوط به جنگ جهانی دوم است و نياز به بازسازي اساسي دارد.
گفته می شود، اين جرثقيل با فعاليت در جنگ جهاني دوم و تخليه هواپيماهای بمب افكن و جنگي، لوكوموتيوها و تجهیزات نبرد، سوخت و هزاران تن موارد خوراكي، ايران را به پل پيروزي تبديل کرد.
در حال حاضر دكل اين جرثقيل 200 تني بريده شده و در قسمتي ديگر قرار دارد كه قرار است اين دكل عظيم چند ده تني دوباره نصب شود. مخازن داخلي آن پر از گل و لاي و آب است و در برخي از نقاط پوسيده شده است كه يك طرف اين جراثقيل غول پيكر حدود 60 سانت در گل و لاي و آب فرو رفته كه به گفته کارشناسا  نیاز است تعميرات اساسي روي آن صورت گيرد تا به مجرد اتمام كار تعميراتي و نجات آن به ثبت ملي و سپس به ثبت سازمان يونسكو برسد.



از دیگر بخش های پارک موزه آبادان می توان به : یافتن و حمل كشتي‌هاي مستعمل نفتي و بارگیری پیت های حلبی به اين اسكله‌ها و نمايش بارگيري آنها به عنوان يك موزه نفتي دريايي اشاره کرد. ايجاد يك آكواريوم طبيعي از جانوران و آبزيان و گياهان اروندرود،توسط  سازمان حفاظت محیط زیست
بهره‌برداري از انبار بزرگي به مساحت بيش از 6000 متر مربع و تبديل اين انبار به دو بخش، اولي به عنوان موزه اشياء و اسناد آبادان و دومي به عنوان مخزن موزه به جهت نگهداري اشياء و اسناد.
یافتن ترن هيزمي قديمي یا ساخت آن با حفظ ريل‌هاي موجود در اسكله براي ترابري بازديدكنندگان. (راه آهن جمهوی اسلامی ایران)
بازسازي كامل محيطي.
بهره‌گيري از انبارهاي جنبی و تبديل آن به اماكن رفاهي براي بازديد كنندگان و همچنین یافتن هواپیماها و ادوات جنگی مربوط به جنگ جهانی دوم  توسط سازمان هواپیمایی کشوری و نیروی هوایی از جمله این اقدامات است.

براساس این گزارش،وزارت نفت امیدوار است با توجه به ابعاد گسترده موزه اسكله‌هاي آبادان  اين مكان را به بزرگترين پارك موزه نفتي تبدیل کند. 

  3535



سه شنبه 31 شهریور 1394 - 12:10:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن