محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1825989271
سقای بیریا در گفتوگوی فارس: جهانیاندیشی نقطه امید نهایی مردم دنیاست/ میانهروی نقشهای استکباری برای مقابله با جهانیاندیشی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سقای بیریا در گفتوگوی فارس:
جهانیاندیشی نقطه امید نهایی مردم دنیاست/ میانهروی نقشهای استکباری برای مقابله با جهانیاندیشی است
یک پژوهشگر فرهنگی گفت: اسلام آخرین و کاملترین دینی است که خداوند برای بشریت فرستاده است، بنابراین جهانیاندیشی یک نقطه امید نهایی و مایه امید و نشاط جهانیان است.
خبرگزاری فارس ـ گروه آیین و اندیشه: جهانیاندیشی از آرمانهایی است که توسط حضرت امام خمینی(ره) و نیز مقام معظم رهبری مورد توجه جدی قرار گرفته است. این نگرش در آیات و روایات اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایران بعد از انقلاب سال 57 و بعد از تشکیل یک حکومت الهی، دارای جایگاهی است که باید به سمت جهانی کردن گفتمان انقلاب اسلامی و برپایی تمدن نوین اسلامی حرکت کند. برای بررسی بیشتر این موضوع و نگاهی به وضعیت فعلی جهانیاندیشی در گفتمان مسئولان و ظرفیتهای این اندیشه به سراغ حجتالاسلام محمدناصر سقای بیریا رفتیم. وی افتخار شاگردی آیتالله بهجت و آیتالله مصباح را داشته و مدرک دکترای خود را از دانشگاه هوستون امریکا اخذ کرده است.
جهانیاندیشی یک نقطه امید نهایی و مایه نشاط جهانیان است *جایگاه و اهمیت توجه به جهانی اندیشی در ادبیات دینی و روایی اسلام در کجا قرار دارد؟ -در آیات و روایات فراوانی به نگاه جهانی اشاره شده است و این نوع نگاه از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای توضیح اهمیت این موضوع به آیاتی که در قرآن در این باره آمده است، اشاره میکنم، خداوند در قرآن فرمودهاند: بدانید که ما زمین را بعد از مرگش زنده خواهیم کرد و ما آیاتمان را برای شما بیان کردیم. در دنباله همین آیه آمده «مانند آن کسانی نباشید که قبل از این کتاب به آنها داده شد، اما در اثر طولانی شدن زمان دلهای آنها سخت شد»، این آیات که در تفاسیر وارد شده، اشاره به تحت اختیار در آمدن کل زمین برای معتقدان به اسلام و دین حق است، در آیات دیگری در قرآن کریم هست که خداوند به مؤمنینی که ایمان بیاورند و اعمال صالح انجام دهند، وعده داده که آنها را خلیفه روی زمین قرار میدهد. این دست از آیات به موضوع جهانیاندیشی اشاره دارند و دین حق که همان اسلام است را معرفی میکنند و اسلام آخرین و کاملترین دینی است که خداوند برای بشریت فرستاده است، بنابراین جهانیاندیشی یک نقطه امید نهایی و مایه امید و نشاط جهانیان است. در روایات هم در مورد مسأله مهدویت و اعتقاد به حضور آخرین منجی امام عصر(عج) اشاراتی شده است که خداوند وعده داده «این عالم به آخر نمیرسد و اگر حتی یک روز هم از عمر آدم باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی نگه میدارد تا امام زمان ظهور کند و عالم را پر از عدل و داد کند»، این همان نقطهای است که ما را به سوی جهانی شدن میخواند. هم اکنون رویارویی تمام عیاری بین جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مستکبر جهانی برقرار است *انقلاب اسلامی ایران نیز ناظر به هدف مقدمهسازی ظهور به پیروزی و تثبیت رسید، رویکرد جمهوری اسلامی در این موضوع چیست؟ دشمن چه برنامهریزی برای مقابله با این رویکرد ریخته است؟ -انقلاب ما انفجار نور بود و بارقه امیدی برای مستضعفان جهان شد و همه فهمیدند که میتوانند بدون اتکا به شرق و غرب روی پای خود بایستند، البته دشمنان ما در این سالها از پا ننشستهاند و ترفندهای زیادی را در برابر انقلاب و آرمانهای آن به کار گرفتهاند و در برابر ما تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی را به کار گرفتهاند. آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکردهاند، اما با این وجود ما توفیقات زیادی را در این سالها داشتهایم. آنچه به عنوان عقبه استراتژیک جمهوری اسلامی است، هم اکنون به شدت با ترفندهای دشمنان مورد تهدید قرار گرفته، ملتهایی هستند که دلشان با جمهوری اسلامی ایران است و میخواهند که دین حق پابرجا شود و این را در شعارها و رفتارهایشان نشان میدهند، میتوان گفت هم اکنون، رویارویی تمام عیاری بین جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مستکبر جهانی برقرار است و ما در حال یک جنگ خاموش هستیم، اما این جنگ به طور کلی در کل جهان اسلام و به صورت خاموش در کشورهای اسلامی قرار دارد که مهمترین هدفشان در این جنگ جنبههای فرهنگی انقلاب ماست. شاید آخرین ترفندی که دشمنان ما به کار گرفتهاند که خیلی هم پیچیده است، همین گروههای تکفیری و داعشیها هستند، همین گروهی که بسیار تندرو هستند و هیچ منطقی ندارند و خونریزی کرده و کارهایی میکنند که هر عقل سلیمی این رفتارها را محکوم میکند و متأسفانه این اعمال زشت و وحشیانه را به نام اسلام انجام میدهند. تعریف مسلمان میانهرو از دیدگاه آمریکاییها *رویکردهای ما در مقابله با دشمن چگونه میتواند باشد؟ -حقیقت این است که با ظهور گروههایی مثل داعش و جنایات آنان، این گونه نیست که کشورهای اسلامی و به خصوص متفکران مسلمان نظرشان به اسلام عوض شده باشد، اما در این رویارویی دو رویکرد میتوانیم داشته باشیم: یکی رویکرد فعال روبه جلو در جهان اسلام است و دیگری رویکرد منفعلانه که تحت هر عنوانی میتواند باشد. بعضاً از این رویکرد بعنوان اعتدال نیز یاد میکنند. قبل از سال 92 کتابی ترجمه شد که توسط آمریکاییها و سازمان سیا منتشر شد و در ایران هم این کتاب را ترجمه کردند که نامش «شبکه مسلمانان میانهرو» بود و در آن تعریف کردند مسلمان میانهرو کیست. *نگاه مسلمان میانهرو به جهانیاندیشی و رویکرد انقلاب جهانی چیست؟ -این نوع مسلمان کاری به نهضت اسلامی و جهانی شدن و انقلاب ندارد و آمریکا را به عنوان هژمونی غالب به رسمیت میشناسد، آنها این پروژه را تعریف کرده بودند که اگر بخواهیم با انقلاب اسلامی مبارزه کنیم، باید به دنبال به وجود آوردن شبکه مسلمانان میانهرو باشیم. در این کتاب آمده بود یکی از مواردی که مسلمانان میانهرو دارد، این است که با اسرائیلیها دشمنی ندارند. شما میبینید که این پروژه کلانی بود که هم اکنون برخی، اجزای آن پروژه را پیاده میکنند و از راه نفوذ و ترویج چنین شبکهای جلو میآیند، حال باید گفت برابر این، شبکه مسلمانان انقلابی وجود دارد، ویژگیهای مسلمانان این شبکه بالعکس خصوصیاتی است که معتدلین دارند، یکی از این شاخصههایشان توجه به قدرت جهانی اسلام است. امام(ره) عنوان «اتحاد جماهیر اسلامی» را به ادبیات سیاسی آوردند *نگاه حضرت امام در مواجهه این دو رویکرد به کدام یک نزدیکتر است؟ -حضرت امام(ره) کلید ایجاد قدرت جهانی اسلام را زدند و عنوان «اتحاد جماهیر اسلامی» را به ادبیات سیاسی آوردند، امام در آن نقشه جامع چند مرحلهای انقلاب بیان فرمودهاند که اول انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب، در گام دوم، تشکیل دولت اسلامی انجام شود. بعد از آن ایجاد ملت اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی صورت پذیرد که این مرحله، آن جنبه جهانی شدن نهضت است. همانطور که عرض کردم ازدیدگاه قرآن و روایات هم آخرین حلقهای که ما دنبال میکنیم جهانیشدن و رسیدن به آن نقطهای است که اسلام در سراسر جهان پرچمش را به اهتزار دربیاورد و عدالت را در تمام جهان بگستراند. از نظر اعتقادات و ایدئولوژیهایی که ما داریم و از نظر اسلام و تشیع این مسأله بر مسلمانان ناب، یک موضوع حتمی است که ما باید دنبال مسأله جهانیسازی باشیم. ایران به عنوان جامعه نمونه برای آنهایی که حق را میشناسند، مطرح است *جهانیسازی گفتمان انقلاب چه ظرفیتها و فرصتهایی را برای انقلاب ایجاد میکند و آیا منجر به پیشرفت میشود و یا به عکس به منازعات دامن میزند؟ -قطعاً باعث پیشرفت میشود، دشمنان ما میگویند ایران و مسلمان انقلابی، انسانهای شروری هستند و باید آنها را کنترل کنیم. منظورشان هم این است که آمریکا را به رسمیت بشناسیم و به اسرائیلیها کاری نداشته باشیم. تا زمانی که نظم جهانی را به رسمیت شناخته و آمریکا را به عنوان تک صدای دنیا به حساب بیاورید، ما هم به شما اجازه نفس کشیدن میدهیم. مثل خیلی از کشورهایی که تحت سلطه آمریکا هستند. اگر بخواهیم واقعبینانه نگاه کنیم، بعد از انقلاب قدمهای بلندی را در حوزههای علمی و فناوری برداشتهایم و در دنیا به عنوان جامعهای نمونه برای آنهایی که حق را میشناسند، مطرح هستیم و کشوری آبرومند هستیم، وقتی به تاریخچه انقلاب نگاه میکنیم، ایران همیشه کشوری ثابت قدم بوده و حامی مستضعفان عالم بوده است، نه با شعار بلکه با عمل و آن را به اثبات رسانده است. گفتمان انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا منتقل شده است *نگاه مسئولان ما چگونه است؟ با اینکه مسئولان میدانند که صحبتهایشان چه اثر مهمی بر سایر کشورها دارد، چرا در مجامع بینالمللی از اعلام مواضع انقلابی و جهانی دوری میکنند؟ -در حقیقت حضور در جامعه جهانی، مثل زندگی یک فرد در جامعه است که نمیتواند بگوید من فقط به زندگی شخصی خودم میپردازم و به جامعه کاری ندارم. ما بخشی از جامعه جهانی هستیم و اگر میخواهیم حق پابرجا باشد و در این زمینه موفق باشیم، ناچاریم که انقلابمان را صادر کنیم. ما در این سالها این کار را کردهایم و گفتمان انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا منتقل شده است. ایجاد داعش یک نقشه شوم علیه جهانیشدن اسلام است *مستکبرین برای مقابله با صدور گفتمان و پیشرفت چه کردهاند؟ جریان مستکبر غرب برای جلوگیری از پیشرفت ما، گروهک داعش را راهاندازی کرده است که یک نقشه شوم علیه جهانیشدن اسلام است. البته با گذشت زمان، مردم دنیا با این توطئه شوم آشنا میشوند. خود آمریکاییها اعتراف کردهاند که در به وجود آمدن داعش نقش داشتهاند، هم اکنون کیست متوجه نباشد آمریکاییها چاههای نفت را در اختیار داعشیها قرار دادهاند و دو کشور اسلامی هم کمک میکنند تا نفتشان را بفروشند و پول به دستشان بدهند تا جنایتهایشان را ادامه دهند. داعش را مثل یک غده سرطانی را در میان جامعه اسلامی به وجود آوردهاند. اولین قدم در جهانیشدن احیای زیرساختهای فکری است *جمعیتهای دانشجویی و حوزوی برای نهادینه شدن جهانیاندیشی و صدور گفتمان انقلاب اسلامی چگونه میتوانند مفید واقع شوند؟ -اولین قدم احیای زیرساختهای فکری است. کسانی که میخواهند این راه را تخریب کنند در اولین گام شروع به تخریب فکری میکنند. اول باید فکر و ایده تمدن نوین اسلامی ترویج کنیم. برخی میگویند این مهم اصلاً امکانپذیر نیست. طرف مقابل میگوید در برخی کتابهایی که نوشتهاند، مطرح میکند پیگیری آرمانهای اسلامی و تشیع ما را از توسعه باز میدارد، پس ما بایستی از آرمانها دست برداریم. جزو اصول مکتب امام همان جهانینگری است *و دشمن به وسیله برخی مسئولان که دچار تغییر محاسبه شدهاند، به گفتمان انقلاب اسلامی حمله میکند؟ -بله! در حقیقت اینها این موضع را القا میکنند که مواردی که در اسلام گفته شده است و خدای متعال در قرآن وعده داده، توخالی هستند، اگر این فکر گسترش بیابد که الان همین ایده مسلمانان میانهرو هست آن گاه آنها موفق میشوند، البته ممکن است یک مسئولی فکر جهانیشدن را قبول نداشته باشد، اما خودش در نگاه اول قربانی میشود، کما اینکه رهبری هم فرمودند: دشمن میخواهد مسئولین ما محاسباتشان عوض شود، حضرت امام(ره) هم فرمودهاند: دشمن به عناوین مختلف این را ترویج میکند که برخی از مسئولان ما فکرشان را عوض کنند و بگویند که مثلاً این همه مرگ بر آمریکا گفتیم چه شد؟ ما باید نگاه کنیم، جزو اصول مکتب امام همان جهانینگری است که با اصول و روشهای رهبری در جهانینگری و توجه به ملت اسلامی و بعد تمدن نوین اسلامی ادامه یافته است و ما هیچ راه دیگری نداریم، اگر بخواهیم از این عقبهای که پیش رو داریم عبور کنیم، باید به بیرون از مرزهایمان توجه کرده و اقداماتی را در این راستا انجام دهیم. «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» اولین اشتباه استراتژیک *پس شما موافقید که جهانیاندیشی موجب تأمین امنیت و منافع ملی کشور خواهد شد؟ -بله! چرا امروز دنیا نمیتواند به ما حمله کند؟ زیرا ما مرزهایمان را از نظر استراتژیک گسترش دادیم، الان لبنان هم مرز ایران محسوب میشود، عراق، سوریه، یمن و بحرین هم مرز استراتژیک ما محسوب میشوند، امروزه دشمنان ما میدانند چه نفوذی در کشورهای منطقه داریم و یکی از عللی که تا کنون فکر حمله به ایران را نکردهاند، به خاطر قدرت ماست، اگر ما میخواهیم آرمانهایمان محقق شوند، تنها راه آن جهانی اندیشیدن است، اما اگر روزی باشد که شعار دهیم «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، این اولین اشتباه استراتژیک ما خواهد بود که باعث محدود شدن ما در همه چیز و اکتفا به حداقلها است. تحولات ترکیه به خاطر نفوذ معنوی ایران در این کشور است *آیا شما معتقدید که دشمن هم همیشه به دنبال محدود کردن ما به مرزهای سرزمینی است؟ -قطعاً اینها میخواهند همیشه ایران را کنترل کنند، کما اینکه درباره برجام هم گفته بودند که با این توافق ایران را 20 سال مونیتورینگ میکنند و با عقب انداختن برنامه دیگر نمیگذارند ما به اهدافمان برسیم، امروز ما میبینیم تحولات ترکیه به خاطر نفوذ معنوی ایران در این کشور است و مردم ترکیه اقداماتی که دولتشان انجام میدهد را قبول ندارند و طولی نمیکشد که دچار مشکل میشوند و نمیتوانند دولت تشکیل دهند، امروز در مصر هم مردم به اعتقاداتی که ما داریم، علاقه دارند، بنابراین ما بایستی روی این زمینه کار کنیم نه اینکه خودمان را به مرزهای جغرافیایی محدود کنیم و تحت عنوان اینکه میخواهیم میانهرو و معتدل باشیم، بگوییم ما هیچ کاری با جهان نداریم. مشخصات مسلمانان میانهرو و معتدل! *به طور کلی مشخصات این مسلمانان میانهرو و معتدل چیست؟ -اینها کسانی هستند که با اسرائیل مخالفتی نداشته باشند، حکومت آمریکا را به رسمیت بشناسد، دین و سیاست را از هم جدا کند. یک مسلمان میانهرو کسی است که کاری به کار مسائل سیاسی دنیا ندارد و تنها امور عبادی خود را انجام میدهد، بنابراین اگر بخواهیم عاقلانه فکر کنیم و به فکر مصالح ملت باشیم، بهترین راه این است که به فکر استراتژی گسترش مرزهای عقیدتی و ایدئولوژیک باشیم و خداوند وعده داده که ما را کمک میکند و ما در هدایت همه مسلمانان دنیا مسئولیت داریم. انتهای پیام/
94/06/31 - 09:28
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]
صفحات پیشنهادی
قدیری ابیانه در گفتوگوی مشروح با فارس: جهانیاندیشی مانند نماز یک تکلیف دینی است
قدیری ابیانه در گفتوگوی مشروح با فارس جهانیاندیشی مانند نماز یک تکلیف دینی استعضو شورای بینالملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت اندیشه گسترش اسلام در جهان در حقیقت با هدف نجات بشریت او از منجلاب فساد و هدایت آنها به سمت سعادت و صلاح است بنابراین جهانیاندیشی دقیقاً مثلگفتوگوی مشروح فارس با علیمحمد حلمی/1 ایران آغازگر گفتوگوی ادیان در دنیاست/ مرز یهود و صهیونیسم برای گفتوگو
گفتوگوی مشروح فارس با علیمحمد حلمی 1ایران آغازگر گفتوگوی ادیان در دنیاست مرز یهود و صهیونیسم برای گفتوگوهای دینی مشخص نیسترئیس مرکز گفتوگوی ادیان و تمدنهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت رویکرد اصلی در برپایی گفتوگوهای دینی پرهیز از مباحث نظری صرف و توجه به جنبههایگفتوگوی تفصیلی فارس با بازیگر نقش «ابولهب» در فیلم «محمد رسوال الله (ص)» با حضور در فیلم
گفتوگوی تفصیلی فارس با بازیگر نقش ابولهب در فیلم محمد رسوال الله ص با حضور در فیلم محمد ص به لحاظ ذهنی دچار انقلاب شدم آل پاچینو هم ساموئل مجیدی را بازی میکرد اسمش دیده میشد تصویر نامه استرارو به عسگریمحمد عسگری با به اینکه با حضور در فیلم محمد ص به لحاظ ذهنی دچار انقلاب شعلیرضا صدرا در گفتوگوی مشروح با فارس: امام(ره) معتقد بود اتحادیه جماهیر اسلامی در عصر ظهور تشکیل میشود
علیرضا صدرا در گفتوگوی مشروح با فارس امام ره معتقد بود اتحادیه جماهیر اسلامی در عصر ظهور تشکیل میشوداستاد دانشگاه تهران گفت امام ره معتقد است که اتحادیه جماهیر اسلامی در سطح جهان اسلام در عصر ظهور واقع میشود در زمان حکومت امام زمان عج کشورها در همدیگر ادغام نمیشود بلکهحافظ ممتاز قرآن در گفتوگوی مشروح با فارس: پدم الفبای قرآن را به من آموخت/ رمزگذاری برای حفظ آیات الهی
حافظ ممتاز قرآن در گفتوگوی مشروح با فارس پدم الفبای قرآن را به من آموخت رمزگذاری برای حفظ آیات الهیاز کودکی به فعالیتهای قرآنی علاقهمند شد و پدرش الفبای قرآن را به او آموخت تا اینکه در 35 سالگی اقدام به حفظ آیات الهی کرد و پس از حفظ کل قرآن کریم با وجود عدم امکانات لازم به تسهیل کریمی در گفتوگو با فارس: هنر مهمترین ابزار جهانیاندیشی است/ ۹ میلیون شیعه در نیجریه فدایی جمهوری اسلامی
سهیل کریمی در گفتوگو با فارس هنر مهمترین ابزار جهانیاندیشی است ۹ میلیون شیعه در نیجریه فدایی جمهوری اسلامیاندمستندساز انقلاب اسلامی گفت بهترین وسیله برای انتقال جهانیاندیشی ابزار هنر و رسانه است هم اکنون در همه دنیا با استفاده از شیوههای هنری و ابزار قدرتمند رسانه سعی میداعیهدار مسابقات قرآن در گفتوگوی مشروح با فارس عنوان کرد خاطره اولین حضور در مسابقات سراسری قرآن/ مادرم مرا
داعیهدار مسابقات قرآن در گفتوگوی مشروح با فارس عنوان کردخاطره اولین حضور در مسابقات سراسری قرآن مادرم مرا در رقابتهای قرآنی ثبتنام میکردبا حفظ کل قرآن در 18 سالگی مسیر زندگی خود را تغییر داد پس از حفظ کل آیات الهی مادرش وی را در مسابقات سراسری قرآن ثبتنام میکند و از آن پبهناز ضرابیزاده در گفتوگوی با فارس: بعد از فوت «دختر شینا» ۶ماه بیمار شدم/ میگفت نمیخواستم حرف ب
بهناز ضرابیزاده در گفتوگوی با فارس بعد از فوت دختر شینا ۶ماه بیمار شدم میگفت نمیخواستم حرف بزنمنویسنده دختر شینا گفت خانم محمدی کنعان بعد از اتمام مصاحبه گفتند نمیخواستم حرف بزنم و سالها بود سکوت کرده بوم و مایل نبودم سخنی بگویم بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب دختر شینادر گفتوگوی فارس با تنها استاد حفظ امسال مطرح شد از حفظ 12 صفحه قرآن در یک روز تا تجربه 15 سال برگزاری کلاس قر
در گفتوگوی فارس با تنها استاد حفظ امسال مطرح شداز حفظ 12 صفحه قرآن در یک روز تا تجربه 15 سال برگزاری کلاس قرآنایمان اسدی حافظ درجه یک قرآن کریم 15 سال است که کلاس حفظ قرآنت برگزار میکند وی از کودکی به دلیل علاقه فراوان به حفظ کل ۲۰ جزء اول قرآن را در مدت ۳ سال و ۱۰ جزء باقیمرئیس فرهنگسرای قرآن به فارس خبر داد حمایت ویژه از جلسات سنتی قرآن/ تقویت فعالیتهای قرآنی مردمنهاد
رئیس فرهنگسرای قرآن به فارس خبر دادحمایت ویژه از جلسات سنتی قرآن تقویت فعالیتهای قرآنی مردمنهادرئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به لزوم حمایت از جلسات سنتی قرآن کریم و استفاده از ظرفیتهای موجود گفت تقویت فعالیتهای قرآنی مردمنهاد و حمایت از جلسات سنتی قرآن مهمترین اهداف ما در-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها