تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812425235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشروي انصارالله در عمق خاك عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشروي انصارالله در عمق خاك عربستان
همزمان كه مردم يمن اولين سالگرد انقلاب اين كشور به رهبري انصارالله را در خيابان‌هاي صنعا جشن مي‌گرفتند، نيروهاي دولتي و مردمي اين كشور در پاسخ به تجاوز ائتلاف عربي به رهبري آل‌سعود به پيشروي خود در مناطق جنوبي عربستان ادامه دادند...
نویسنده : محمد بابايي 


همزمان كه مردم يمن اولين سالگرد انقلاب اين كشور به رهبري انصارالله را در خيابان‌هاي صنعا جشن مي‌گرفتند، نيروهاي دولتي و مردمي اين كشور در پاسخ به تجاوز ائتلاف عربي به رهبري آل‌سعود به پيشروي خود در مناطق جنوبي عربستان ادامه دادند، هر چند اغلب رسانه‌ها از انتشار اخبار پيشروي نيروهاي يمني در خاك عربستان سعودي خودداري مي‌كنند اما فعالان يمني با اشاره به اين پيشروي‌ها از آل‌سعود خواستند پيش از اينكه دير شود خود را تسليم يمن بكند.
عبدالملك حوثي، رهبر جنبش انصارالله يمن شب يك‌شنبه در سخناني به مناسبت سالروز انقلاب اين كشور ضمن تأكيد بر لزوم ادامه پايداري و ثبات مردم يمن هشدار داد: «در صورتي كه عربستان يمن را اشغال كند ما نيز وارد خاك عربستان خواهيم شد.» شاهدان عيني اعلام كردند پس از اين سخنراني عبدالملك الحوثي، سيل خودروهاي زرهي و كاروان‌هاي نظامي ارتش و نيروهاي مردمي يمن كه به انواع سلاح‌ها مجهز هستند روز دوشنبه به طرف مرز مشترك يمن با عربستان حركت كردند. به گزارش ايرنا، رسانه‌هاي خبري يمن اعلام كردند كه نفربرها و زره پوش‌هاي نيروهاي مقاومت مردمي يمن از شهرهاي حجه و صعده به سمت شهر مرزي الطوال براي حمله به مواضع نظامي متجاوزان عربستاني لشكر كشي كردند. بر اساس اين گزارش، نيروهاي مقاومت مردمي يمن متشكل از ارتش و كميته‌هاي مردمي روز دوشنبه به مواضع نظامي عربستان در المحضار، عليب در ظهران عسير و المصفق در جيزان حمله و چندين تانك آنها را در الخوبه جيزان منهدم كردند.
در همين حال، وزارت دفاع يمن اعلام كرد ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن كنترل سه روستا در منطقه الخوبه در جازان عربستان را به دست گرفته‌اند. الخوبه يكي از مراكز استان الحرث در جنوب عربستان و در نزديكي مرز يمن است و يكي از مراكز اصلي منطقه جازان به شمار مي‌رود. پيشتر نيز ارتش و كميته‌هاي مردمي اين كشور كنترل پايگاه «وادي‌ الجاره» در الخوبه عربستان و چند پايگاه نظامي ديگر در اين منطقه را به دست گرفته بودند. شبكه تلويزيوني المسيره هم گزارش داد كه نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن با چهار فروند موشك اورگان يك پايگاه ارتش عربستان را در استان جيزان هدف قرار دادند. بر اساس اين گزارش، نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي همچنين پايگاه‌هاي صله، نهوقه، الضبعه، عليب و خباش را در جيزان و عسير عربستان گلوله‌باران كردند. منابع امنيتي به پايگاه خبري العهد گفتند كه حمله نيروهاي يمني به نظاميان سعودي در منطقه الخوبه در جازان موجي از وحشت را در نيروهاي سعودي ايجاد كرده است.
حملات ارتش و كميته‌هاي مردمي در حالي ادامه دارد كه جنبش انصارالله اخيراً تأكيد كرده نفوذ به عمق عربستان يكي از گزينه‌هاي پيش‌روي آنهاست. تحليلگران معتقدند اين پيشروي يمني‌ها نه تنها نشان مي‌دهد عربستان سعودي در جنگ عليه يمن شكست خورده بلكه ماهيت پوشالي نظام پادشاهي عربستان سعودي را هم برملا مي‌كند. هيكل بافنع تحليلگر يمني در صفحه توئيتر خود نوشت: «عربستان سعودي به لطف يمن ممكن است به مثابه يك بدنه سياسي از هم پاشيده شود.» پيش از اين نيز بعضي مقامات امريكايي پس از شروع جنگ يمن اظهارات مشابه‌هيكل بافنع را مطرح كرده بودند. بروس رايدل افسر سابق سازمان اطلاعاتي امريكا و محقق ارشد مؤسسه بروكينگز اخيراً در وب‌سايت اين مؤسسه نوشته است: سعودي‌ها در جنگ يمن شكست بخورند با بحران داخلي جدي مواجه خواهند شد. بافنع كه از منتقدان انصارالله محسوب مي‌شود، همچنين با خطاب قرار دادن ملك سلمان نوشت: «صنعا پايتخت يمن: من حتي زمزمه‌اي درباره مذاكره، تسليم و سازش در واكنش به حملات هوايي عربستان سعودي نمي‌شنوم.» اين تحليلگر يمني در ادامه با اشاره به پيشروي‌هاي اخير نيروهاي يمني در خاك عربستان سعودي نوشت: « من صادقانه از شاه سلمان عربستان سعودي مي‌خواهم فوراً خود را به يمن تسليم كند.»
  
جشن نخستين سالگرد انقلاب
مردم صنعا، صبح روز گذشته در سالگرد انقلاب 21 سپتامبر و تصرف اين شهر، مراسم جشني را برگزار كردند. به گزارش فارس، گروه‌هاي موزيك در خيابان‌هاي صنعا همزمان با تداوم بمباران جنگنده‌هاي سعودي و تجاوز به يمن، به اجراي برنامه پرداختند.
  
برزيل سفير عربستان را اخراج كرد
دولت برزيل در اعتراض به تجاوزات عربستان عليه يمن و ادامه جنايات آن سفير سعودي را از كشورش اخراج و خواستار بازگشت سفير خود از رياض شد.
به گزارش فارس، وزارت خارجه برزيل روز دوشنبه «هشام القحطاني» سفير عربستان را از كشورش بيرون كرد و سفير خود در عربستان را از رياض فراخواند. بر اساس اين گزارش، اين اقدام برزيل در اعتراض و محكوميت جنگ و تجاوزات عربستان و همپيمانان آن عليه يمن صورت گرفته است. كشورهاي مكزيك، نيكاراگوئه و گواتمالا نيز در اقدامي مشابه روز گذشته سفير عربستان را از اراضي خود اخراج كردند و سفراي خود در رياض را فراخواندند.
  
انصارالله 6 اسير را تحويل مسقط داد
وزارت خارجه عُمان اعلام كرد، انصارالله شش اسير امريكايي، انگليسي و عربستاني را تحويل اين كشور داده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه اين كشور، اسراي مذكور كه دو امريكايي، سه عربستاني و يك انگليسي هستند با ميانجيگري عمان آزاد شدند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن